Ιδρυματικό Αποθετήριο ΟΠΑ
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://beta-pyxida.aueb.gr/handle/123456789/1
Νέα
Αυτή είναι η κοινότητα από το παλιό σύστημα με ID:cid:1
Περιηγούμαι
Πλοήγηση Ιδρυματικό Αποθετήριο ΟΠΑ ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 7728
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Αναγνώριση και κατάταξη ονομάτων οντοτήτων σε ελληνικά κείμενα με χρήση μηχανών διανυσμάτων υποστήριξης(01-02-2014) Βασιλάκος, Ξενοφών; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής; Ανδρουτσόπουλος, ΙωάννηςΗ παρούσα εργασία ασχολείται με την αναγνώριση και κατάταξη ονομάτωνπροσώπων και οργανισμών σε ελληνικά κείμενα, με χρήση συνδυασμών Μηχανών.ιανυσμάτων Υποστήριξης (Μ.Υ - Support Vector Machines). Αποτελεί επέκτασηκαι βελτίωση προηγούμενης εργασίας, που επικεντρώθηκε στην αναγνώρισηονομάτων προσώπων και χρονικών εκφράσεων. Η εκπαίδευση και αξιολόγηση τουσυστήματος της εργασίας έγιναν σε συλλογή ελληνικών κειμένων προερχόμενωναπό άρθρα του ημερησίου τύπου. Η εκπαίδευση του συστήματος περιελάμβανεπειράματα παθητικής και ενεργητικής μάθησης, με δύο περάσματα των κειμένωνκαι χρήση διαφορετικών Μ.Υ σε κάθε πέρασμα. Ειδικότερα, στην ενεργητικήμάθηση δοκιμάστηκαν 4 μέθοδοι επιλογής παραδειγμάτων εκπαίδευσης. Πέραναυτού, δοκιμάστηκαν δύο διαφορετικοί τρόποι εκπαίδευσης των Μ.Υ του δεύτερουπεράσματος. Σε γενικές γραμμές, τα πειράματα έδειξαν ότι η ενεργητική μάθησηείναι προτιμότερη από την παθητική, αφού οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστάορθότητας με τον ίδιο αριθμό παραδειγμάτων εκπαίδευσης, αποτέλεσμα πουσυμφωνεί με τις διαπιστώσεις της προηγούμενης εργασίας. Έδειξαν, επίσης, ότι ηχρήση του δεύτερου περάσματος οδηγεί και σε σημαντική βελτίωση της ταχύτηταςτου συστήματος, όταν χρησιμοποιείται μεγάλος αριθμός παραδειγμάτωνεκπαίδευσης.Τεκμήριο Το φυσικό αέριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 01-02-2016) Πριόβολος, Γεώργιος Ι.; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης; Βλάχου, ΑνδριάναΗ παρούσα διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει την αγορά Φ.Α. και να αναδείξει δικές του αγοραίες τάσεις, σε συνάφεια με τις τάσεις που κυριαρχούν στην συνολική αγορά ενέργειας καθώς και στην Ευρωπαϊκή ενεργειακή και κλιματική πολιτική και το αφορούν. Αποτελεί μια μελέτη του κλάδου σε συνολικό επίπεδο.Τεκμήριο Alternative methods of portfolio management(01-02-2019) Lazopoulos, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies; Konstantinou, Panagiotis; Topaloglou NikolaosThe present dissertation intends to summarize and analyze some significant factors that affect the portfolio management and also, to simulate some common investing strategies. The theoretical part of this research is the interpretation of the concept of risk in portfolio management and the analytical presentation of the most important risk types such as market risk, credit risk, operational risk, and liquidity risk. Also, at the theoretical part of this dissertation, we examine the most important risk measurement models which are: Variance, Value-at-Risk (VaR), Conditional Value-at-Risk (CVaR) and Mean Absolute Deviation MAD). The final theme of the theoretical part is an extensive presentation of the strategies that are going to be simulated at the empirical part of this dissertation. More specifically, these strategies are the Equally Weighted Portfolio, Momentum, Contrarian, Equity Market-Neutral, and Risk-on/Risk-off.For the empirical part of this dissertation, we use twenty companies that are components of the Standard & Poor’s 500 (S&P 500) in order to construct a portfolio for every strategy that we mentioned above and to observe the range of its return for the period 31/01/2007 to 30/11/2018. Also, we will present comparison charts among those methods. Finally, this study provides conclusions for the results of the simulated strategies.Τεκμήριο Popularity and usage of statistical - data science software(01-02-2023) Κιρίλλοβ, Κωνσταντίνος; Kirillov, Konstantinos; Athens University of Economics and Business, Department of Statistics; Pedeli, Xanthi; Karlis, Dimitrios; Papastamoulis, PanagiotisΣτόχος αυτής της εργασίας είναι η συλλογή, η παρουσίαση και η ανάλυση της δημοτικότητας των στατιστικών εργαλείων που επιλέχθηκαν στα πλαίσια της έρευνας. Στην αρχή παρουσιάζεται η θεωρία που θα χρησιμοποιηθεί στα επόμενα κεφάλαια. Μετά από αυτό, ακολουθεί μια σύντομη συζήτηση για πώς συλλέχθηκαν τα δεδομένα. Αφού ολοκληρωθεί η συγκέντρωση των δεδομένων, ακολουθεί μια εκτενής ανάλυση του συνόλου δεδομένων και των μεταβλητών του. Στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια ομαδοποίησης των συγκεντρωμένων παρατηρήσεις, χρησιμοποιώντας τεχνικές που στοχεύουν στη ομαδοποίηση για δυαδικά δεδομένα. Και τέλος, το σύνολο δεδομένων συλλέγεται ξανά μέσω μιας συτόματης διαδικασίας και τα νέα δεδομένα συγκρίνονται με τα παλιά.Τεκμήριο Μελέτη αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης: νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν(01-02-2023) Μεϊκόπουλος, Αλέξανδρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Χάλκος, Γεώργιος; Παρούσος, ΛεωνίδαςΤο εισαγωγικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζονται οι αιτίες οι οποίες κατέστησαν την εξοικονόμηση ενέργειας και την αναβάθμιση της ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, επιτακτική ανάγκη. Η ενεργειακή κρίση, δεν αφήνει πλέον κανέναν αδιάφορο, και το διαρκώς αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, στρέφει το ενδιαφέρον σε στρατηγικές μείωσης των αναγκών σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο κ.α. Στη συνέχεια, αποτυπώνονται σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, τα στοιχεία που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτήρια, και αναφέρονται οι στόχοι που έχουν τεθεί και αφορούν την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης κτιρίων. Τα κτήρια συμβάλλουν σε ποσοστό περίπου 40% στις παγκόσμιες εκπομπές αέριων ρύπων και για τον λόγο αυτό, οι πολιτικές που τίθενται σε εφαρμογή, τα κίνητρα και η χρηματοδότηση έχουν ως κοινή στόχευση την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων. Ανάμεσα στα κτήρια που χρήζουν αναβάθμισης της ενεργειακής τους απόδοσης, περιλαμβάνονται κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, δημόσια κτήρια, νοσοκομεία και γενικότερα κτήρια του τριτογενή τομέα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η μελέτη εξειδικεύεται στις ενεργειακές ανάγκες και τα περιθώρια βελτίωσης για το κτίριο που στεγάζει το ιδιωτικό Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Για τον λόγο αυτό, Ακολουθεί περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στο κτήριο που στεγάζει το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το υπό μελέτη κτήριο. Προτείνονται διάφορα σενάρια επεμβάσεων, με την αναφορά του κόστους της κάθε επέμβασης, καθώς και της ενεργειακής εξοικονόμησης. Τέλος, γίνεται μια τεχνο-οικονομική μελέτη της επένδυσης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος στο δώμα του κτηρίου και καταγράφονται και αξιολογούνται τα συμπεράσματα που προκύπτουν σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης.Τεκμήριο Επιχειρησιακές προβλέψεις ζήτησης: μελέτη περίπτωσης Ανατολή Μπαχαρικά Α.Β.Ε.Ε.(01-02-2023) Ματεντζόγλου, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Κορφιάτης, Νικόλαος; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΤα τελευταία χρόνια μια συγκεκριμένη απάντηση εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε διαφορετικές θεμελιώδεις επιχειρησιακές ερωτήσεις. Πρόβλεψη ζήτησης. Πολλές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ότι οι απαρχαιωμένες διαδικασίες demand planning που ακολουθούν είναι πλέον ανεπαρκείς λόγω της σημερινής αστάθειας της αγοράς. Η χρήση της διαίσθησης για τον καθορισμό της μελλοντικής ζήτησης δεν είναι πλέον επαρκής καθώς οι τάσεις και η εποχικότητα διαστρεβλώνονται από τις ραγδαίες αλλαγές στο οικονομικό τοπίο. Κλαδικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι, κατά μέσο όρο, οι οργανισμοί με ακριβέστερες προβλέψεις ζήτησης και αυξημένες ικανότητες demand planning δρέπουν μια ευρεία γκάμα από οφέλη. Αυτές οι επιχειρήσεις διατηρούν μικρότερο απόθεμα και βραχύτερους κύκλους πληρωμών (cash to cash cycle) ενώ παράλληλα επιτυγχάνουν υψηλότερα EPS, υψηλότερο ROA και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί, μέσω περιπτωσιολογικής μελέτης (case study), στην εφαρμογή state of the art demand forecasting στην μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ Α.Β.Ε.Ε.. Η πρόβλεψη ζήτησης για χρονικό ορίζοντα 12 μηνών (Ιούλιος 2022 έως και Ιούνιος 2023) πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του λογισμικού SAS Forecast Studio και αφορούσε 25 κωδικούς (SKUs) της εταιρείας Τα τρία κύρια μοντέλα ποσοτικής πρόβλεψης των οποίων έγινε εφαρμογή είναι η Εκθετική Εξομάλυνση, το ARIMA και το UCM. Το θεωρητικό υπόβαθρο των συγκεκριμένων, καθώς και άλλων μεθόδων πρόβλεψης, αναλύεται στο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής επισκόπησης. Σχετικά με τα ιστορικά δεδομένα που «τροφοδότησαν» την διαδικασία της πρόβλεψης, αφορούν την ζήτηση 25 συγκεκριμένων κωδικών (SKUs) ανά μήνα για το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2018- Ιούνιος 2022.Εκτός του SAS Forecast Studio έγινε χρήση του SAS Visual Analytics και του SAS Enterprise Guide για την διαχείριση και την οπτικοποίηση των ιστορικών δεδομένων ζήτησης (54 μήνες).Τα αποτελέσματα του μοντέλου πρόβλεψης υπέδειξαν μια ανεπαίσθητη αναμενόμενη αύξηση στην ζήτηση στο σύνολο των 25 κωδικών συγκριτικά με το προηγούμενο αντίστοιχο δωδεκάμηνο η οποία οφείλεται στο business unit του Private Label. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε έλεγχος των χρονοσειρών ως προς την εποχικότητα με χρήση του μοντέλου Seasonal Unit Root Test το οποίο φανέρωσε την ύπαρξη seasonality σε 9 εκ των κωδικών της εταιρείας. Τέλος, στο τμήμα της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε ανάλυση σεναρίων προωθητικών ενεργειών, αξιολόγηση της προστιθέμενης αξίας πρόβλεψης (FVA) που προσφέρει το μοντέλο μας και συζητήθηκε η επίδραση μακροοικονομικών παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός και τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού, στην διαμόρφωση της προβλεπόμενης ζήτησης για την εταιρεία.Τεκμήριο Forecasting economic series using data reduction methods(01-03-2020) Μαργκάς, Κωνσταντίνος; Margkas, Konstantinos; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Διοικητόπουλος, Ευάγγελος; Τζαβαλής, Ηλίας; Δενδραμής, ΙωάννηςΣτην διπλωματική πραγματοποιούνται μακροοικονομικές προβλέψεις με χρήση μεθόδων machine learning που ειδικεύονται στην μείωση διαστάσεων. οι μέθοδοί που χρησιμοποιούνται ειναι Partial Least Squares(PLS) ΚΑΙ Principal Component Alanysis (PCA).Τεκμήριο Επιπτώσεις και προκλήσεις της εφαρμογής RPA σε οργανισμούς υπηρεσιών(01-03-2020) Πολάκης, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τις επιπτώσεις και τις προκλήσεις της εφαρμογής της τεχνολογίας Robotic Process Automation (RPA) στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Οι επιπτώσεις αφορούν τόσο την οικονομική αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων όσο και επιπτώσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι σύνηθες οι οργανισμοί αυτοί να έχουν διαδικασίες οι οποίες είναι κατακερματισμένες μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και απαιτούν από τους εργαζόμενους να αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους για να εκτελεστούν. Οι διαδικασίες αυτές είναι κοπιαστικές και επαναλαμβανόμενες ενώ είναι ευπαθής σε λάθη. Το RPA αποτελεί μια σχετικά νέα τεχνολογία που έχει σαν στόχο να μιμηθεί τις κινήσεις των εργαζόμενων στα διάφορα συστήματα και να εκτελέσει τις αντίστοιχες διαδικασίες με μερική ή ακόμα και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο πόρους και μειώνοντας τα λάθη. Αρχικά παρουσιάζεται το RPA και ο τρόπος λειτουργίας του. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους σημαντικότερους vendors της αγοράς, τις λύσεις που προτείνουν καθώς και μια αξιολόγησή τους. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις ποιοτικές επιπτώσεις στους οργανισμούς και στο ανθρώπινο δυναμικό. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή του RPA και μια ανάλυση κόστους οφέλους. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα δεδομένα που προέκυψαν από την μελέτη έργων που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξάγουμε τα συμπεράσματά που προέκυψαν και τα σημεία κλειδιά για την επιτυχή υλοποίηση τέτοιων λύσεων.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι προέρχονται κυρίως από μελέτες περιπτώσεων υλοποιήσεων τόσο στον Ελληνικό χώρο όσο και διεθνώς. Οι σημαντικότερες πηγές των στοιχείων είναι συμβουλευτικές εταιρίες οι οποίες έχουν αναλάβει την υλοποίηση τέτοιων έργων όσο και οι οργανισμοί οι οποίοι ενσωμάτωσαν αυτή τη τεχνολογία στις διαδικασίες τους.Τεκμήριο Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας(01-03-2022) Αλεξανδράκη, Ξένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να διερευνήσει την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας, μέσω της μελέτης της συμπεριφοράς του καταναλωτή και του μάρκετινγκ.Το πρώτο κεφάλαιο είναι η «Εισαγωγή», στην οποία αναφέρονται συνοπτικά σε τρεις ενότητες, το αντικείμενο και η συνεισφορά της παρούσας έρευνας, οι ερευνητικοί στόχοι και ο τρόπος με τον οποίο δομείται η εργασία.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της μέσω της επιρροής που της ασκούν, βασικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με αυτή, τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια, γίνεται σύντομη αναφορά στα κυριότερα από αυτά. Στο τέλος του κεφαλαίου, παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η ποσοτική έρευνα.Στο τρίτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται η «Μεθοδολογία» της διεξαχθείσας ποσοτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται παρουσίαση της μεθόδου συλλογής των δεδομένων και περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Επίσης, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το δείγμα και την τεχνική δειγματοληψίας και τέλος, παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης των δεδομένων και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της έρευνας.Στο τέταρτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν έπειτα από την στατιστική ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της Περιγραφικής και Επαγωγικής ανάλυσης.Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας, παρατίθενται τα συμπεράσματα της ποσοτικής έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μια πιθανή μελλοντική έρευνα πάνω στο αντικείμενο από άλλους ερευνητές.Η εργασία ολοκληρώνεται με την προσάρτηση σε αυτή, ως Παράρτημα, του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε και με την βιβλιογραφική αναφορά.Τεκμήριο Σύγχρονες μέθοδοι της επιχειρησιακής έρευνας και εφαρμογές τους στις εξαγορές και συγχωνεύσεις(01-03-2022) Αναγνωστόπουλος, Λουκάς-Παρασκευάς; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών; Παγκράτης, Σπυρίδων; Σιουγλέ, Γεωργία; Λιάπης, ΚωνσταντίνοςΕίναι ευρέως γνωστό ότι τα Μαθηματικά και τα Οικονομικά συνδέονται στενά. Υπό αυτό το πρίσμα προσπαθήσαμε να συνδέσουμε την Επιχειρησιακή Έρευνα, που είναι ένα πεδίο των Μαθηματικών που χρησιμοποιείται σε μεγάλη κλίμακα σε όλες τις επιστήμες και τις Συγχωνεύσεις και Εξαγορές, που είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της Επιχειρηματικής Ανάλυσης. Σε αυτή την εργασία προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά πώς χρησιμοποιείται η Επιχειρησιακή Έρευνα για την αξιολόγηση των όρων ανταλλαγής μεταξύ δύο εταιρειών που συγχωνεύονται. Χρησιμοποιήσαμε ανάλυση ευαισθησίας για να αναζητήσουμε ποιες οικονομικές μεταβλητές επηρεάζουν τους Όρους Ανταλλαγής και την αξία του premium/discount. Επίσης, χρησιμοποιήσαμε την προσομοίωση Monte Carlo για να αξιολογήσουμε πώς οι αλλαγές σε οικονομικές μεταβλητές επηρεάζουν τους Όρους Ανταλλαγής. Στην τελευταία ενότητα της εργασίας, προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε πώς χρησιμοποιείται ο Τετραγωνικός Προγραμματισμός για τη μεγιστοποίηση των κερδών της Μητρικής Εταιρείας, που προκύπτουν από την ανακατεύθυνση μετοχών και τον έλεγχο ενός ομίλου εταιρειών. Προσπαθήσαμε επίσης να ελαχιστοποιήσουμε τον αποτελεσματικό έλεγχο της μητρικής εταιρείας στις θυγατρικές. Τελευταία χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα evolver για να βρούμε τα μέγιστα κέρδη και τον ελάχιστο αποτελεσματικό έλεγχο και τη βέλτιστη δομή του ομίλου της εταιρείας. Ολοκληρώνοντας η παρούσα εργασία εστιάζει στην παρουσίαση εφαρμογών της Επιχειρησιακής Έρευνας στον τομέα των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών.Τεκμήριο Βιωσιμότητα και ανάπτυξη επιχειρήσεων εστίασης franchise υπό τη παρούσα οικονομική συγκυρία(01-03-2023) Ζάχου, Τζένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΣτην Ελλάδα ο κλάδος της εστίασης αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα τομέα που αποφέρει ετησίως αρκετά έσοδα στο κράτος. Ωστόσο, η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εστίασης (μικρών και μεγάλων) καθώς και η μετέπειτα ανάπτυξή τους κρίνεται αναγκαία ώστε να διατηρηθεί ο κλάδος σε υψηλά επίπεδα επιβίωσης. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται αρχικά η στρατηγική που πρέπει να λαμβάνεται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα που πρέπει να μελετώνται για τη βιωσιμότητα και τέλος εξετάζεται εάν η στρατηγική ανάπτυξης μέσω Franchise (δικαιόχρησης) αποτελεί την αποτελεσματικότερη μέθοδο ώστε να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης επισιτισμού. Θα εξεταστεί τόσο από την πλευρά του Franchisee (δικαιοπάροχος) κατά πόσο συμφέρουσα είναι η επιλογή ανάπτυξης σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό αλλά και από την πλευρά του Franchisor (δικαιοδόχος) η επιλογή ανάπτυξης μέσω συστήματος δικαιόχρησης. Ο θεσμός του Franchise έχει αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια , ειδικότερα στον κλάδο της εστίασης αλλά και σε κλάδους όπως η λιανική και το εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή του ειδικότερα όσον αφορά τις σχέσεις των δύο μερών (Franchisor-Franchisee), αποτελεί ένα δομημένο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης. Για την ανάλυση στρατηγικών αποφάσεων και οικονομικών μεγεθών θα μελετηθεί και αναλυθεί η Αμερικανική εταιρεία casual dining T.G.I Friday’s με παρουσία 25 ετών στην Eλλάδα ως master Franchisee. Στα πλαίσια άντλησης πληροφοριών πραγματοποιήθηκε συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.Τεκμήριο Determinants of bank profitability after the global financial crisis: the case of Greece(01-03-2023) Θεοδωρίδου, Ελισάβετ; Theodoridou, Elisavet; Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies; Topaloglou, Nikolaos; Tzavalis, Elias; Pagratis, SpyrosΟ σκοπός αυτής της διατριβής είναι να εξετάσει την κερδοφορία των Ευρωπαϊκών τραπεζών. Έγινε ανασκόπηση σε εμπειρικές μελέτες σχετικά με παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία των τραπεζών και τη σχέση μεταξύ της κερδοφορίας των τραπεζών και των χαμηλών επιτοκίων.Στη συνέχεια, αναφέρεται το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα τα τελευταία χρόνια, τα υψηλά επίπεδα μη εξυπηρετούμενων δανείων. Η απότομη μείωση των δανείων αυτών άρχισε μετά την προσχώρηση των τραπεζών στο Ελληνικό σχέδιο εξυγίανσης περιουσιακών στοιχειών «Ηρακλής».Τέλος, πραγματοποιήθηκε ανάλυση για να παρατηρηθεί και να σχολιασθεί η εξέλιξη των τεσσάρων μεγάλων τραπεζών στην Ελλάδα (Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς και Eurobank). Συγκεκριμένα, με σημαντικούς δείκτες ως σημείο αναφοράς, όπως κερδοφορίας, χρηματοοικονομικής μόχλευσης, ποιότητας περιουσιακών στοιχείων και ρευστότητας, παράγουμε ορισμένα συμπεράσματα.Τεκμήριο The role of empathy in negotiation(01-03-2023) Παπουτσόγλου, Ιωάννα; Papoutsoglou, Ioanna; Athens University of Economics and Business, Department of International European Economic Studies; Kalyvitis, Sarantis; Pechlivanos, Lambros; Kokkinaki, FloraΣε αυτή τη διατριβή, ο ερευνητής εξετάζει διεξοδικά μέσω μιας βιβλιογραφικής ανασκόπησης τον ρόλο της ενσυναίσθησης στη διαπραγμάτευση. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο, έχει γίνει μια εισαγωγή στους όρους της ενσυναίσθησης και της διαπραγμάτευσης, καθώς και στον ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαπραγμάτευση. Στο δεύτερο κεφάλαιο, ο ερευνητής εξετάζει τη σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και της διαπραγμάτευσης σύμφωνα με προηγούμενες έρευνες. Το τρίτο κεφάλαιο αυτής της διατριβής εξετάζει τον ρόλο της ενσυναίσθησης στη διαπραγμάτευση, με επίκεντρο τον άνθρωπο, που επικεντρώνεται σε μεμονωμένα χαρακτηριστικά της διαπραγμάτευσης, τη συμπόνια, το IRI καθώς και την πολυδιάστατη συμβατότητα στη διαπραγμάτευση.Στο τέταρτο κεφάλαιο, ο ερευνητής αντιμετωπίζει το θέμα της στρατηγικής ρύθμισης της ενσυναίσθησης και, στο πέμπτο κεφάλαιο, ο ερευνητής επικεντρώνεται στο δίλημμα αν η ενσυναίσθηση αποτελεί στρατηγική επιταγή. Στο τελευταίο κεφάλαιο, ο ερευνητής κάνει ορισμένες τελικές παρατηρήσεις που είναι σημαντικές για την καλύτερη κατανόηση του ρόλου της ενσυναίσθησης στη διαπραγμάτευση.Τεκμήριο Παραδοσιακά και εναλλακτικά μοντέλα προσέλκυσης εργαζομένων στον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας(01-03-2023) Βουκελάτος, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΟι έννοιες όπως η «ψηφιοποίηση» και ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» συγκαταλέγονται επί του παρόντος στις πιο προβεβλημένες έννοιες, σε επίπεδο επιστημονικής βιβλιογραφίας. Πολλοί συγγραφείς, έχουν αναφέρει ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι απαραίτητο για τους οργανισμούς να ανακαλύψουν στρατηγικές, μεθόδους και τεχνικές για να είναι πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές στις διαδικασίες αξιοποίησης των πόρων τους, ώστε να βελτιώσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητά τους και την απόδοσή τους. Η ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών έχει δημιουργήσει μια νέα μορφή πρόσληψης (e-recruitment) που συνεπάγεται προοδευτικές και σημαντικές αλλαγές με σε σχέση με τις διαδικασίες της παραδοσιακής πρόσληψης. Οι ερευνητικοί στόχοι της παρούσας εργασίας ήταν η αναγνώριση των αναγκών του κλάδου της ναυτιλίας σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, η κατανόηση των δυσκολιών σε επίπεδο προσέλκυσης, η κριτική σύγκριση των παραδοσιακών και ψηφιακών μεθόδων προσέλκυσης και η παροχή χρήσιμων και εναλλακτικών προτάσεων. Για το σκοπό αυτό υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος που δίνει δυνατότητες εμβάθυνσης και κατανόησης συγκεκριμένων πλαισίων αναφοράς.Τεκμήριο Μια διερευνητική μελέτη του ρόλου των προτάσεων πώλησης αναφορικά με τη δημιουργία σχέσεων πιστότητας σε βιομηχανική αγορά(01-04-2019) Παύλος, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Δημητριάδης, Σέργιος; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΣκοπός της παρούσης διερευνητικής μελέτης είναι να αναδείξει πόσο σημαντικό είναι για τις σύγχρονες επιχειρήσεις να διατηρούν κάποιο μοντέλο Customer Relationship Management. Η προσπάθεια αυτή γίνεται με διττό τρόπο. Αρχικά μέσα από την θεωρητική προσέγγιση των εννοιών που σχετίζονται με το Relationship Marketing, ενώ στη συνέχεια με την διενέργεια ποσοτικής έρευνας ώστε να ανιχνευτεί ο βαθμός σημαντικότητας των παραγόντων, που κατά τους ερωτώμενους, δημιουργούν προϋποθέσεις Δέσμευσης και Εμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του επιλεγόμενου συνεργάτη. Στόχος της παρούσας διερευνητική μελέτης, είναι να προσδιοριστούν εκείνοι οι παράγοντες που θεωρούνται, οι σημαντικότεροι από πλευράς των διακινητών αλκοολούχων ποτών για την επιλογή εμπορικού συνεργάτη. Παράλληλα θα γίνει μέτρηση του βαθμού σημαντικότητας, που κρίνουν οι ίδιοι, πως έχει κάθε τέτοιος παράγοντας. Τέλος βάσει των ευρημάτων, θα γίνει αξιολόγηση του βαθμού Ικανοποίησης, που χαρακτηρίζει τις επιχειρήσεις που συνθέτουν τον κλάδο των διακινητών αλκοολούχων ποτών.Η παρούσα μελέτη θεωρείται ότι θα βοηθήσει αρκετά τις επιχειρήσεις, να ανιχνεύσουν ποια είναι εκείνα τα στοιχεία στα οποία θα πρέπει να δώσουν ιδιαιτέρως σημασία, προκειμένου να αποτελούν τον προτιμητέο συνεργάτη στα μάτια των επιχειρήσεων-πελατών τους. Επίσης θα τους προσφέρει βαθύτερη γνώση σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι να επενδύουν στην δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες τους, σε στρατηγικό επίπεδο, ώστε να αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα που θα προκύψουν πρόκειται να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα ώστε να διατηρούν τους πελάτες τους ικανοποιημένους. Επιπρόσθετα, ύστερα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων θα γίνουν προτάσεις σχετικά με τις κινήσεις που προτείνεται να κάνουν ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών των βιομηχανικών πελατών τους.Για να επιτευχθούν τόσο ο σκοπός όσο και οι στόχοι της μελέτης, έγινε μια εκτενής προσπάθεια συλλογής δεδομένων και πληροφοριών τόσο από πρωτογενείς όσο και από δευτερογενείς πηγές.Δευτερογενείς Πηγές:Διενεργήθηκε εκτενής βιβλιογραφική και αρθογραφική έρευνα αναφορικά με:1. Το Μάρκετινγκ και τους τρόπους εφαρμογής του στις Βιομηχανικές Αγορές.2. Το Μοντέλο Μάρκετινγκ που ακολουθείται σε αυτές και πως οι σύγχρονες εξελίξεις το μεταβάλλουν.3. Το πώς οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ, μεταβάλλονται από το B2C στο B2B περιβάλλον.4. Την αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων γενικότερα και τα στάδια λήψης αγοραστικών αποφάσεων για βιομηχανικά προϊόντα ειδικότερα.5. Την Ικανοποίηση, την Δέσμευση και την Πιστότητα των πελατών.6. Την μετάβαση από το παραδοσιακό (Mass) Μάρκετινγκ, στο Σχεσιακό Μάρκετινγκ (Relationship) στις βιομηχανικές αγορές.Πρωτογενείς Πηγές:Ύστερα από ποιοτική έρευνα, με στελέχη της αγοράς των αλκοολούχων ποτών και τυχαία επιλεγμένων διακινητών – χονδρεμπόρων, συντάχθηκε ερωτηματολόγιο. Το δείγμα που τελικώς επιλέχθηκε προς εξέταση είναι αντιπροσωπευτικό του κλάδου.Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων κωδικοποιήθηκαν και με την βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, αναλύθηκαν με την βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS.Η μελέτη χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες. Την πρώτη θεματική ενότητα αποτελεί το Κεφάλαιο 2, ενώ την Δεύτερη τα Κεφάλαια 3, 4 και 5.Ποιο συγκεκριμένα, στο Πρώτο Μέρος και ειδικότερα στο 2ο Κεφάλαιο, πραγματοποιείται η βιβλιογραφική και αρθρογραφική προσέγγιση του θέματος που εξετάζεται. Η αναφορά στα στοιχεία αυτά της θεωρίας γίνεται προκειμένου να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη κατανόηση του θέματός μας γενικότερα, ώστε με μεγαλύτερη ευκολία ο αναγνώστης να μπορεί να κατανοήσει την ανάλυση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής έρευνας που ακολουθεί.Στο Δεύτερο Μέρος , παρέχονται όλες οι πληροφορίες που είναι σχετικές με την εκπόνηση της έρευνας και την ανάλυσης των αποτελεσμάτων της. Ποιο συγκεκριμένα στο 3ο Κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά οι ερευνητικοί στόχοι και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την τελική σύνταξη του ερωτηματολογίου. Στο 4ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος της έρευνας. Επιπρόσθετα, ανά κατηγορία ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, σχολιάζονται οι απαντήσεις των ερωτώμενων αναφορικά με τις μέσες τιμές και τις τυπικές αποκλίσεις των απαντήσεών τους. Τέλος, στο 5ο Κεφάλαιο ο αναγνώστης διαβάζει, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις των ερωτώμενων. Καταγράφονται επίσης προτάσεις προς τις εταιρίες του κλάδου για την διατήρηση-βελτίωση των σχέσεών τους, με τις επιχειρήσεις-πελάτες, από την ματιά του ερευνητή. Τέλος, μπορεί ο αναγνώστης να διακρίνει τον τρόπο που κάποια από τα ευρήματα της έρευνας , επαληθεύουν την θεωρητική προσέγγιση που έχει νωρίτερα διενεργηθεί.Τεκμήριο The non-linear impact of debt on economic growth: the empirics(01-04-2020) Γκιόκα, Μαρία; Gioka, Maria; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Φιλιππόπουλος, Απόστολος; Καλυβίτης, Σαράντης; Οικονομίδης, ΓεώργιοςΣτην παρούσα διατριβή πραγματοποιείται επισκόπηση ενός μέρους της εμπειρικής βιβλιογραφίας που αφορά την μη-γραμμική σχέση μεταξύ χρέους και οικονομικής ανάπτυξης καθώς και τα επίπεδα του χρέους στα οποία εντοπίζεται η μη-γραμμικότητα (όρια/thresholds).Τα τελευταία χρόνια, ειδικότερα μετά την χρηματοοικονομική κρίση, πολλοί ερευνητές εξέτασαν την πιθανότητα μη-γραμμικής επίδρασης του χρέους στην οικονομική ανάπτυξη. Σύμφωνα με αυτές τις εμπειρικές μελέτες εντοπίστηκαν διάφορα επίπεδα χρέους τα οποία επηρεάζουν την οικονομική ανάπτυξη με μη-γραμμικό τρόπο.Παρουσιάζονται και αναλύονται τα δεδομένα, η μεθοδολογία, τα ερευνητικά μοντέλα, οι έλεγχοι ανθεκτικότητας και τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών που δημοσιεύθηκαν την περίοδο 2010-2015. Επίσης, αναλύονται όλα τα εννοιολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα των ερευνών τους. Οι έρευνες οργανώνονται και παρουσιάζονται στην βάση διαμοιρασμού των αποτελεσμάτων των ερευνών σε 4 κατηγορίες. Η αυτοσχέδια αυτή κατηγοριοποίηση θεωρείται ότι ακολουθεί μια λογική σειρά και επιτυγχάνει συνοχή.Τεκμήριο Η επίδραση του περιβάλλοντος υπηρεσιών των καταστημάτων Jumbo στην καταναλωτική συμπεριφορά(01-04-2020) Δημητρίου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Θεοδωρίδης, Προκόπιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό τη μελέτη της επίδρασης του περιβάλλοντος υπηρεσιών στα καταστήματα παιχνιδιών Jumbo. Η σημαντικότητα του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών έχει απασχολήσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας εδώ και δεκαετίες. Το Περιβάλλον Υπηρεσιών ως έννοια εξετάστηκε από την Bitner, η οποία στη δεκαετία του ’90 έθεσε τις βάσεις για την ενδελεχή έρευνα που ακολούθησε. Από τότε το περιβάλλον κατάφερε να αποκτήσει ιδιαίτερη θέση στο Μάρκετινγκ των Υπηρεσιών καθώς πλέον αποτελεί ένα από τα 7P ‘s. Η ίδια εισήγαγε το μοντέλο Servicescapes, το οποίο θα αποτελέσει και τον κεντρικό άξονα της συγκεκριμένης εργασίας. Η προσέγγιση του ερευνητικού ζητήματος βασίστηκε στην έννοια του περιβάλλοντος υπηρεσιών και στο γεγονός ότι τα στοιχεία που το απαρτίζουν προκαλούν στον καταναλωτή ορισμένα ερεθίσματα, με τη βοήθεια των οποίων εξάγει, μη συνειδητά, συμπεράσματα για την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, είτε διατηρώντας στάση προσέγγισης του καταστήματος είτε στάση αποφυγής από αυτό. Επιχειρώντας, λοιπόν, τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος, της σπουδαιότητας για τους καταναλωτές και του πως αυτή επηρεάζεται από τους ίδιους, διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε 500 ερωτώμενους. Η στατιστική ανάλυση των απαντήσεων έγινε μέσω του πακέτου SPSS 23, με τη διενέργεια ποικίλων στατιστικών μεθόδων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, έγινε σαφές πως το περιβάλλον και οι συνιστώσες του δε γίνονται αντιληπτά με τον ίδιο τρόπο από όλους, άλλα ότι τα δημογραφικά στοιχεία και οι συνήθειες επισκεψιμότητας των καταναλωτών επηρεάζουν την σπουδαιότητα αυτών των παραγόντων κατά περίπτωση. Ακόμα, προέκυψε ότι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος χώρου επιδρούν στις συνήθειες των καταναλωτών και άρα στη πιστότητά τους κατά την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Τέλος, μετά την ολοκλήρωση των αποτελεσμάτων της έρευνας, προτάσσεται η περαιτέρω εξέταση του υποδείγματος της Bitner στο μέλλον, προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που θα αποτελέσουν βάση για τη σωστή τμηματοποίηση και στόχευση του αγοραστικού κοινού των καταστημάτων Jumbo.Τεκμήριο Field Study Project σε συνεργασία με την εταιρεία ΙΤeQ: έρευνα μέτρησης ικανοποίησης πελάτη(01-04-2020) Κοκμοτού, Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΠαρατηρώντας τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς των επιχειρήσεων, αυτή παρουσιάζει ομοιότητες με την καταναλωτική αγορά σε θέματα που αφορούν το μείγμα μάρκετινγκ, ωστόσο, απομονώνοντας τις στρατηγικές που εφαρμόζονται στο κομμάτι της προβολής, η σημασία που δίνεται σε εκείνη είναι ιδιαίτερα μεγάλη.Η προσωπική πώληση, η συνεχής επικοινωνία και επαφή που οφείλει να έχει μία επιχείρηση με τις επιχειρήσεις-πελάτες της, είναι ίσως ο βασικότερος παράγοντας της επιτυχίας των επιχειρησιακών μεταξύ τους σχέσεων που αντέχουν και εξελίσσονται στον χρόνο. Οι υπηρεσίες που παρέχει στις άλλες επιχειρήσεις-πελάτες της μία επιχείρηση, τόσο σε ό,τι αφορά τα υλικά αγαθά, όσο και σε ό,τι σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα, και συγκεκριμένα με την εξυπηρέτηση και την ικανοποίηση των αναγκών τους σε πολλαπλά επίπεδα, λειτουργούν σαν αλυσίδα, με το καθένα από αυτά να αποτελεί έναν ισχυρό κρίκο. Στην περίπτωση που κάτι από την αλυσίδα αυτή δεν λειτουργεί, μπορεί να αφήσει συνολικά τους πελάτες δυσαρεστημένους, με τον κίνδυνο η μεταξύ τους σχέση και συνεργασία να διακοπεί, να αυξάνει την παρουσία του.Είναι επομένως φανερό ότι για την ικανότητα και αποτελεσματικότητα μιας επιχείρησης να μπορεί να επιβιώσει μακροχρόνια καθίσταται απαραίτητη η επένδυση από μέρους της σε οτιδήποτε πλαισιώνει την εξυπηρέτηση και σχέση με τους πελάτες της. Σκοπός λοιπόν αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι:• Να μελετήσει τα χαρακτηριστικά της αγοράς των επιχειρήσεων.• Να μελετήσει τη δραστηριότητα της εταιρείας ITeQ, την αγορά στην οποία απευθύνεται, και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει στις επιχειρήσεις-Φαρμακεία πελάτες της.• Να ερευνήσει τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών της εταιρείας ITeQ από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχονται, καθώς και από το απασχολούμενο προσωπικό της.• Να γίνουν προτάσεις για πιθανές βελτιώσεις στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών και εξυπηρέτησης των πελατών της εταιρείας, προκειμένου να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίησή τους, και τελικά η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίαςΤεκμήριο Field Study Project για την Γευσήνους ΑΒΕΕ: customer experience(01-04-2020) Παπαδοπούλου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΟ χώρος του contract catering στην Ελλάδα βρίσκεται σε ανάπτυξη, με τη Γευσήνους ΑΒΕΕ να κατέχει μια ηγετική θέση στην αγορά. Ωστόσο, οι προσδοκίες των καταναλωτών συνεχώς αυξάνονται και η ικανοποίηση τους αποτελεί κύριο μέλημα κάθε επιχείρησης, επομένως η έρευνα καταναλωτή είναι αναμφισβήτητα το εργαλείο για την αναζήτηση απαντήσεων σε βασικά επιχειρηματικά ερωτήματα των εταιρειών, με τελικό στόχο τη δημιουργία ενός όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικού marketing plan.Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά την Business to Customer (B2C) δραστηριότητα της εταιρείας Γευσήνους ΑΒΕΕ, εστιατορίων δηλαδή που λειτουργεί η ίδια, και συγκεκριμένα την ικανοποίηση και εμπειρία πελάτη από τις παρεχόμενες υπηρεσίες εστίασης.Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, πραγματοποιείται η παρουσίαση της εταιρείας, καθώς και η αναλύσεις SWOT, PEST και οι δυνάμεις Porter, ώστε να γίνει κατανοητή η θέση της επιχείρησης καθώς και το περιβάλλον της.Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, τη βιβλιογραφική επισκόπηση, διασαφηνίζονται έννοιες οι οποίες θα αναφερθούν στην εργασία αργότερα και αποτελούν τους άξονες γύρω από τους οποίους δομήθηκε το παρόν κείμενο.Ακολούθως, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το πρόβλημα στο οποίο καλείται να δώσει μια απάντηση η παρούσα έρευνα. Παρουσιάζονται επίσης οι λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή της, όπως η μέθοδος συλλογής στοιχείων,η οποία είναι η συλλογή ερωτηματολογίων με τη μέθοδο CAPI, και ο τρόπος ανάλυσης των δεδομένων.Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται με γραφήματα αλλά και με πίνακες στατιστικής, τα ευρήματα της έρευνας καθώς και η ερμηνεία τους. Τονίζεται κάθε στατιστικώς σημαντική πληροφορία βάσει των στοιχείων που έχουν συλλεχθεί.Εν κατακλείδι, στο πέμπτο κεφάλαιο αυτής της εργασίας, παρουσιάζονται τα τελικά ερευνητικά συμπεράσματα, καθώς και προτάσεις μάρκετινγκ που προκύπτουν βάσει της ανάλυσης και ερμηνείας των συλλεχθέντων δεδομένων. Τέλος, δίνονται προτάσεις για περεταίρω μελλοντική διερεύνηση που θα ευνοήσουν τη στρατηγική της εταιρείας.Τεκμήριο Deep neural networks for biomedical question answering(01-05-2023) Παππάς, Δημήτριος; Pappas, Dimitrios; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Papageorgiou, Haris; Koutsopoulos, Iordanis; Vassalos, Vasilios; Kotidis, Υannis; Konstas, Ioannis; Paliouras, Georgios; Androutsopoulos, IonΣε αυτήν τη διατριβή, επεκτείνουμε την έρευνα στον τομέα των ερωταποκρίσεων σε βιοϊατρικά κείμενα. Το πρώτο μέρος της διατριβής επικεντρώνεται στην ανάκτηση περιλήψεων επιστημονικής βιβλιογραφίας με βάση μια ερώτηση που υποβάλλεται από έναν βιοϊατρικό ειδικό εκφρασμένη σε φυσική γλώσσα. Προτείνουμε νέα μοντέλα βαθιάς μάθησης για την ανάκτηση βιοϊατρικών κειμένων και εξαγωγή αποσπασμάτων σχετικών με την ερώτηση. Προτείνονται επίσης μοντέλα που ανακτούν τα κείμενα και τα αποσπάσματα ταυτόχρονα, τα οποία βελτιώνουν ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματα. Το καλύτερο μοντέλο βαθιάς μάθησης που δημιουργήθηκε έγινε δημόσια διαθέσιμο ως πρωτότυπο έρευνας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού για να βοηθήσει τους ερευνητές σε όλο τον κόσμο. Σε συνεργασία με βιοϊατρικούς ειδικούς, χρησιμοποιήσαμε ένα από τα μοντέλα βαθιάς μάθησης μας για την ανάκτηση εγγράφων και αναπτύξαμε ένα σύστημα αναγνώρισης λογοτεχνίας για συστηματικές ανασκοπήσεις.Ένα μείζον θέμα στις ερωταποκρίσεις σε βιοϊατρικά κείμενα είναι η έλλειψη επισημειωμένων δεδομένων από ανθρώπους, καθώς η επισημείωση απαιτεί ανθρώπινη ειδίκευση και χρόνο. Για αυτό το λόγο στο δεύτερο τμήμα της διατριβής, κατασκευάσαμε δύο νέα τεχνητά σύνολα δεδομένων για ερωταποκρίσεις σε βιοϊατρικά δεδομένα με τη μορφή πολλαπλής επιλογής (cloze-style QA) τα οποία και διατίθενται ελεύθερα. Ακολουθήσαμε μια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν σε ειδησεογραφικά άρθρα και βιβλία και κατασκευάζουμε εκατομμύρια τεχνητά παραδείγματα εκπαίδευσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση μοντέλων βαθιάς μάθησης που απαιτούν μεγάλο όγκο δεδομένων. Αξιολογώντας τις απαντήσεις των ανθρώπων στις κατασκευασμένες ερωτήσεις, δείχνουμε ότι οι άνθρωποι που είναι ειδικοί στον τομέα ξεπερνούν τους μη ειδικούς, το οποίο υποστηρίζει τον ισχυρισμό ότι η ανθρώπινη τεχνογνωσία είναι απαραίτητη για την απάντηση ερωτήσεων στον βιοϊατρικό τομέα. Αναπτύξαμε και εκπαιδεύσαμε νέα μοντέλα βαθιάς μάθησης για κατανόηση γραπτού λόγου χρησιμοποιώντας τα νέα μας σύνολα δεδομένων. Τα μοντέλα μας ξεπερνούν προηγούμενα προτεινόμενα μοντέλα βαθιάς μάθησης για ερωταποκρίσεις πολλαπλών επιλογών, καθώς και τέσσερα ισχυρά μοντέλα που δεν χρησιμοποιούν βαθιά μάθηση. Σε πειράματα που διεξήχθησαν σε ένα δείγμα του συνόλου δεδομένων, το καλύτερο μοντέλο ξεπέρασε όλους τους ανθρώπους που δεν ήταν ειδικοί και πέτυχε ανταγωνιστικά αποτελέσματα σε σύγκριση με τους ειδικούς βιοϊατρικής.Στο τρίτο μέρος της διατριβής, εκπαιδεύσαμε μοντέλα βαθιάς μάθησης για εξαγωγή απαντήσεων σε βιοϊατρικές ερωτήσεις ως τμήματα κειμένου (φράσεις) σε δύο καλά εδραιωμένα βιοϊατρικά σύνολα δεδομένων. Με δεδομένο ένα απόσπασμα κειμένου και μια ερώτηση, επιλέγεται ως απάντηση ένα τμήμα του αποσπάσματος.Εξετάζουμε έξι τεχνικές επαύξησης δεδομένων που εφαρμόζεται πριν από την εκπαίδευση των μοντέλων.Δείχνουμε ότι όλες οι τεχνικές επαύξησης δεδομένων βελτιώνουν την απόδοση, ακόμα και όταν χρησιμοποιούνται ως δεδομένα για περαιτέρω εκπαίδευση (fine-tuning) όταν χρησιμοποιούνται μεγάλα προεκπαιδευμένα γλωσσικά μοντέλα.Δείχνουμε επίσης ότι η χρήση ενός από τα τεχνητά σύνολα δεδομένων που δημιουργήθηκαν σε αυτή τη διατριβή λειτουργεί ως μια καλή τεχνική επαύξησης δεδομένων.