Ιδρυματικό Αποθετήριο ΟΠΑ
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://beta-pyxida.aueb.gr/handle/123456789/1
Νέα
Αυτή είναι η κοινότητα από το παλιό σύστημα με ID:cid:1
Περιηγούμαι
Πλοήγηση Ιδρυματικό Αποθετήριο ΟΠΑ ανά Θέμα "4th Industrial Revolution"
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η επίδραση της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης στο περιβάλλον: η σχέση μεταξύ ICT και περιβαλλοντικής ρύπανσης, με τη χρήση της EKC(30-09-2022) Κλωνή, Θεοφανή; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών; Κουντούρη, Φοίβη; Χατζησταμούλου, Νικόλαος; Χάλκος, ΓεώργιοςΗ Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση έχει αναδιαμορφώσει τον τρόπο που τα άτομα ζουν, εργάζονται και αλληλεπιδρούν σε διεθνές επίπεδο. Η εποχή της πληροφορίας και της τεχνολογίας της γνώσης, έχει οδηγήσει σε δραστικές οικονομικές αλλαγές τόσο στις σχέσεις μεταξύ ατόμων, εταιρειών και κυβερνήσεων όσο και στο περιβάλλον. Επί του παρόντος, οι τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας (ICT), η οικονομική ανάπτυξη και η ποιότητα του περιβάλλοντος είναι σημαντικά ζητήματα που έχουν λάβει σημαντική ερευνητική προσοχή υπό το πρίσμα της κλιματικής κρίσης και των πολιτικών προσαρμογής και μετριασμού των επιπτώσεών της. Σύμφωνα με αυτό, η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση του αντίκτυπου της τεχνολογικής εξέλιξης και της χρήσης του διαδικτύου στην οικονομική ανάπτυξη και στις εκπομπές CO2. Για τους σκοπούς της ανάλυσης δημιουργήθηκε ένα μοντέλο με πολλές μεταβλητές ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης της βιομηχανοποίησης, της αστικοποίησης και της ενεργειακής κατανάλωσης, ενώ χρήσιμο εργαλείο για την διεξαγωγή αποτελεσμάτων αποτελεί η περιβαλλοντική καμπύλη Kuznets (EKC), για τις 28 χώρες της Ε.Ε. από το 1990 έως το 2020. Το μοντέλο πολλαπλής παλινδρόμησης και η μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων OLS χρησιμοποιείται για να διαπιστωθεί η συσχέτιση μεταξύ των μεταβλητών και ακολουθούν οι σχετικοί έλεγχοι στασιμότητας και συνολοκλήρωσης προκειμένου να διεξαχθούν πιο ασφαλή συμπεράσματα. Για να είναι ολοκληρωμένη η ερευνητική διαδικασία, παρουσιάζονται καποια συγκριτικά διαγράμματα όλων μεταβλητών μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α. για το διάστημα 2013 έως 2020, λόγω διαθέσιμων δεδομένων για τον δείκτη ICT. Τα κύρια αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι η αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου και οι τεχνολογίες ICT μειώνουν τις εκπομπές CO2 στις χώρες της Ε.Ε, οδηγώντας σε χαμηλότερο επίπεδo περιβαλλοντικής ρύπανσης. Επιπλέον, στην παρούσα εργασία επιβεβαιώνεται η ύπαρξη της υπόθεσης EKC. Αυτά τα ευρήματα έχουν σημαντικές επιπτώσεις σε πολιτικό επίπεδο για τις χώρες της Ε.Ε. και το μοντέλο αυτό μπορεί να επεκταθεί για τη διερεύνηση παρόμοιων ζητημάτων σε άλλες αναπτυγμένες αλλά και αναπτυσσόμενες οικονομίες.Τεκμήριο Ο ρόλος των Millennials, ως η επόμενη γενιά ανώτατων διοικητικών στελεχών, στη Βιομηχανία 4.0.(03-03-2020) Χατζηαθανασίου, Δέσποινα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Παπαδάκης, ΒασίλειοςΟι Millennials έχουν εισέλθει στην αγορά εργασίας με ταχύτατους ρυθμούς, και αποτελούν ήδη το 50% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού, ενώ μέχρι το 2025, το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 75%. Πρόκειται για μία μεγάλη πληθυσμιακά γενιά και αρκετά διαφορετική από τις προηγούμενες. Ένα από τα βασικά στοιχεία της διαφοροποίησής της, είναι η σύνδεση που έχει με την τεχνολογία. Οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα, και διέπουν όλο το φάσμα της ανθρώπινης ζωής. Ως εκ τούτου, προκαλούν μεγάλο αντίκτυπο στην εργασιακή πραγματικότητα και στις στρατηγικές των επιχειρήσεων. Η νέα πραγματικότητα δε χαρακτηρίζεται μόνο από αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Έχοντας περάσει ήδη στο επόμενο στάδιο της Βιομηχανίας 4.0, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση θεωρούνται πλέον οι τάσεις της εποχής. Οι Millennials είναι από τα θέματα των ημερών, και αποτελούν αντικείμενο έρευνας, παρατήρησης και σχολιασμού ανά τον κόσμο. Ειδικά, τα τελευταία 10 χρόνια, έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά για αυτήν τη γενιά που έχει αλλάξει τον τρόπο μάθησης, ηγεσίας και ανάπτυξης των επιχειρήσεων και των οργανισμών. Αυτή τη στιγμή, οι Millennials αποτελούν την επόμενη γενιά ανώτατων διοικητικών στελεχών. Παράλληλα, είναι σημαντικό να αναλογιστούμε ότι πρόκειται για μια γενιά που ενηλικιώθηκε και μεγάλωσε σε ένα σημαντικό σημείο της ιστορίας. Η κοινωνία βιώνει μετασχηματιστικές αλλαγές στη διοίκηση επιχειρήσεων και την ηγεσία, ενώ μια πραγματική επανάσταση δημιουργείται στις επιχειρήσεις, επηρεάζοντας οργανισμούς όλων των μορφών, κλάδων και μεγεθών. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η παρούσα διπλωματική εργασία έχει θέμα το ρόλο των Millennials ή Generation Y (1980 – 2000), ως η επόμενη γενιά ανώτατων διοικητικών στελεχών στη Βιομηχανία 4.0. Το περιεχόμενο και η δομή της διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε οι πληροφορίες και τα αποτελέσματα που παραθέτει να συνθέτουν το ρόλο των Millennials στη Βιομηχανία 4.0. Σύμφωνα με αυτό το σκεπτικό, το Κεφάλαιο 1 της εργασίας αφορά στο Σκοπό και τη Σημασία της. Το Κεφάλαιο 2 περιλαμβάνει τη Βιβλιογραφική Επισκόπηση, όπου παρατίθεται η κοινωνιολογική εξέλιξη των γενεών με εστίαση στους Millennials, προκειμένου να εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που έχουν διαμορφώσει αυτή τη γενιά. Στο ίδιο Κεφάλαιο αναφέρονται, επίσης, τα βασικά σημεία του τεχνολογικού μετασχηματισμού που έχει προκαλέσει η 4η Βιομηχανική επανάσταση και οι σύγχρονες τάσεις της νέας πραγματικότητας από τεχνολογικής και κοινωνικοοικονομικής πλευράς. Εν συνεχεία, στο Κεφάλαιο 3 υπάρχει η Μεθοδολογία της εργασίας συνολικά, όπου οδηγούμαστε από τη βιβλιογραφική επισκόπηση στην ανάγκη διεξαγωγής ποσοτικής έρευνας για την ελληνική αγορά, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται στο Κεφάλαιο 4. Το Κεφάλαιο 5 αφορά στην Ερμηνεία των Αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τους σκοπούς της εργασίας, ενώ στο τελευταίο Κεφάλαιο 6 αναφέρονται οι Περιορισμοί και τα Συμπεράσματα της έρευνας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της Βιβλιογραφικής Επισκόπησης και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της Ποσοτικής Έρευνας, η εργασία αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά, τις προσδοκίες και τους παράγοντες που επηρεάζουν τους στόχους των Millennials. Στο τέλος της εργασίας, παρατίθενται προτάσεις για τις περιοχές που μπορούν να εστιάσουν οι επιχειρήσεις ώστε να “χτίσουν” μια στρατηγική βασισμένη στα θετικά χαρακτηριστικά της γενιάς των Millennials.