Πλοήγηση ανά Συγγραφέα "Rachouti, Ioanna"
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Corporate Social Responsibility and skepticism: an investigation of perceived CSR motives and the effect on consumer behavior(01-07-2020) Ραχούτη, Ιωάννα; Rachouti, Ioanna; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Δρόσος, Δημήτριος; Παινέσης, Γρηγόριος; Κοκκινάκη, ΦλώραΗ εταιρική κοινωνική ευθύνη (CSR) σήμερα είναι μια διαδεδομένη ανησυχία των επιχειρήσεων παγκοσμίως. Όχι μόνο αποτελεί ηθική υποχρέωση, αλλά και επιτακτική ανάγκη των επιχειρήσεων, καθώς οι καταναλωτές ανταμείβουν τις κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες υπό την έννοια της πίστης και της πρόθεσης αγοράς. Αν και η σχετική βιβλιογραφία με την πάροδο των ετών έχει επισημάνει τα ευεργετικά αποτελέσματα των προγραμμάτων ΕΚΕ στη φήμη μιας εταιρείας και στη συμπεριφορά των καταναλωτών, πρόσφατα υπήρξε μια αλλαγή στη στάση των ατόμων έναντι των πρωτοβουλιών ΕΚΕ. Υπάρχει μια ευρεία ανησυχία ότι οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται την τάση της κοινωνικής ευθύνης για να αυξήσουν τα κέρδη τους και να παραπλανήσουν τους πελάτες τους ώστε να πιστεύουν ότι ενδιαφέρονται για κοινωνικά ζητήματα.Αυτή η εργασία συμβάλλει στη βιβλιογραφία της ΕΚΕ προσπαθώντας να εξηγήσει πώς δημιουργείται η καχυποψία σχετικά με τις δράσεις ΕΚΕ και ο αντίκτυπός της στα αποτελέσματα που σχετίζονται με τους καταναλωτές στο πλαίσιο των καταστημάτων λιανικού εμπορίου και συγκεκριμένα των Σουπερμάρκετ. Η θεωρία απόδοσης παρέχει το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίζεται η μελέτη καθώς υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές εκχωρούν σε εταιρείες εγωιστικά, αξιακά και στρατηγικά κίνητρα και, στη συνέχεια, αυτά τα κίνητρα επηρεάζουν το σχηματισμό καταναλωτικών συμπεριφορών. Η εργασία εξετάζει επίσης την έννοια της αυθεντικότητας της ΕΚΕ και την επίδραση του σκεπτικισμού στην πρόθεση αγοράς και στην επωνυμία του λιανοπωλητή.Όσον αφορά τη μεθοδολογία, χρησιμοποιήθηκε μια ποσοτική προσέγγιση με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου ως ερευνητικού μέσου και ενός σεναρίου σχετικού με μαρκετινγκ σκοπού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές δεν είναι εξοικειωμένοι με την έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και έχουν μια μάλλον ουδέτερη προς θετική στάση απέναντι στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Παρόλο που τα ευρήματα δεν συμφωνούν με αυτά προηγούμενων ερευνών, η μελέτη εδραίωσε τη σχέση μεταξύ των όρων που συζητήθηκαν και έθεσε έναν κοινό τόπο για μελλοντικές μελέτες.