Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://beta-pyxida.aueb.gr/handle/123456789/19
Νέα
Αυτή είναι η κοινότητα από το παλιό σύστημα με ID:cid:250
Περιηγούμαι
Πλοήγηση Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 3242
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Μελέτη αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης: νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν(01-02-2023) Μεϊκόπουλος, Αλέξανδρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Χάλκος, Γεώργιος; Παρούσος, ΛεωνίδαςΤο εισαγωγικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζονται οι αιτίες οι οποίες κατέστησαν την εξοικονόμηση ενέργειας και την αναβάθμιση της ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, επιτακτική ανάγκη. Η ενεργειακή κρίση, δεν αφήνει πλέον κανέναν αδιάφορο, και το διαρκώς αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, στρέφει το ενδιαφέρον σε στρατηγικές μείωσης των αναγκών σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο κ.α. Στη συνέχεια, αποτυπώνονται σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, τα στοιχεία που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτήρια, και αναφέρονται οι στόχοι που έχουν τεθεί και αφορούν την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης κτιρίων. Τα κτήρια συμβάλλουν σε ποσοστό περίπου 40% στις παγκόσμιες εκπομπές αέριων ρύπων και για τον λόγο αυτό, οι πολιτικές που τίθενται σε εφαρμογή, τα κίνητρα και η χρηματοδότηση έχουν ως κοινή στόχευση την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων. Ανάμεσα στα κτήρια που χρήζουν αναβάθμισης της ενεργειακής τους απόδοσης, περιλαμβάνονται κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, δημόσια κτήρια, νοσοκομεία και γενικότερα κτήρια του τριτογενή τομέα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η μελέτη εξειδικεύεται στις ενεργειακές ανάγκες και τα περιθώρια βελτίωσης για το κτίριο που στεγάζει το ιδιωτικό Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Για τον λόγο αυτό, Ακολουθεί περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στο κτήριο που στεγάζει το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το υπό μελέτη κτήριο. Προτείνονται διάφορα σενάρια επεμβάσεων, με την αναφορά του κόστους της κάθε επέμβασης, καθώς και της ενεργειακής εξοικονόμησης. Τέλος, γίνεται μια τεχνο-οικονομική μελέτη της επένδυσης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος στο δώμα του κτηρίου και καταγράφονται και αξιολογούνται τα συμπεράσματα που προκύπτουν σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης.Τεκμήριο Επιχειρησιακές προβλέψεις ζήτησης: μελέτη περίπτωσης Ανατολή Μπαχαρικά Α.Β.Ε.Ε.(01-02-2023) Ματεντζόγλου, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Κορφιάτης, Νικόλαος; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΤα τελευταία χρόνια μια συγκεκριμένη απάντηση εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε διαφορετικές θεμελιώδεις επιχειρησιακές ερωτήσεις. Πρόβλεψη ζήτησης. Πολλές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ότι οι απαρχαιωμένες διαδικασίες demand planning που ακολουθούν είναι πλέον ανεπαρκείς λόγω της σημερινής αστάθειας της αγοράς. Η χρήση της διαίσθησης για τον καθορισμό της μελλοντικής ζήτησης δεν είναι πλέον επαρκής καθώς οι τάσεις και η εποχικότητα διαστρεβλώνονται από τις ραγδαίες αλλαγές στο οικονομικό τοπίο. Κλαδικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι, κατά μέσο όρο, οι οργανισμοί με ακριβέστερες προβλέψεις ζήτησης και αυξημένες ικανότητες demand planning δρέπουν μια ευρεία γκάμα από οφέλη. Αυτές οι επιχειρήσεις διατηρούν μικρότερο απόθεμα και βραχύτερους κύκλους πληρωμών (cash to cash cycle) ενώ παράλληλα επιτυγχάνουν υψηλότερα EPS, υψηλότερο ROA και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί, μέσω περιπτωσιολογικής μελέτης (case study), στην εφαρμογή state of the art demand forecasting στην μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ Α.Β.Ε.Ε.. Η πρόβλεψη ζήτησης για χρονικό ορίζοντα 12 μηνών (Ιούλιος 2022 έως και Ιούνιος 2023) πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του λογισμικού SAS Forecast Studio και αφορούσε 25 κωδικούς (SKUs) της εταιρείας Τα τρία κύρια μοντέλα ποσοτικής πρόβλεψης των οποίων έγινε εφαρμογή είναι η Εκθετική Εξομάλυνση, το ARIMA και το UCM. Το θεωρητικό υπόβαθρο των συγκεκριμένων, καθώς και άλλων μεθόδων πρόβλεψης, αναλύεται στο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής επισκόπησης. Σχετικά με τα ιστορικά δεδομένα που «τροφοδότησαν» την διαδικασία της πρόβλεψης, αφορούν την ζήτηση 25 συγκεκριμένων κωδικών (SKUs) ανά μήνα για το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2018- Ιούνιος 2022.Εκτός του SAS Forecast Studio έγινε χρήση του SAS Visual Analytics και του SAS Enterprise Guide για την διαχείριση και την οπτικοποίηση των ιστορικών δεδομένων ζήτησης (54 μήνες).Τα αποτελέσματα του μοντέλου πρόβλεψης υπέδειξαν μια ανεπαίσθητη αναμενόμενη αύξηση στην ζήτηση στο σύνολο των 25 κωδικών συγκριτικά με το προηγούμενο αντίστοιχο δωδεκάμηνο η οποία οφείλεται στο business unit του Private Label. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε έλεγχος των χρονοσειρών ως προς την εποχικότητα με χρήση του μοντέλου Seasonal Unit Root Test το οποίο φανέρωσε την ύπαρξη seasonality σε 9 εκ των κωδικών της εταιρείας. Τέλος, στο τμήμα της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε ανάλυση σεναρίων προωθητικών ενεργειών, αξιολόγηση της προστιθέμενης αξίας πρόβλεψης (FVA) που προσφέρει το μοντέλο μας και συζητήθηκε η επίδραση μακροοικονομικών παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός και τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού, στην διαμόρφωση της προβλεπόμενης ζήτησης για την εταιρεία.Τεκμήριο Επιπτώσεις και προκλήσεις της εφαρμογής RPA σε οργανισμούς υπηρεσιών(01-03-2020) Πολάκης, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τις επιπτώσεις και τις προκλήσεις της εφαρμογής της τεχνολογίας Robotic Process Automation (RPA) στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Οι επιπτώσεις αφορούν τόσο την οικονομική αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων όσο και επιπτώσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι σύνηθες οι οργανισμοί αυτοί να έχουν διαδικασίες οι οποίες είναι κατακερματισμένες μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και απαιτούν από τους εργαζόμενους να αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους για να εκτελεστούν. Οι διαδικασίες αυτές είναι κοπιαστικές και επαναλαμβανόμενες ενώ είναι ευπαθής σε λάθη. Το RPA αποτελεί μια σχετικά νέα τεχνολογία που έχει σαν στόχο να μιμηθεί τις κινήσεις των εργαζόμενων στα διάφορα συστήματα και να εκτελέσει τις αντίστοιχες διαδικασίες με μερική ή ακόμα και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο πόρους και μειώνοντας τα λάθη. Αρχικά παρουσιάζεται το RPA και ο τρόπος λειτουργίας του. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους σημαντικότερους vendors της αγοράς, τις λύσεις που προτείνουν καθώς και μια αξιολόγησή τους. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις ποιοτικές επιπτώσεις στους οργανισμούς και στο ανθρώπινο δυναμικό. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή του RPA και μια ανάλυση κόστους οφέλους. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα δεδομένα που προέκυψαν από την μελέτη έργων που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξάγουμε τα συμπεράσματά που προέκυψαν και τα σημεία κλειδιά για την επιτυχή υλοποίηση τέτοιων λύσεων.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι προέρχονται κυρίως από μελέτες περιπτώσεων υλοποιήσεων τόσο στον Ελληνικό χώρο όσο και διεθνώς. Οι σημαντικότερες πηγές των στοιχείων είναι συμβουλευτικές εταιρίες οι οποίες έχουν αναλάβει την υλοποίηση τέτοιων έργων όσο και οι οργανισμοί οι οποίοι ενσωμάτωσαν αυτή τη τεχνολογία στις διαδικασίες τους.Τεκμήριο Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας(01-03-2022) Αλεξανδράκη, Ξένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να διερευνήσει την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας, μέσω της μελέτης της συμπεριφοράς του καταναλωτή και του μάρκετινγκ.Το πρώτο κεφάλαιο είναι η «Εισαγωγή», στην οποία αναφέρονται συνοπτικά σε τρεις ενότητες, το αντικείμενο και η συνεισφορά της παρούσας έρευνας, οι ερευνητικοί στόχοι και ο τρόπος με τον οποίο δομείται η εργασία.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της μέσω της επιρροής που της ασκούν, βασικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με αυτή, τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια, γίνεται σύντομη αναφορά στα κυριότερα από αυτά. Στο τέλος του κεφαλαίου, παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η ποσοτική έρευνα.Στο τρίτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται η «Μεθοδολογία» της διεξαχθείσας ποσοτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται παρουσίαση της μεθόδου συλλογής των δεδομένων και περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Επίσης, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το δείγμα και την τεχνική δειγματοληψίας και τέλος, παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης των δεδομένων και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της έρευνας.Στο τέταρτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν έπειτα από την στατιστική ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της Περιγραφικής και Επαγωγικής ανάλυσης.Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας, παρατίθενται τα συμπεράσματα της ποσοτικής έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μια πιθανή μελλοντική έρευνα πάνω στο αντικείμενο από άλλους ερευνητές.Η εργασία ολοκληρώνεται με την προσάρτηση σε αυτή, ως Παράρτημα, του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε και με την βιβλιογραφική αναφορά.Τεκμήριο Βιωσιμότητα και ανάπτυξη επιχειρήσεων εστίασης franchise υπό τη παρούσα οικονομική συγκυρία(01-03-2023) Ζάχου, Τζένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΣτην Ελλάδα ο κλάδος της εστίασης αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα τομέα που αποφέρει ετησίως αρκετά έσοδα στο κράτος. Ωστόσο, η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εστίασης (μικρών και μεγάλων) καθώς και η μετέπειτα ανάπτυξή τους κρίνεται αναγκαία ώστε να διατηρηθεί ο κλάδος σε υψηλά επίπεδα επιβίωσης. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται αρχικά η στρατηγική που πρέπει να λαμβάνεται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα που πρέπει να μελετώνται για τη βιωσιμότητα και τέλος εξετάζεται εάν η στρατηγική ανάπτυξης μέσω Franchise (δικαιόχρησης) αποτελεί την αποτελεσματικότερη μέθοδο ώστε να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης επισιτισμού. Θα εξεταστεί τόσο από την πλευρά του Franchisee (δικαιοπάροχος) κατά πόσο συμφέρουσα είναι η επιλογή ανάπτυξης σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό αλλά και από την πλευρά του Franchisor (δικαιοδόχος) η επιλογή ανάπτυξης μέσω συστήματος δικαιόχρησης. Ο θεσμός του Franchise έχει αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια , ειδικότερα στον κλάδο της εστίασης αλλά και σε κλάδους όπως η λιανική και το εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή του ειδικότερα όσον αφορά τις σχέσεις των δύο μερών (Franchisor-Franchisee), αποτελεί ένα δομημένο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης. Για την ανάλυση στρατηγικών αποφάσεων και οικονομικών μεγεθών θα μελετηθεί και αναλυθεί η Αμερικανική εταιρεία casual dining T.G.I Friday’s με παρουσία 25 ετών στην Eλλάδα ως master Franchisee. Στα πλαίσια άντλησης πληροφοριών πραγματοποιήθηκε συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.Τεκμήριο Παραδοσιακά και εναλλακτικά μοντέλα προσέλκυσης εργαζομένων στον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας(01-03-2023) Βουκελάτος, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΟι έννοιες όπως η «ψηφιοποίηση» και ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» συγκαταλέγονται επί του παρόντος στις πιο προβεβλημένες έννοιες, σε επίπεδο επιστημονικής βιβλιογραφίας. Πολλοί συγγραφείς, έχουν αναφέρει ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι απαραίτητο για τους οργανισμούς να ανακαλύψουν στρατηγικές, μεθόδους και τεχνικές για να είναι πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές στις διαδικασίες αξιοποίησης των πόρων τους, ώστε να βελτιώσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητά τους και την απόδοσή τους. Η ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών έχει δημιουργήσει μια νέα μορφή πρόσληψης (e-recruitment) που συνεπάγεται προοδευτικές και σημαντικές αλλαγές με σε σχέση με τις διαδικασίες της παραδοσιακής πρόσληψης. Οι ερευνητικοί στόχοι της παρούσας εργασίας ήταν η αναγνώριση των αναγκών του κλάδου της ναυτιλίας σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, η κατανόηση των δυσκολιών σε επίπεδο προσέλκυσης, η κριτική σύγκριση των παραδοσιακών και ψηφιακών μεθόδων προσέλκυσης και η παροχή χρήσιμων και εναλλακτικών προτάσεων. Για το σκοπό αυτό υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος που δίνει δυνατότητες εμβάθυνσης και κατανόησης συγκεκριμένων πλαισίων αναφοράς.Τεκμήριο Μια διερευνητική μελέτη του ρόλου των προτάσεων πώλησης αναφορικά με τη δημιουργία σχέσεων πιστότητας σε βιομηχανική αγορά(01-04-2019) Παύλος, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Δημητριάδης, Σέργιος; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΣκοπός της παρούσης διερευνητικής μελέτης είναι να αναδείξει πόσο σημαντικό είναι για τις σύγχρονες επιχειρήσεις να διατηρούν κάποιο μοντέλο Customer Relationship Management. Η προσπάθεια αυτή γίνεται με διττό τρόπο. Αρχικά μέσα από την θεωρητική προσέγγιση των εννοιών που σχετίζονται με το Relationship Marketing, ενώ στη συνέχεια με την διενέργεια ποσοτικής έρευνας ώστε να ανιχνευτεί ο βαθμός σημαντικότητας των παραγόντων, που κατά τους ερωτώμενους, δημιουργούν προϋποθέσεις Δέσμευσης και Εμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του επιλεγόμενου συνεργάτη. Στόχος της παρούσας διερευνητική μελέτης, είναι να προσδιοριστούν εκείνοι οι παράγοντες που θεωρούνται, οι σημαντικότεροι από πλευράς των διακινητών αλκοολούχων ποτών για την επιλογή εμπορικού συνεργάτη. Παράλληλα θα γίνει μέτρηση του βαθμού σημαντικότητας, που κρίνουν οι ίδιοι, πως έχει κάθε τέτοιος παράγοντας. Τέλος βάσει των ευρημάτων, θα γίνει αξιολόγηση του βαθμού Ικανοποίησης, που χαρακτηρίζει τις επιχειρήσεις που συνθέτουν τον κλάδο των διακινητών αλκοολούχων ποτών.Η παρούσα μελέτη θεωρείται ότι θα βοηθήσει αρκετά τις επιχειρήσεις, να ανιχνεύσουν ποια είναι εκείνα τα στοιχεία στα οποία θα πρέπει να δώσουν ιδιαιτέρως σημασία, προκειμένου να αποτελούν τον προτιμητέο συνεργάτη στα μάτια των επιχειρήσεων-πελατών τους. Επίσης θα τους προσφέρει βαθύτερη γνώση σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι να επενδύουν στην δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες τους, σε στρατηγικό επίπεδο, ώστε να αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα που θα προκύψουν πρόκειται να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα ώστε να διατηρούν τους πελάτες τους ικανοποιημένους. Επιπρόσθετα, ύστερα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων θα γίνουν προτάσεις σχετικά με τις κινήσεις που προτείνεται να κάνουν ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών των βιομηχανικών πελατών τους.Για να επιτευχθούν τόσο ο σκοπός όσο και οι στόχοι της μελέτης, έγινε μια εκτενής προσπάθεια συλλογής δεδομένων και πληροφοριών τόσο από πρωτογενείς όσο και από δευτερογενείς πηγές.Δευτερογενείς Πηγές:Διενεργήθηκε εκτενής βιβλιογραφική και αρθογραφική έρευνα αναφορικά με:1. Το Μάρκετινγκ και τους τρόπους εφαρμογής του στις Βιομηχανικές Αγορές.2. Το Μοντέλο Μάρκετινγκ που ακολουθείται σε αυτές και πως οι σύγχρονες εξελίξεις το μεταβάλλουν.3. Το πώς οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ, μεταβάλλονται από το B2C στο B2B περιβάλλον.4. Την αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων γενικότερα και τα στάδια λήψης αγοραστικών αποφάσεων για βιομηχανικά προϊόντα ειδικότερα.5. Την Ικανοποίηση, την Δέσμευση και την Πιστότητα των πελατών.6. Την μετάβαση από το παραδοσιακό (Mass) Μάρκετινγκ, στο Σχεσιακό Μάρκετινγκ (Relationship) στις βιομηχανικές αγορές.Πρωτογενείς Πηγές:Ύστερα από ποιοτική έρευνα, με στελέχη της αγοράς των αλκοολούχων ποτών και τυχαία επιλεγμένων διακινητών – χονδρεμπόρων, συντάχθηκε ερωτηματολόγιο. Το δείγμα που τελικώς επιλέχθηκε προς εξέταση είναι αντιπροσωπευτικό του κλάδου.Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων κωδικοποιήθηκαν και με την βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, αναλύθηκαν με την βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS.Η μελέτη χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες. Την πρώτη θεματική ενότητα αποτελεί το Κεφάλαιο 2, ενώ την Δεύτερη τα Κεφάλαια 3, 4 και 5.Ποιο συγκεκριμένα, στο Πρώτο Μέρος και ειδικότερα στο 2ο Κεφάλαιο, πραγματοποιείται η βιβλιογραφική και αρθρογραφική προσέγγιση του θέματος που εξετάζεται. Η αναφορά στα στοιχεία αυτά της θεωρίας γίνεται προκειμένου να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη κατανόηση του θέματός μας γενικότερα, ώστε με μεγαλύτερη ευκολία ο αναγνώστης να μπορεί να κατανοήσει την ανάλυση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής έρευνας που ακολουθεί.Στο Δεύτερο Μέρος , παρέχονται όλες οι πληροφορίες που είναι σχετικές με την εκπόνηση της έρευνας και την ανάλυσης των αποτελεσμάτων της. Ποιο συγκεκριμένα στο 3ο Κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά οι ερευνητικοί στόχοι και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την τελική σύνταξη του ερωτηματολογίου. Στο 4ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος της έρευνας. Επιπρόσθετα, ανά κατηγορία ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, σχολιάζονται οι απαντήσεις των ερωτώμενων αναφορικά με τις μέσες τιμές και τις τυπικές αποκλίσεις των απαντήσεών τους. Τέλος, στο 5ο Κεφάλαιο ο αναγνώστης διαβάζει, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις των ερωτώμενων. Καταγράφονται επίσης προτάσεις προς τις εταιρίες του κλάδου για την διατήρηση-βελτίωση των σχέσεών τους, με τις επιχειρήσεις-πελάτες, από την ματιά του ερευνητή. Τέλος, μπορεί ο αναγνώστης να διακρίνει τον τρόπο που κάποια από τα ευρήματα της έρευνας , επαληθεύουν την θεωρητική προσέγγιση που έχει νωρίτερα διενεργηθεί.Τεκμήριο Η επίδραση του περιβάλλοντος υπηρεσιών των καταστημάτων Jumbo στην καταναλωτική συμπεριφορά(01-04-2020) Δημητρίου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Θεοδωρίδης, Προκόπιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό τη μελέτη της επίδρασης του περιβάλλοντος υπηρεσιών στα καταστήματα παιχνιδιών Jumbo. Η σημαντικότητα του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών έχει απασχολήσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας εδώ και δεκαετίες. Το Περιβάλλον Υπηρεσιών ως έννοια εξετάστηκε από την Bitner, η οποία στη δεκαετία του ’90 έθεσε τις βάσεις για την ενδελεχή έρευνα που ακολούθησε. Από τότε το περιβάλλον κατάφερε να αποκτήσει ιδιαίτερη θέση στο Μάρκετινγκ των Υπηρεσιών καθώς πλέον αποτελεί ένα από τα 7P ‘s. Η ίδια εισήγαγε το μοντέλο Servicescapes, το οποίο θα αποτελέσει και τον κεντρικό άξονα της συγκεκριμένης εργασίας. Η προσέγγιση του ερευνητικού ζητήματος βασίστηκε στην έννοια του περιβάλλοντος υπηρεσιών και στο γεγονός ότι τα στοιχεία που το απαρτίζουν προκαλούν στον καταναλωτή ορισμένα ερεθίσματα, με τη βοήθεια των οποίων εξάγει, μη συνειδητά, συμπεράσματα για την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, είτε διατηρώντας στάση προσέγγισης του καταστήματος είτε στάση αποφυγής από αυτό. Επιχειρώντας, λοιπόν, τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος, της σπουδαιότητας για τους καταναλωτές και του πως αυτή επηρεάζεται από τους ίδιους, διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε 500 ερωτώμενους. Η στατιστική ανάλυση των απαντήσεων έγινε μέσω του πακέτου SPSS 23, με τη διενέργεια ποικίλων στατιστικών μεθόδων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, έγινε σαφές πως το περιβάλλον και οι συνιστώσες του δε γίνονται αντιληπτά με τον ίδιο τρόπο από όλους, άλλα ότι τα δημογραφικά στοιχεία και οι συνήθειες επισκεψιμότητας των καταναλωτών επηρεάζουν την σπουδαιότητα αυτών των παραγόντων κατά περίπτωση. Ακόμα, προέκυψε ότι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος χώρου επιδρούν στις συνήθειες των καταναλωτών και άρα στη πιστότητά τους κατά την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Τέλος, μετά την ολοκλήρωση των αποτελεσμάτων της έρευνας, προτάσσεται η περαιτέρω εξέταση του υποδείγματος της Bitner στο μέλλον, προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που θα αποτελέσουν βάση για τη σωστή τμηματοποίηση και στόχευση του αγοραστικού κοινού των καταστημάτων Jumbo.Τεκμήριο Field Study Project σε συνεργασία με την εταιρεία ΙΤeQ: έρευνα μέτρησης ικανοποίησης πελάτη(01-04-2020) Κοκμοτού, Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΠαρατηρώντας τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς των επιχειρήσεων, αυτή παρουσιάζει ομοιότητες με την καταναλωτική αγορά σε θέματα που αφορούν το μείγμα μάρκετινγκ, ωστόσο, απομονώνοντας τις στρατηγικές που εφαρμόζονται στο κομμάτι της προβολής, η σημασία που δίνεται σε εκείνη είναι ιδιαίτερα μεγάλη.Η προσωπική πώληση, η συνεχής επικοινωνία και επαφή που οφείλει να έχει μία επιχείρηση με τις επιχειρήσεις-πελάτες της, είναι ίσως ο βασικότερος παράγοντας της επιτυχίας των επιχειρησιακών μεταξύ τους σχέσεων που αντέχουν και εξελίσσονται στον χρόνο. Οι υπηρεσίες που παρέχει στις άλλες επιχειρήσεις-πελάτες της μία επιχείρηση, τόσο σε ό,τι αφορά τα υλικά αγαθά, όσο και σε ό,τι σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα, και συγκεκριμένα με την εξυπηρέτηση και την ικανοποίηση των αναγκών τους σε πολλαπλά επίπεδα, λειτουργούν σαν αλυσίδα, με το καθένα από αυτά να αποτελεί έναν ισχυρό κρίκο. Στην περίπτωση που κάτι από την αλυσίδα αυτή δεν λειτουργεί, μπορεί να αφήσει συνολικά τους πελάτες δυσαρεστημένους, με τον κίνδυνο η μεταξύ τους σχέση και συνεργασία να διακοπεί, να αυξάνει την παρουσία του.Είναι επομένως φανερό ότι για την ικανότητα και αποτελεσματικότητα μιας επιχείρησης να μπορεί να επιβιώσει μακροχρόνια καθίσταται απαραίτητη η επένδυση από μέρους της σε οτιδήποτε πλαισιώνει την εξυπηρέτηση και σχέση με τους πελάτες της. Σκοπός λοιπόν αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι:• Να μελετήσει τα χαρακτηριστικά της αγοράς των επιχειρήσεων.• Να μελετήσει τη δραστηριότητα της εταιρείας ITeQ, την αγορά στην οποία απευθύνεται, και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει στις επιχειρήσεις-Φαρμακεία πελάτες της.• Να ερευνήσει τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών της εταιρείας ITeQ από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχονται, καθώς και από το απασχολούμενο προσωπικό της.• Να γίνουν προτάσεις για πιθανές βελτιώσεις στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών και εξυπηρέτησης των πελατών της εταιρείας, προκειμένου να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίησή τους, και τελικά η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίαςΤεκμήριο Field Study Project για την Γευσήνους ΑΒΕΕ: customer experience(01-04-2020) Παπαδοπούλου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΟ χώρος του contract catering στην Ελλάδα βρίσκεται σε ανάπτυξη, με τη Γευσήνους ΑΒΕΕ να κατέχει μια ηγετική θέση στην αγορά. Ωστόσο, οι προσδοκίες των καταναλωτών συνεχώς αυξάνονται και η ικανοποίηση τους αποτελεί κύριο μέλημα κάθε επιχείρησης, επομένως η έρευνα καταναλωτή είναι αναμφισβήτητα το εργαλείο για την αναζήτηση απαντήσεων σε βασικά επιχειρηματικά ερωτήματα των εταιρειών, με τελικό στόχο τη δημιουργία ενός όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικού marketing plan.Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά την Business to Customer (B2C) δραστηριότητα της εταιρείας Γευσήνους ΑΒΕΕ, εστιατορίων δηλαδή που λειτουργεί η ίδια, και συγκεκριμένα την ικανοποίηση και εμπειρία πελάτη από τις παρεχόμενες υπηρεσίες εστίασης.Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, πραγματοποιείται η παρουσίαση της εταιρείας, καθώς και η αναλύσεις SWOT, PEST και οι δυνάμεις Porter, ώστε να γίνει κατανοητή η θέση της επιχείρησης καθώς και το περιβάλλον της.Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, τη βιβλιογραφική επισκόπηση, διασαφηνίζονται έννοιες οι οποίες θα αναφερθούν στην εργασία αργότερα και αποτελούν τους άξονες γύρω από τους οποίους δομήθηκε το παρόν κείμενο.Ακολούθως, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το πρόβλημα στο οποίο καλείται να δώσει μια απάντηση η παρούσα έρευνα. Παρουσιάζονται επίσης οι λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή της, όπως η μέθοδος συλλογής στοιχείων,η οποία είναι η συλλογή ερωτηματολογίων με τη μέθοδο CAPI, και ο τρόπος ανάλυσης των δεδομένων.Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται με γραφήματα αλλά και με πίνακες στατιστικής, τα ευρήματα της έρευνας καθώς και η ερμηνεία τους. Τονίζεται κάθε στατιστικώς σημαντική πληροφορία βάσει των στοιχείων που έχουν συλλεχθεί.Εν κατακλείδι, στο πέμπτο κεφάλαιο αυτής της εργασίας, παρουσιάζονται τα τελικά ερευνητικά συμπεράσματα, καθώς και προτάσεις μάρκετινγκ που προκύπτουν βάσει της ανάλυσης και ερμηνείας των συλλεχθέντων δεδομένων. Τέλος, δίνονται προτάσεις για περεταίρω μελλοντική διερεύνηση που θα ευνοήσουν τη στρατηγική της εταιρείας.Τεκμήριο How do firms build brand equity and firm performance through Corporate Social Responsibility actions(01-06-2020) Καγκελίδου, Ευαγγελία; Kagkelidou, Evamgelia; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Σταθακόπουλος, Βλάσιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Καραντινού, ΚαλυψώΟ πρώτος σκοπός αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει τι έχει ερευνηθεί σε προηγούμενες μελέτες που διερευνούν πώς οι εταιρείες αυξάνουν την αξία της επωνυμίας και τις οικονομικές επιδόσεις τους μέσω δραστηριοτήτων ΕΚΕ.Προκειμένου να πραγματοποιηθεί αυτή η έρευνα, επιλέχθηκε η μεθοδολογία της συστηματικής επισκόπησης της βιβλιογραφίας με σκοπό τη διερεύνηση κοινών προτύπων στη βιβλιογραφία και τη δυνατότητα σύγκρισης όχι μόνο μεταξύ βιομηχανιών αλλά και μεταξύ χωρών. Χρησιμοποιώντας τους σωστούς όρους και στις κατάλληλες βάσεις δεδομένων, επιστράφηκε μεγάλος αριθμός ακαδημαϊκών περιοδικών. Πρακτικά, τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από 36 ακαδημαϊκά άρθρα, που έχουν πραγματοποιηθεί σε διαφορετικές χώρες και βιομηχανίες στον κόσμο, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και συμπεριλαμβάνουν διαφορετικά δείγματα. Χρησιμοποιώντας ως εργαλείο ένα φύλλο excel, όλες οι σχέσεις του ενδιαφέροντός μας που βρέθηκαν στα ακαδημαϊκά άρθρα καταγράφηκαν με κωδικοποιημένο τρόπο, προκειμένου να οργανωθούν όλες οι πληροφορίες.Ως αποτέλεσμα, εντοπίστηκαν τέσσερα (4) διαφορετικά ερευνητικά θέματα: (α) θετικός ή αρνητικός αντίκτυπος των ενεργειών ΕΚΕ στην επωνυμία και στην οικονομική απόδοση, γ) τον αντίκτυπο που έχουν τα χαρακτηριστικά της εταιρείας στα αποτελέσματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην επωνυμία, (δ) ποια χαρακτηριστικά παραλήπτη των ενεργειών ΕΚΕ μπορεί να επηρεάσουν τον αντίκτυπο που έχουν οι δραστηριότητες της ΕΚΕ στην επωνυμία και στην οικονομική απόδοση επωνυμίας.Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η προσαρμογή των πρωτοβουλιών ΕΚΕ επηρεάζει θετικά την οικονομική απόδοση αλλά και την αξία της επωνυμίας μιας επιχείρησης. Από την άλλη πλευρά, έχουν επίσης αναφερθεί ορισμένα αρνητικά αποτελέσματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι διαφορετικές πτυχές ΕΚΕ σε διαφορετικούς κλάδους, μπορεί να έχουν διάφορα αποτελέσματα, επομένως ο προσδιορισμός του κατάλληλου συνδυασμού και των δύο είναι ζωτικής σημασίας για τη μεγιστοποίηση της δυναμικής του.Τεκμήριο Η ανταπόκριση των καταναλωτών στη διαδικτυακή αγορά των supermarket/παντoπωλείων(01-06-2023) Κουγιά, Ανδριανή-Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος; Τσόγκας, Μάρκος-ΜάριοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία λαμβάνει ως στόχο έχει τη διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τα προϊόντα σούπερ στα διαδικτυακά κανάλια σήμερα. Η εστίαση του ενδιαφέροντος στα προϊόντα super market βασίζεται στο ότι τα προϊόντα αυτά αποτελούν βασική κατηγορία αγαθών που χρειάζεται ένα νοικοκυριό καθημερινά για τη διαβίωση του ανεξάρτητα από τον αριθμό των ατόμων που αποτελείται και την οικονομική του κατάσταση. Για την επίτευξη του στόχου της παρούσας μελέτης και έρευνας, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής και δευτερογενής έρευνα. Παρουσιάζονται οι έννοιες του λιανεμπορίου, η αγορά του κλάδου στις μέρες μας, οι τεχνολογικές τάσεις που έχουν εισέλθει στην αγοραστική διαδικασία πλέον και τέλος ερευνάτε με τη χρήση ερωτηματολογίου η ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού στα διαδικτυακά καταστήματα ειδών παντοπωλείου/super market. Σκοπός της εργασίας είναι να ερευνήσει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της διαδικτυακής αγοράς ενώ τελειώνει τονίζοντας τις αλλαγές στη συμπεριφορά του καταναλωτή κατά την έναρξη της πανδημίας και κατά τη διάρκεια της. Τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας δείχνουν πως το κοινό επηρεάστηκε από την πανδημία, ξεκινώντας πια ενεργά τις διαδικτυακές αγορές στα είδη super market και πως η μελλοντική τους συμπεριφορά είναι θετική σε αυξανόμενη χρήση αυτού του είδους τις αγορές. Επιπλέον, βασικό συμπέρασμα για την αλλαγή από το φυσικό κατάστημα στο διαδικτυακό ,αποτελεί η συνεχώς εξελισσόμενη αγορά των super market με νέα τεχνολογικά μέσα και η ευχρηστία της ιστοσελίδας που κάνει πιο εύκολη την διαδικασία για τους καταναλωτές. Από την άλλη, το αγοραστικό κοινό έχει περιορίσει το φόβο του για τις διαδικτυακές αλλαγές και την έλλειψη εμπιστοσύνης του προς τις επιχειρήσεις που τις προωθούν. Τέλος, η πλειοψηφία του δείγματος των καταναλωτών συμφώνησαν με το γεγονός πως η διαδικτυακή αγορά τροφίμων θα μπορούσε να τους διευκολύνει στην καθημερινότητά τους.Τεκμήριο Ψυχολογικό συμβόλαιο: συμπεριφορά στο εργασιακό περιβάλλον και διατήρηση στελεχιακού δυναμικού(01-07-2019) Φάμελος, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Μανωλόπουλος, ΔημήτριοςΗ παρούσα εργασία ασχολήθηκε με την έννοια του Ψυχολογικού Συμβολαίου στον εργασιακό χώρο, καθώς από την αντιληπτή παραβίασή του υποστηρίζεται ότι απορρέουν πολύ σημαντικές, αρνητικές επιπτώσεις για τους οργανισμούς. Παρόλο που η έννοια του ψυχολογικού συμβολαίου δεν έχει ρίζες στο επιστημονικό πεδίο του HRM (Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων-Human Resource Management), έχει καταστεί ένα πολύ χρήσιμο αναλυτικό-εννοιολογικό εργαλείο που έχει συμβάλλει στην εξάπλωση του HRM, ενώ χρησιμοποιείται για την κατανόηση των σχέσεων των εργαζόμενων με τους εργοδότες τους. Καθώς οι ανθρώπινοι πόροι θεωρούνται το πιο πολύτιμο στοιχείο κάθε σύγχρονου οργανισμού, υφίσταται έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον για την έννοια του ψυχολογικού συμβολαίου (ΨΣ), στην προσπάθεια εντοπισμού των σημαντικών παραγόντων επιρροής της εργασιακής δέσμευσης και της παρακίνησης. Επιπρόσθετα θεωρείται μια πολύ δύσκολη στην κατανόηση έννοια καθώς αφορά σιωπηρές, υποκειμενικές αντιλήψεις-πεποιθήσεις σε σχέση με τη φύση και τις συνθήκες της ανταλλακτικής σχέσης του εργαζόμενου και του οργανισμού. Ο ερευνητικός στόχος υπήρξε η διερεύνηση της επίδρασης του ΨΣ στην εργασιακή ικανοποίηση, τη δέσμευση και την πρόθεση διατήρησης της θέσης εργασίας, ενώ διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα, και καταδείχθηκαν ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.Τεκμήριο Facebook marketing persona για την εταιρεία Kalamata Papadimitriou(01-07-2020) Μποντιώτη, Σωτηρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Κυρέζης, Νικόλαος; Δρόσος, ΔημήτριοςΣκοπός:Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των χρηστών και σημαντικό μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ που ακολουθούν οι εταιρείες. Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής είναι οι εταιρείας “Kalamata Papadimitriou” να γνωρίσει καλύτερα τα Personas της ώστε το digital marketing της να γίνει πιο στοχευμένο και καν επέκταση πιο επιτυχημένο. Σχεδιασμός Έρευνας / Μεθοδολογία: Αξιοποιήθηκαν τα Facebook insights της σελίδας “Kalamata Papadimitriou” στο Facebook και έγινε ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων των μοναδικών χρηστών τους στο στατιστικό πακέτο SPSS. Ευρήματα: Από την συγκεκριμένη διπλωματική έγινε εξαγωγή δύο συγκεκριμένων Personas.Τα ευρήματα που εξήχθησαν στην εν λόγω διπλωματική είναι ότι η Persona που είναι πιο πιθανό να κάνει Like σε μια δημοσίευση της “Kalamata Papadimitriou” προέρχεται από την Ελλάδα συγκεκριμένα από την περιφέρεια Αττικής μιλάει Ελληνικά, η καλύτερη ώρα και ημέρα να την προσεγγίσεις είναι Τετάρτη στις 10 η ώρα το βράδυ προτιμάει ως content της φωτογραφίες και είναι γυναίκα που ανήκει στο ηλικιακό group 35-44. Ενώ η Persona που είναι πιο πιθανό να κάνει Comment σε μια δημοσίευση της σελίδας στο Facebook της “Kalamata Papadimitriou” είναι γυναίκα που ανήκει στο ηλικιακό group 55-64 η οποία διαμένει στην περιφέρεια Αττικής η γλώσσα που ομιλεί είναι τα Ελληνικά η καλύτερη ώρα και μέρα για να προσεγγισθεί είναι την Τετάρτη και ώρα 10 το βράδυ και το Content που προτιμάει είναι φωτογραφίες.Περιορισμοί Έρευνας: Λόγω της νομοθεσίας περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων δεν ήταν δυνατόν να εξετάσουμε ένα ολοκληρωμένο προφίλ των Personas για αυτό η διπλωματική περιορίστηκε στην διερεύνηση του δημογραφικού προφίλ των χρηστών. Επίσης μια από τις προτάσεις που έγιναν ήταν να αναλυθούν τα Google analytics κάτι που δεν θα ήταν ιδιαίτερα αποδοτικό διότι η εταιρεία χρησιμοποιεί κυρίως την σελίδα στο Facebook. Στην διαδικτυακή σελίδα υπάρχουν μόνο τα προϊόντα της επιχείρησης και απευθύνεται κυρίως σε B2B πελάτες. Επίσης δεν υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία σχετικά με το Facebook persona. Συμπεράσματα: Η διπλωματική αυτή συνεισφέρει στο να κατανοήσει η εταιρεία “Kalamata Papadimitriou” το κοινό της. Τα αποτελέσματα μπορούν να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες και οδηγίες προς την επιχείρηση ώστε να διαμορφώσει καταλληλότερα το περιεχόμενο και την επικοινωνιακή στρατηγική της, γύρω από τα Personas της.Τεκμήριο Διερευνώντας τη χρήση των ταμπού μέσω πρόκλησης σοκ ως δημιουργική στρατηγική στο χώρο της διαφήμισης, για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από τα ναρκωτικά(01-07-2020) Παπακυριάκου Ζωή; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Κοκκινάκη, Φλώρα; Αναγνωστίδου, Ζωή; Παινέσης, ΓρηγόριοςΗ παρούσα εργασία ερευνά τη χρήση των ταμπού στη διαφήμιση και συγκεκριμένα του σοκ, το οποίο αποτελεί μία από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες δημιουργικές στρατηγικές στο χώρο της διαφήμισης. Η προσοχή εστιάζεται στην εφαρμογή της σοκαριστικής διαφήμισης στα πλαίσια του Κοινωνικού Μάρκετινγκ και συγκεκριμένα στο ζήτημα των ναρκωτικών, το οποίο αποτελεί μέχρι και σήμερα σοβαρό πρόβλημα τόσο στην παγκόσμια όσο και στην ελληνική κοινωνία. Ο απώτερος σκοπός είναι να εξεταστεί η στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι σε τέτοιου είδους διαφημίσεις, καθώς και να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητά τους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν τρεις διαφημίσεις που στοχεύουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από τα ναρκωτικά, οι οποίες επιλέχθηκαν με κριτήριο το επίπεδο σοκ που προκαλούν στους αποδέκτες. Συγκεκριμένα, επιλέχθηκε μια διαφήμιση υψηλού σοκ, μια μεσαίου και μια χαμηλού σοκ, έτσι ώστε να ερευνηθεί εάν ο παράγοντας του σοκ έχει αντίκτυπο στα άτομα και στην αποτελεσματικότητα της διαφήμισης. Η ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας αποτέλεσε βάση για την επιλογή των μεταβλητών που εξετάζονται και κατά συνέπεια για τη διατύπωση των ερευνητικών υποθέσεων. Μεταξύ άλλων, μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται σε παράγοντες που αφορούν την αποτελεσματικότητά της διαφήμισης, η οποία μεταφράζεται στη δυνατότητα προσέλκυσης προσοχής, ανάκλησης του διαφημιστικού μηνύματος και δημιουργίας πρόθεσης για διάδοση του μηνύματος. Η μέθοδος που κρίθηκε ως καταλληλότερη είναι το πείραμα, ενώ ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής πρωτογενών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα πιο σημαντικά ευρήματα της ανάλυσης αναφέρονται στις διαστάσεις που συνδράμουν στην αποτελεσματικότητα της διαφήμισης και συγκεκριμένα:• Δεν παρατηρούνται διαφορές (στατιστικά σημαντικές) μεταξύ των τριών διαφημίσεων, ως προς τη δυνατότητά τους να προσελκύουν την προσοχή του κοινού• Η δυνατότητα ανάκλησης του διαφημιστικού μηνύματος είναι μεγαλύτερη όσο αυξάνεται ο βαθμός του σοκ της διαφήμισης• Η πρόθεση διάδοσης του διαφημιστικού μηνύματος από τους αποδέκτες είναι υψηλότερη όταν ο βαθμός σοκ της διαφήμισης αυξάνεται.Τεκμήριο Corporate Social Responsibility and skepticism: an investigation of perceived CSR motives and the effect on consumer behavior(01-07-2020) Ραχούτη, Ιωάννα; Rachouti, Ioanna; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Δρόσος, Δημήτριος; Παινέσης, Γρηγόριος; Κοκκινάκη, ΦλώραΗ εταιρική κοινωνική ευθύνη (CSR) σήμερα είναι μια διαδεδομένη ανησυχία των επιχειρήσεων παγκοσμίως. Όχι μόνο αποτελεί ηθική υποχρέωση, αλλά και επιτακτική ανάγκη των επιχειρήσεων, καθώς οι καταναλωτές ανταμείβουν τις κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες υπό την έννοια της πίστης και της πρόθεσης αγοράς. Αν και η σχετική βιβλιογραφία με την πάροδο των ετών έχει επισημάνει τα ευεργετικά αποτελέσματα των προγραμμάτων ΕΚΕ στη φήμη μιας εταιρείας και στη συμπεριφορά των καταναλωτών, πρόσφατα υπήρξε μια αλλαγή στη στάση των ατόμων έναντι των πρωτοβουλιών ΕΚΕ. Υπάρχει μια ευρεία ανησυχία ότι οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται την τάση της κοινωνικής ευθύνης για να αυξήσουν τα κέρδη τους και να παραπλανήσουν τους πελάτες τους ώστε να πιστεύουν ότι ενδιαφέρονται για κοινωνικά ζητήματα.Αυτή η εργασία συμβάλλει στη βιβλιογραφία της ΕΚΕ προσπαθώντας να εξηγήσει πώς δημιουργείται η καχυποψία σχετικά με τις δράσεις ΕΚΕ και ο αντίκτυπός της στα αποτελέσματα που σχετίζονται με τους καταναλωτές στο πλαίσιο των καταστημάτων λιανικού εμπορίου και συγκεκριμένα των Σουπερμάρκετ. Η θεωρία απόδοσης παρέχει το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίζεται η μελέτη καθώς υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές εκχωρούν σε εταιρείες εγωιστικά, αξιακά και στρατηγικά κίνητρα και, στη συνέχεια, αυτά τα κίνητρα επηρεάζουν το σχηματισμό καταναλωτικών συμπεριφορών. Η εργασία εξετάζει επίσης την έννοια της αυθεντικότητας της ΕΚΕ και την επίδραση του σκεπτικισμού στην πρόθεση αγοράς και στην επωνυμία του λιανοπωλητή.Όσον αφορά τη μεθοδολογία, χρησιμοποιήθηκε μια ποσοτική προσέγγιση με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου ως ερευνητικού μέσου και ενός σεναρίου σχετικού με μαρκετινγκ σκοπού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές δεν είναι εξοικειωμένοι με την έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και έχουν μια μάλλον ουδέτερη προς θετική στάση απέναντι στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Παρόλο που τα ευρήματα δεν συμφωνούν με αυτά προηγούμενων ερευνών, η μελέτη εδραίωσε τη σχέση μεταξύ των όρων που συζητήθηκαν και έθεσε έναν κοινό τόπο για μελλοντικές μελέτες.Τεκμήριο Η χρήση του κειμένου στην ψηφιακή διαφήμιση ως κύριο και αποκλειστικό δημιουργικό στοιχείο και η επίδραση αυτού στην καταναλωτική συμπεριφορά(01-07-2020) Χριστοφόρου, Ειρήνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Δρόσος, Δημήτριος; Αναγνωστίδου, Ζωή; Κοκκινάκη, ΦλώραΗ παρούσα επιστημονική εργασία διερευνά την χρήση του κειμένου στην ψηφιακή διαφήμιση, την αποδοτικότητα του και τις επιδράσεις που αυτό επιφέρει στην καταναλωτική συμπεριφορά. Στα πλαίσια εκπόνησης της εργασίας, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα ούτως ώστε να διερευνηθεί η στάση των Ελλήνων καταναλωτών και η αγοραστική συμπεριφορά τους έναντι στην ψηφιακή διαφήμιση. Επιπρόσθετα, βασιζόμενοι στο υπόδειγμα Moriarty, Mitchell και Wells (2012, εξετάζουμε τις επιδράσεις που επιφέρει το διαφημιστικό περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην συμπεριφορά του χρήστη ενώ ελέγχεται κατά πόσο υπάρχει συσχέτιση των επιδράσεων αυτών με την μορφή του δημιουργικού περιεχομένου.Τεκμήριο Νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία ως αρωγός των τραπεζών στην καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος και ο ρόλος του λογιστή(01-07-2022) Βενετόπουλος, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής; Δουκάκης, Λεωνίδας; Δεμοιράκος, Ευθύμιος; Καρατζήμας, ΣωτήριοςΤο ξέπλυμα χρήματος έχει άμεση σύνδεση με τα χειρότερα εγκλήματα, το ύψος του είναι δυσθεώρητο και οι μέθοδοι ξεπλύματος εξελίσσονται συνεχώς. Δύο παράγοντες κλειδιά για την καταπολέμηση του είναι οι τράπεζες και οι λογιστές. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει ζητήματα που άπτονται του ξεπλύματος χρήματος, όπως τα στάδια και οι μέθοδοι ξεπλύματος, οι προκλήσεις των τραπεζών, οι λειτουργίες καταπολέμησης ξεπλύματος των τραπεζών, οι νέες τεχνολογίες, και πως βοηθούν τις τράπεζες να μειώσουν τα προβλήματα τους. Επίσης, είναι η διερεύνηση του ρόλου-ευθυνών-υποχρεώσεων που έχει ο λογιστής, όσον αφορά το ξέπλυμα, και η διενέργεια έρευνας, μέσω ερωτηματολογίου απευθυνόμενο σε εξωτερικούς λογιστές, με ερωτήσεις σχετικές με το ξέπλυμα για την εξαγωγή συμπερασμάτων.Από την μία, οι τράπεζες αντιμετωπίζουν δυσκολίες όσον αφορά την καταπολέμηση του ξεπλύματος. Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να βοηθήσει στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες, καθώς μπορεί να κάνει τα μέτρα για την καταπολέμηση του ξεπλύματος ταχύτερα, φθηνότερα και αποτελεσματικότερα. Από την άλλη, οι λογιστές εμφανίζουν πολύ υψηλό κίνδυνο διευκόλυνσης της διαδικασίας ξεπλύματος, που οφείλεται στην φύση των υπηρεσιών που προσφέρουν και σε άλλους ποικίλους παράγοντες. Ο λογιστής πρέπει να διαθέτει ήθος, να γνωρίζει και να τηρεί τη νομοθεσία και τον Κώδικα Δεοντολογίας του. Κάποια βασικά ευρήματα του ερωτηματολογίου είναι ότι οι λογιστές δεν γνωρίζουν αρκετά τις διαδικασίες-υποχρεώσεις-κυρώσεις σχετικά με ξέπλυμα, η έλλειψη σχετικής εκπαίδευσης και ότι δεν γίνονται καταγγελίες στις αρχές. Επιπλέον, λαμβάνεται υπόψιν από τους λογιστές η επικινδυνότητα του πελάτη και αποτελεί λόγο απόρριψης του. Επίσης, ο ρόλος του λογιστή, όσον αφορά την καταπολέμηση του ξεπλύματος θεωρείται πολύ σημαντικός και ο εντοπισμός του ξεπλύματος από τον λογιστή, σε σχέση με τις αρχές, θεωρείται ευκολότερος. Τέλος, δεν πραγματοποιούνται εσωτερικοί έλεγχοι ξεπλύματος στα λογιστικά γραφεία-εταιρείες.Κλείνοντας, όσο υπάρχουν εγκλήματα που παράγουν έσοδα, τόσο θα υπάρχει και η ανάγκη νομιμοποίησης τους. Εντούτοις, η προσπάθεια περιορισμού του φαινομένου είναι αναγκαία.Τεκμήριο NPLs και η επίδραση τους στην κερδοφορία των τραπεζών: η περίπτωση της Ευρωζώνης(01-08-2022) Αποστολίδης, Ιωάννης; Καβουσανός, Εμμανουήλ; Τσουκνιδής, Δημήτριος; Σακκάς, ΑθανάσιοςΠληθώρα ερευνών έχουν δείξει ότι ο λόγος για την αποτυχία των τραπεζών είναι η αύξηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων που προκαλούνται από σκληρές οικονομικές καταστάσεις, αναρμόδια διαχείριση δανείων και ελλιπή κατανόηση των όρων δανείου, μεταξύ πολλών άλλων. Ένα μη εξυπηρετούμενο δάνειο είναι ένα τραπεζικό δάνειο που υπόκειται σε καθυστερημένη αποπληρωμή ή είναι απίθανο να αποπληρωθεί πλήρως από τον δανειολήπτη. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια αποτελούν σημαντική πρόκληση για τον τραπεζικό τομέα, καθώς μειώνουν την κερδοφορία των τραπεζών και συχνά παρουσιάζονται ως παρεμπόδιση των τραπεζών να δανείζουν περισσότερο σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, γεγονός που με τη σειρά του επιβραδύνει την οικονομική ανάπτυξη. Η παρούσα εργασία έχει στόχο να εξεταστεί η επίδραση των μη εξυπηρετούμενων δανείων στην κερδοφορία των τραπεζών της Ευρωζώνης. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκαν πάνελ δεδομένα που αφορούν την περίοδο 2003-2020 από 38 τράπεζες οι οποίες δραστηριοποιούνται σε 13 χώρες της Ευρωζώνης και χρησιμοποιήθηκαν δύο διαφορετικά μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης μέσα από τα οποία εκφράζεται η τραπεζική κερδοφορία. Τα ευρήματα έδειξαν την αρνητική επίδραση των μη εξυπηρετούμενων δανείων στην τραπεζική κερδοφορία.Τεκμήριο Journey mapping in tourism for people with mobility impairments(01-09-2019) Σπανού, Ανθή; Spanou, Anthi; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Ψιλούτσικου, Μαρίνα; Σιώμκος, ΓεώργιοςΗ μεταπτυχιακή εργασία διερευνά την χαρτογράφηση της τουριστικής εμπειρίας ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Εξετάζονται τα κίνητρα και τα εμπόδια που βιώνουν τα άτομα με κινητικές δυσκολίες στον τουρισμό. Η χαρτογράφηση με την σειρά του δείχνει πως πρέπει να δομηθεί το σύστημα ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ατόμων με κινητικές δυσκολίες.Η μελέτη διερευνά κυρίως την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Αναλύονται πλήρως οι κύριοι παράγοντες που παρακινούν τους ανθρώπους με και χωρίς αναπηρίες για την επιλογή ενός τουριστικού προορισμού. Για την ανάλυση των παραπάνω η έρευνα στηρίχτηκε σε σύγχρονη βιβλιογραφική ανασκόπηση, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια καθώς και στη θεωρία της διαδικασίας λήψης αποφάσεων (AHP).Εξετάζεται το προφίλ των ατόμων με αναπηρίες (persona) ενώ για την διερεύνηση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα άτομα, εξετάστηκαν από την ποσοτική έρευνα (ANOVA, T-test, Chi_Square,Linear Regression, Factor & Cluster Analysis). Στην εργασία προτείνονται στοχευμένες διαφημίσεις βάσει των αποτελεσμάτων του SPSS για άτομα με κινητικές δυσκολίες (προώθηση τουριστικών υπηρεσιών)..Επιπλέον αποτυπώνεται η αξιολόγηση της προσβασιμότητας σε μουσεία, διαμονή, συγκοινωνίες, δραστηριότητες αναψυχής και εξυπηρέτηση.Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτυπώνουν τα χαρακτηριστικά εκείνων που είναι λίγο ή πολύ πρόθυμοι να προτείνουν έναν τουριστικό προορισμό. Επίσης έγινε τμηματοποίηση των ατόμων σε αυτούς [που αναζητούν την χαλάρωση στις διακοπές τους και σε αυτούς που ενδιαφέρονται για διερεύνηση νέων δεξιοτήτων. Τέλος, προτείνονται οχτώ εξισώσεις (με μικρό βαθμό ερμηνείας) που βασίζονται στο εκπαιδευτικό επίπεδο των ατόμων με προβλήματα κινητικότητας και στην εκτίμηση τόσο της προσβασιμότητας των διαφόρων εγκαταστάσεων όσο και στην αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ως προς την αποτύπωση των ιδανικών τουριστικών προορισμών οι ερωτώμενοι υποστήριξαν ότι η Αγγλία, η Γερμανία, Ιταλία κ.α προσφέρονται για προσβάσιμο τουρισμό. Ωστόσο, από την Ελλάδα φάνηκε ότι η Κρήτη έρχεται πρώτη στην προτίμηση των Ελλήνων ταξιδιωτών με κινητικά προβλήματα.