Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://beta-pyxida.aueb.gr/handle/123456789/23
Νέα
Αυτή είναι η συλλογή από το παλιό σύστημα με ID:cid:3
Περιηγούμαι
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 1122
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Μελέτη αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης: νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν(01-02-2023) Μεϊκόπουλος, Αλέξανδρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Χάλκος, Γεώργιος; Παρούσος, ΛεωνίδαςΤο εισαγωγικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζονται οι αιτίες οι οποίες κατέστησαν την εξοικονόμηση ενέργειας και την αναβάθμιση της ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, επιτακτική ανάγκη. Η ενεργειακή κρίση, δεν αφήνει πλέον κανέναν αδιάφορο, και το διαρκώς αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, στρέφει το ενδιαφέρον σε στρατηγικές μείωσης των αναγκών σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο κ.α. Στη συνέχεια, αποτυπώνονται σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, τα στοιχεία που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτήρια, και αναφέρονται οι στόχοι που έχουν τεθεί και αφορούν την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης κτιρίων. Τα κτήρια συμβάλλουν σε ποσοστό περίπου 40% στις παγκόσμιες εκπομπές αέριων ρύπων και για τον λόγο αυτό, οι πολιτικές που τίθενται σε εφαρμογή, τα κίνητρα και η χρηματοδότηση έχουν ως κοινή στόχευση την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων. Ανάμεσα στα κτήρια που χρήζουν αναβάθμισης της ενεργειακής τους απόδοσης, περιλαμβάνονται κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, δημόσια κτήρια, νοσοκομεία και γενικότερα κτήρια του τριτογενή τομέα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η μελέτη εξειδικεύεται στις ενεργειακές ανάγκες και τα περιθώρια βελτίωσης για το κτίριο που στεγάζει το ιδιωτικό Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Για τον λόγο αυτό, Ακολουθεί περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στο κτήριο που στεγάζει το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το υπό μελέτη κτήριο. Προτείνονται διάφορα σενάρια επεμβάσεων, με την αναφορά του κόστους της κάθε επέμβασης, καθώς και της ενεργειακής εξοικονόμησης. Τέλος, γίνεται μια τεχνο-οικονομική μελέτη της επένδυσης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος στο δώμα του κτηρίου και καταγράφονται και αξιολογούνται τα συμπεράσματα που προκύπτουν σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης.Τεκμήριο Επιπτώσεις και προκλήσεις της εφαρμογής RPA σε οργανισμούς υπηρεσιών(01-03-2020) Πολάκης, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τις επιπτώσεις και τις προκλήσεις της εφαρμογής της τεχνολογίας Robotic Process Automation (RPA) στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Οι επιπτώσεις αφορούν τόσο την οικονομική αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων όσο και επιπτώσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι σύνηθες οι οργανισμοί αυτοί να έχουν διαδικασίες οι οποίες είναι κατακερματισμένες μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και απαιτούν από τους εργαζόμενους να αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους για να εκτελεστούν. Οι διαδικασίες αυτές είναι κοπιαστικές και επαναλαμβανόμενες ενώ είναι ευπαθής σε λάθη. Το RPA αποτελεί μια σχετικά νέα τεχνολογία που έχει σαν στόχο να μιμηθεί τις κινήσεις των εργαζόμενων στα διάφορα συστήματα και να εκτελέσει τις αντίστοιχες διαδικασίες με μερική ή ακόμα και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο πόρους και μειώνοντας τα λάθη. Αρχικά παρουσιάζεται το RPA και ο τρόπος λειτουργίας του. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους σημαντικότερους vendors της αγοράς, τις λύσεις που προτείνουν καθώς και μια αξιολόγησή τους. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις ποιοτικές επιπτώσεις στους οργανισμούς και στο ανθρώπινο δυναμικό. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή του RPA και μια ανάλυση κόστους οφέλους. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα δεδομένα που προέκυψαν από την μελέτη έργων που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξάγουμε τα συμπεράσματά που προέκυψαν και τα σημεία κλειδιά για την επιτυχή υλοποίηση τέτοιων λύσεων.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι προέρχονται κυρίως από μελέτες περιπτώσεων υλοποιήσεων τόσο στον Ελληνικό χώρο όσο και διεθνώς. Οι σημαντικότερες πηγές των στοιχείων είναι συμβουλευτικές εταιρίες οι οποίες έχουν αναλάβει την υλοποίηση τέτοιων έργων όσο και οι οργανισμοί οι οποίοι ενσωμάτωσαν αυτή τη τεχνολογία στις διαδικασίες τους.Τεκμήριο Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας(01-03-2022) Αλεξανδράκη, Ξένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να διερευνήσει την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας, μέσω της μελέτης της συμπεριφοράς του καταναλωτή και του μάρκετινγκ.Το πρώτο κεφάλαιο είναι η «Εισαγωγή», στην οποία αναφέρονται συνοπτικά σε τρεις ενότητες, το αντικείμενο και η συνεισφορά της παρούσας έρευνας, οι ερευνητικοί στόχοι και ο τρόπος με τον οποίο δομείται η εργασία.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της μέσω της επιρροής που της ασκούν, βασικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με αυτή, τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια, γίνεται σύντομη αναφορά στα κυριότερα από αυτά. Στο τέλος του κεφαλαίου, παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η ποσοτική έρευνα.Στο τρίτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται η «Μεθοδολογία» της διεξαχθείσας ποσοτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται παρουσίαση της μεθόδου συλλογής των δεδομένων και περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Επίσης, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το δείγμα και την τεχνική δειγματοληψίας και τέλος, παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης των δεδομένων και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της έρευνας.Στο τέταρτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν έπειτα από την στατιστική ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της Περιγραφικής και Επαγωγικής ανάλυσης.Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας, παρατίθενται τα συμπεράσματα της ποσοτικής έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μια πιθανή μελλοντική έρευνα πάνω στο αντικείμενο από άλλους ερευνητές.Η εργασία ολοκληρώνεται με την προσάρτηση σε αυτή, ως Παράρτημα, του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε και με την βιβλιογραφική αναφορά.Τεκμήριο Βιωσιμότητα και ανάπτυξη επιχειρήσεων εστίασης franchise υπό τη παρούσα οικονομική συγκυρία(01-03-2023) Ζάχου, Τζένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΣτην Ελλάδα ο κλάδος της εστίασης αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα τομέα που αποφέρει ετησίως αρκετά έσοδα στο κράτος. Ωστόσο, η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εστίασης (μικρών και μεγάλων) καθώς και η μετέπειτα ανάπτυξή τους κρίνεται αναγκαία ώστε να διατηρηθεί ο κλάδος σε υψηλά επίπεδα επιβίωσης. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται αρχικά η στρατηγική που πρέπει να λαμβάνεται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα που πρέπει να μελετώνται για τη βιωσιμότητα και τέλος εξετάζεται εάν η στρατηγική ανάπτυξης μέσω Franchise (δικαιόχρησης) αποτελεί την αποτελεσματικότερη μέθοδο ώστε να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης επισιτισμού. Θα εξεταστεί τόσο από την πλευρά του Franchisee (δικαιοπάροχος) κατά πόσο συμφέρουσα είναι η επιλογή ανάπτυξης σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό αλλά και από την πλευρά του Franchisor (δικαιοδόχος) η επιλογή ανάπτυξης μέσω συστήματος δικαιόχρησης. Ο θεσμός του Franchise έχει αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια , ειδικότερα στον κλάδο της εστίασης αλλά και σε κλάδους όπως η λιανική και το εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή του ειδικότερα όσον αφορά τις σχέσεις των δύο μερών (Franchisor-Franchisee), αποτελεί ένα δομημένο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης. Για την ανάλυση στρατηγικών αποφάσεων και οικονομικών μεγεθών θα μελετηθεί και αναλυθεί η Αμερικανική εταιρεία casual dining T.G.I Friday’s με παρουσία 25 ετών στην Eλλάδα ως master Franchisee. Στα πλαίσια άντλησης πληροφοριών πραγματοποιήθηκε συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.Τεκμήριο Παραδοσιακά και εναλλακτικά μοντέλα προσέλκυσης εργαζομένων στον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας(01-03-2023) Βουκελάτος, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΟι έννοιες όπως η «ψηφιοποίηση» και ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» συγκαταλέγονται επί του παρόντος στις πιο προβεβλημένες έννοιες, σε επίπεδο επιστημονικής βιβλιογραφίας. Πολλοί συγγραφείς, έχουν αναφέρει ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι απαραίτητο για τους οργανισμούς να ανακαλύψουν στρατηγικές, μεθόδους και τεχνικές για να είναι πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές στις διαδικασίες αξιοποίησης των πόρων τους, ώστε να βελτιώσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητά τους και την απόδοσή τους. Η ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών έχει δημιουργήσει μια νέα μορφή πρόσληψης (e-recruitment) που συνεπάγεται προοδευτικές και σημαντικές αλλαγές με σε σχέση με τις διαδικασίες της παραδοσιακής πρόσληψης. Οι ερευνητικοί στόχοι της παρούσας εργασίας ήταν η αναγνώριση των αναγκών του κλάδου της ναυτιλίας σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, η κατανόηση των δυσκολιών σε επίπεδο προσέλκυσης, η κριτική σύγκριση των παραδοσιακών και ψηφιακών μεθόδων προσέλκυσης και η παροχή χρήσιμων και εναλλακτικών προτάσεων. Για το σκοπό αυτό υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος που δίνει δυνατότητες εμβάθυνσης και κατανόησης συγκεκριμένων πλαισίων αναφοράς.Τεκμήριο Μια διερευνητική μελέτη του ρόλου των προτάσεων πώλησης αναφορικά με τη δημιουργία σχέσεων πιστότητας σε βιομηχανική αγορά(01-04-2019) Παύλος, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Δημητριάδης, Σέργιος; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΣκοπός της παρούσης διερευνητικής μελέτης είναι να αναδείξει πόσο σημαντικό είναι για τις σύγχρονες επιχειρήσεις να διατηρούν κάποιο μοντέλο Customer Relationship Management. Η προσπάθεια αυτή γίνεται με διττό τρόπο. Αρχικά μέσα από την θεωρητική προσέγγιση των εννοιών που σχετίζονται με το Relationship Marketing, ενώ στη συνέχεια με την διενέργεια ποσοτικής έρευνας ώστε να ανιχνευτεί ο βαθμός σημαντικότητας των παραγόντων, που κατά τους ερωτώμενους, δημιουργούν προϋποθέσεις Δέσμευσης και Εμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του επιλεγόμενου συνεργάτη. Στόχος της παρούσας διερευνητική μελέτης, είναι να προσδιοριστούν εκείνοι οι παράγοντες που θεωρούνται, οι σημαντικότεροι από πλευράς των διακινητών αλκοολούχων ποτών για την επιλογή εμπορικού συνεργάτη. Παράλληλα θα γίνει μέτρηση του βαθμού σημαντικότητας, που κρίνουν οι ίδιοι, πως έχει κάθε τέτοιος παράγοντας. Τέλος βάσει των ευρημάτων, θα γίνει αξιολόγηση του βαθμού Ικανοποίησης, που χαρακτηρίζει τις επιχειρήσεις που συνθέτουν τον κλάδο των διακινητών αλκοολούχων ποτών.Η παρούσα μελέτη θεωρείται ότι θα βοηθήσει αρκετά τις επιχειρήσεις, να ανιχνεύσουν ποια είναι εκείνα τα στοιχεία στα οποία θα πρέπει να δώσουν ιδιαιτέρως σημασία, προκειμένου να αποτελούν τον προτιμητέο συνεργάτη στα μάτια των επιχειρήσεων-πελατών τους. Επίσης θα τους προσφέρει βαθύτερη γνώση σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι να επενδύουν στην δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες τους, σε στρατηγικό επίπεδο, ώστε να αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα που θα προκύψουν πρόκειται να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα ώστε να διατηρούν τους πελάτες τους ικανοποιημένους. Επιπρόσθετα, ύστερα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων θα γίνουν προτάσεις σχετικά με τις κινήσεις που προτείνεται να κάνουν ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών των βιομηχανικών πελατών τους.Για να επιτευχθούν τόσο ο σκοπός όσο και οι στόχοι της μελέτης, έγινε μια εκτενής προσπάθεια συλλογής δεδομένων και πληροφοριών τόσο από πρωτογενείς όσο και από δευτερογενείς πηγές.Δευτερογενείς Πηγές:Διενεργήθηκε εκτενής βιβλιογραφική και αρθογραφική έρευνα αναφορικά με:1. Το Μάρκετινγκ και τους τρόπους εφαρμογής του στις Βιομηχανικές Αγορές.2. Το Μοντέλο Μάρκετινγκ που ακολουθείται σε αυτές και πως οι σύγχρονες εξελίξεις το μεταβάλλουν.3. Το πώς οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ, μεταβάλλονται από το B2C στο B2B περιβάλλον.4. Την αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων γενικότερα και τα στάδια λήψης αγοραστικών αποφάσεων για βιομηχανικά προϊόντα ειδικότερα.5. Την Ικανοποίηση, την Δέσμευση και την Πιστότητα των πελατών.6. Την μετάβαση από το παραδοσιακό (Mass) Μάρκετινγκ, στο Σχεσιακό Μάρκετινγκ (Relationship) στις βιομηχανικές αγορές.Πρωτογενείς Πηγές:Ύστερα από ποιοτική έρευνα, με στελέχη της αγοράς των αλκοολούχων ποτών και τυχαία επιλεγμένων διακινητών – χονδρεμπόρων, συντάχθηκε ερωτηματολόγιο. Το δείγμα που τελικώς επιλέχθηκε προς εξέταση είναι αντιπροσωπευτικό του κλάδου.Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων κωδικοποιήθηκαν και με την βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, αναλύθηκαν με την βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS.Η μελέτη χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες. Την πρώτη θεματική ενότητα αποτελεί το Κεφάλαιο 2, ενώ την Δεύτερη τα Κεφάλαια 3, 4 και 5.Ποιο συγκεκριμένα, στο Πρώτο Μέρος και ειδικότερα στο 2ο Κεφάλαιο, πραγματοποιείται η βιβλιογραφική και αρθρογραφική προσέγγιση του θέματος που εξετάζεται. Η αναφορά στα στοιχεία αυτά της θεωρίας γίνεται προκειμένου να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη κατανόηση του θέματός μας γενικότερα, ώστε με μεγαλύτερη ευκολία ο αναγνώστης να μπορεί να κατανοήσει την ανάλυση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής έρευνας που ακολουθεί.Στο Δεύτερο Μέρος , παρέχονται όλες οι πληροφορίες που είναι σχετικές με την εκπόνηση της έρευνας και την ανάλυσης των αποτελεσμάτων της. Ποιο συγκεκριμένα στο 3ο Κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά οι ερευνητικοί στόχοι και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την τελική σύνταξη του ερωτηματολογίου. Στο 4ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος της έρευνας. Επιπρόσθετα, ανά κατηγορία ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, σχολιάζονται οι απαντήσεις των ερωτώμενων αναφορικά με τις μέσες τιμές και τις τυπικές αποκλίσεις των απαντήσεών τους. Τέλος, στο 5ο Κεφάλαιο ο αναγνώστης διαβάζει, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις των ερωτώμενων. Καταγράφονται επίσης προτάσεις προς τις εταιρίες του κλάδου για την διατήρηση-βελτίωση των σχέσεών τους, με τις επιχειρήσεις-πελάτες, από την ματιά του ερευνητή. Τέλος, μπορεί ο αναγνώστης να διακρίνει τον τρόπο που κάποια από τα ευρήματα της έρευνας , επαληθεύουν την θεωρητική προσέγγιση που έχει νωρίτερα διενεργηθεί.Τεκμήριο Η ανταπόκριση των καταναλωτών στη διαδικτυακή αγορά των supermarket/παντoπωλείων(01-06-2023) Κουγιά, Ανδριανή-Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος; Τσόγκας, Μάρκος-ΜάριοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία λαμβάνει ως στόχο έχει τη διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τα προϊόντα σούπερ στα διαδικτυακά κανάλια σήμερα. Η εστίαση του ενδιαφέροντος στα προϊόντα super market βασίζεται στο ότι τα προϊόντα αυτά αποτελούν βασική κατηγορία αγαθών που χρειάζεται ένα νοικοκυριό καθημερινά για τη διαβίωση του ανεξάρτητα από τον αριθμό των ατόμων που αποτελείται και την οικονομική του κατάσταση. Για την επίτευξη του στόχου της παρούσας μελέτης και έρευνας, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής και δευτερογενής έρευνα. Παρουσιάζονται οι έννοιες του λιανεμπορίου, η αγορά του κλάδου στις μέρες μας, οι τεχνολογικές τάσεις που έχουν εισέλθει στην αγοραστική διαδικασία πλέον και τέλος ερευνάτε με τη χρήση ερωτηματολογίου η ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού στα διαδικτυακά καταστήματα ειδών παντοπωλείου/super market. Σκοπός της εργασίας είναι να ερευνήσει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της διαδικτυακής αγοράς ενώ τελειώνει τονίζοντας τις αλλαγές στη συμπεριφορά του καταναλωτή κατά την έναρξη της πανδημίας και κατά τη διάρκεια της. Τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας δείχνουν πως το κοινό επηρεάστηκε από την πανδημία, ξεκινώντας πια ενεργά τις διαδικτυακές αγορές στα είδη super market και πως η μελλοντική τους συμπεριφορά είναι θετική σε αυξανόμενη χρήση αυτού του είδους τις αγορές. Επιπλέον, βασικό συμπέρασμα για την αλλαγή από το φυσικό κατάστημα στο διαδικτυακό ,αποτελεί η συνεχώς εξελισσόμενη αγορά των super market με νέα τεχνολογικά μέσα και η ευχρηστία της ιστοσελίδας που κάνει πιο εύκολη την διαδικασία για τους καταναλωτές. Από την άλλη, το αγοραστικό κοινό έχει περιορίσει το φόβο του για τις διαδικτυακές αλλαγές και την έλλειψη εμπιστοσύνης του προς τις επιχειρήσεις που τις προωθούν. Τέλος, η πλειοψηφία του δείγματος των καταναλωτών συμφώνησαν με το γεγονός πως η διαδικτυακή αγορά τροφίμων θα μπορούσε να τους διευκολύνει στην καθημερινότητά τους.Τεκμήριο Ψυχολογικό συμβόλαιο: συμπεριφορά στο εργασιακό περιβάλλον και διατήρηση στελεχιακού δυναμικού(01-07-2019) Φάμελος, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Μανωλόπουλος, ΔημήτριοςΗ παρούσα εργασία ασχολήθηκε με την έννοια του Ψυχολογικού Συμβολαίου στον εργασιακό χώρο, καθώς από την αντιληπτή παραβίασή του υποστηρίζεται ότι απορρέουν πολύ σημαντικές, αρνητικές επιπτώσεις για τους οργανισμούς. Παρόλο που η έννοια του ψυχολογικού συμβολαίου δεν έχει ρίζες στο επιστημονικό πεδίο του HRM (Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων-Human Resource Management), έχει καταστεί ένα πολύ χρήσιμο αναλυτικό-εννοιολογικό εργαλείο που έχει συμβάλλει στην εξάπλωση του HRM, ενώ χρησιμοποιείται για την κατανόηση των σχέσεων των εργαζόμενων με τους εργοδότες τους. Καθώς οι ανθρώπινοι πόροι θεωρούνται το πιο πολύτιμο στοιχείο κάθε σύγχρονου οργανισμού, υφίσταται έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον για την έννοια του ψυχολογικού συμβολαίου (ΨΣ), στην προσπάθεια εντοπισμού των σημαντικών παραγόντων επιρροής της εργασιακής δέσμευσης και της παρακίνησης. Επιπρόσθετα θεωρείται μια πολύ δύσκολη στην κατανόηση έννοια καθώς αφορά σιωπηρές, υποκειμενικές αντιλήψεις-πεποιθήσεις σε σχέση με τη φύση και τις συνθήκες της ανταλλακτικής σχέσης του εργαζόμενου και του οργανισμού. Ο ερευνητικός στόχος υπήρξε η διερεύνηση της επίδρασης του ΨΣ στην εργασιακή ικανοποίηση, τη δέσμευση και την πρόθεση διατήρησης της θέσης εργασίας, ενώ διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα, και καταδείχθηκαν ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.Τεκμήριο Journey mapping in tourism for people with mobility impairments(01-09-2019) Σπανού, Ανθή; Spanou, Anthi; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Ψιλούτσικου, Μαρίνα; Σιώμκος, ΓεώργιοςΗ μεταπτυχιακή εργασία διερευνά την χαρτογράφηση της τουριστικής εμπειρίας ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Εξετάζονται τα κίνητρα και τα εμπόδια που βιώνουν τα άτομα με κινητικές δυσκολίες στον τουρισμό. Η χαρτογράφηση με την σειρά του δείχνει πως πρέπει να δομηθεί το σύστημα ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ατόμων με κινητικές δυσκολίες.Η μελέτη διερευνά κυρίως την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Αναλύονται πλήρως οι κύριοι παράγοντες που παρακινούν τους ανθρώπους με και χωρίς αναπηρίες για την επιλογή ενός τουριστικού προορισμού. Για την ανάλυση των παραπάνω η έρευνα στηρίχτηκε σε σύγχρονη βιβλιογραφική ανασκόπηση, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια καθώς και στη θεωρία της διαδικασίας λήψης αποφάσεων (AHP).Εξετάζεται το προφίλ των ατόμων με αναπηρίες (persona) ενώ για την διερεύνηση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα άτομα, εξετάστηκαν από την ποσοτική έρευνα (ANOVA, T-test, Chi_Square,Linear Regression, Factor & Cluster Analysis). Στην εργασία προτείνονται στοχευμένες διαφημίσεις βάσει των αποτελεσμάτων του SPSS για άτομα με κινητικές δυσκολίες (προώθηση τουριστικών υπηρεσιών)..Επιπλέον αποτυπώνεται η αξιολόγηση της προσβασιμότητας σε μουσεία, διαμονή, συγκοινωνίες, δραστηριότητες αναψυχής και εξυπηρέτηση.Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτυπώνουν τα χαρακτηριστικά εκείνων που είναι λίγο ή πολύ πρόθυμοι να προτείνουν έναν τουριστικό προορισμό. Επίσης έγινε τμηματοποίηση των ατόμων σε αυτούς [που αναζητούν την χαλάρωση στις διακοπές τους και σε αυτούς που ενδιαφέρονται για διερεύνηση νέων δεξιοτήτων. Τέλος, προτείνονται οχτώ εξισώσεις (με μικρό βαθμό ερμηνείας) που βασίζονται στο εκπαιδευτικό επίπεδο των ατόμων με προβλήματα κινητικότητας και στην εκτίμηση τόσο της προσβασιμότητας των διαφόρων εγκαταστάσεων όσο και στην αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ως προς την αποτύπωση των ιδανικών τουριστικών προορισμών οι ερωτώμενοι υποστήριξαν ότι η Αγγλία, η Γερμανία, Ιταλία κ.α προσφέρονται για προσβάσιμο τουρισμό. Ωστόσο, από την Ελλάδα φάνηκε ότι η Κρήτη έρχεται πρώτη στην προτίμηση των Ελλήνων ταξιδιωτών με κινητικά προβλήματα.Τεκμήριο Μόδα και βιώσιμες επιλογές: μια ερευνητική μελέτη της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών(01-09-2022) Αρβανιτάκη, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΗ συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος MBA FULL-TIME του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα την μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών ως προς τη «βιώσιμη μόδα». Εκτός από τη συμπεριφορά των καταναλωτών η οποία ερευνήθηκε με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου 35 ερωτήσεων σε δείγμα 162 ατόμων, ερευνήθηκε και η αντιμετώπιση των εταιρειών με είδη μόδας του ζητήματος της «βιώσιμης μόδας».Τεκμήριο Αντιλαμβανόμενη αξία του brand και αγοραστική απόφαση. Μελέτη περίπτωσης των αναψυκτικών Βίκος(02-03-2022) Κατσουλώτου, Ιωάννα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Καπερώνης, ΣταύροςΗ παρούσα Διπλωματική εργασία, με θέμα «Αντιλαμβανόμενη αξία του brand και αγοραστική απόφαση. Μελέτη περίπτωσης των αναψυκτικών Βίκος» αποτελεί προϊόν, τόσο πρωτογενούς έρευνας, όσο και δευτερογενούς. Η πρωτογενής έρευνα στηρίχθηκε στην κατάρτιση ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου αποσκοπώντας στην μελέτη της επιρροής του brand equity στην αγοραστική απόφαση του καταναλωτή και συγκεκριμένα πώς και κατά πόσο επηρεάζει η αντιλαμβανόμενη -από τον πελάτη- αξία του brand, την αγοραστική του απόφαση. Η δευτερογενής έρευνα στηρίχθηκε στην βιβλιογραφική επισκόπηση όπου έγινε καταγραφή της έννοιας «brand equity», για την οποία έχει γίνει λόγος από πολλούς θεωρητικούς επιστήμονες στο χώρο του μάρκετινγκ, της οποίας σημαντικοί ερευνητές, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγονται οι Aaker και Keller. Επιπλέον, γίνεται μία προσπάθεια να οριστεί η έννοια του καταναλωτή ως ο βασικός παράγοντας της αγοράς, αλλά και να σκιαγραφηθούν τόσο οι κατηγορίες αυτών, όσο και τα μοντέλα προσέγγισης και οι παράγοντες της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Στο πρωτογενές μέρος μελετήθηκαν οι απόψεις του καταναλωτικού κοινού που αγοράζει αναψυκτικά σχετικά με το ρόλο που διαδραματίζει η επωνυμία της εταιρείας Βίκος στην απόφασή τους να αγοράσουν τα συγκεκριμένα αναψυκτικά. Εν συνεχεία, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία προέκυψαν με την χρήση του στατιστικού προγράμματος IBM SPSS 27. Τέλος, βασικά συμπεράσματα της έρευνας αυτής, τα οποία προκύψαν από τις κατάλληλες συσχετίσεις μεταξύ των ερωτήσεων, είναι ο μεγάλος βαθμός πιστότητας που εμφανίζει η εταιρεία Βίκος Α.Ε., η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, καθώς και η αξία που επιτυγχάνεται μέσω της συνεχούς υψηλής ποιότητας προϊόντος, το οποίο αποτελεί και βασικό κριτήριο για την αγοραστική απόφαση του καταναλωτή να επιλέγει την επωνυμία Βίκος.Τεκμήριο Ανάλυση του ανθρακικού αποτυπώματος επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας(02-03-2023) Κορτέση, Ελένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Χάλκος, Γεώργιος; Παρούσος, ΛεωνίδαςΜε αφορμή τις εξελίξεις των τελευταίων ετών γύρω από την κλιματική αλλαγή και την προσπάθεια των κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο να την ανατρέψουν, η παρούσα εργασία εστιάζει στη βασική της αιτία, που είναι η μεγάλη και συνεχώς αυξανόμενη συγκέντρωση αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Πιο συγκεκριμένα, πέρα από τα μέτρα, τους νόμους και τις πολιτικές που εφαρμόζονται από την ΕΕ και τα κράτη-μέλη της με στόχο τον περιορισμό τους, γίνεται αναφορά στις βασικές και διεθνώς αποδεκτές μεθοδολογίες για τον υπολογισμό τους από ιδιωτικές επιχειρήσεις και οργανισμούς, καθώς και εφαρμογή μίας από αυτές για τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος της εταιρίας «Ορφεύς Βεϊνόγλου Διεθνής Μεταφορική Α.Ε.» για το έτος 2021, που αποτελεί τη μελέτη περίπτωσης που εξετάζεται στην παρούσα. Η εν λόγω εταιρία δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics και μεταφορές) και η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για τον υπολογισμό των εκπομπών άνθρακα είναι αυτή που περιγράφεται στο GHG Protocol Corporate Accounting and Reporting Standard. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας παρατίθενται σχόλια και συμπεράσματα επί των αποτελεσμάτων.Τεκμήριο Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών στην Ελλάδα. Σύγκριση TCO και προσδιορισμός των σημαντικότερων εμποδίων ανάπτυξης(02-03-2023) Γερμανάκης, Σεραφείμ; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Χάλκος, Γεώργιος; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Παρούσος, ΛεωνίδαςΟ κόσμος γύρω μας αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Οι νεότερες γενιές μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουν κληθεί να βιώσουν καταστάσεις που οι προηγούμενες μόνο σε βιβλία είχαν διαβάσει. Πόλεμοι, πανδημίες, ραγδαίες κοινωνικο-πολιτικές αλλαγές και φυσικά κλιματική και ενεργειακή κρίση ως απόρροια της καταστροφής του περιβάλλοντος. Η κλιματική κρίση εκφράζεται ποσοτικά κυρίως μέσω της αύξησης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Σημαντική πηγή παραγωγής αερίων του θερμοκηπίου είναι οι μεταφορές, με τις επίγειες να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο “κομμάτι της πίτας”. Κύριο μέσο αντιμετώπισης του συγκεκριμένου προβλήματος είναι η μετάβαση σε ένα λιγότερο επιβλαβές καύσιμο, με μειωμένες ή ακόμα και μηδενικές εκπομπές. Το καύσιμο αυτό είναι φυσικά η ηλεκτρική ενέργεια, παραγόμενη αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται αναφορά στα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στη συμβολή των χερσαίων μεταφορών στην κλιματική κρίση.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρατίθενται στοιχεία σχετικά με το στόλο ιδιωτικών οχημάτων και στη συνέχεια, αξιοποιώντας δεδομένα προηγούμενων ετών γίνεται μία εκτίμηση για το πλήθος των ιδιωτικών οχημάτων που θα κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά μέχρι το 2030. Παρατίθενται επίσης στατιστικά στοιχεία για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων τόσο παγκοσμίως όσο και στη χώρα μας.Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται μία προσπάθεια υπολογισμού του συνολικού κόστους κτήσης (TCO, Total Cost of Ownership) διαφορετικών, ως προς το καύσιμο, κατηγοριών οχημάτων (βενζινοκίνητα, mild-hybrid, plug-in hybrid και Battery Electric Vehicles). Γίνεται σύγκριση στα κόστη αυτά, σε συνάρτηση με διαφορετικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, καυσίμων και προεξοφλητικού επιτοκίου. Έτσι προσδιορίζεται ποιος τύπος οχήματος συμφέρει οικονομικά την τρέχουσα χρονική περίοδο αλλά και για ποιες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμου τα δεδομένα μπορεί να μεταβληθούν.Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε άλλους σημαντικούς παράγοντες πέραν του κόστους αγοράς και λειτουργίας, που μπορεί να επιβραδύνουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας και σχετίζονται κυρίως με τεχνικά θέματα.Τεκμήριο Διερεύνηση της εξυπηρέτησης του πελάτη και της διαχείρισης παραπόνων στο φαρμακευτικό κλάδο(02-03-2023) Κόλλια, Παναγιώτα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ εξυπηρέτηση των πελατών αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες, που καθορίζουν την επιτυχία ή αποτυχία μιας εταιρείας. Αλληλένδετο κομμάτι αυτής της εξυπηρέτησης αποτελεί και η διαδικασία διαχείρισης των παραπόνων. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το χειρισμό των παραπόνων σε μία φαρμακευτική Β2Β εταιρεία, η οποία εξειδικεύεται στον κλάδο των ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Η μελέτη στηρίχθηκε σε μοντέλα διαχείρισης παραπόνων και πραγματοποιήθηκε με ποιοτικές ερευνητικές μεθόδους, μέσω συνεντεύξεων και συναντήσεων παρατήρησης (observation), με στελέχη της εταιρείας. Τα συμπεράσματα και τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύονται διεξοδικά στην εν λόγω εργασία και παρατίθενται προτάσεις προς βελτίωση.Τεκμήριο Η επίδραση του περιβάλλοντος υπηρεσιών των γυμναστηρίων στους πελάτες τους(02-09-2019) Παπαδοπούλου, Μαρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ρηγοπούλου, Ειρήνη; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την μελέτη της επίδρασης του περιβάλλοντος υπηρεσιών των γυμναστηρίων στους πελάτες. Το Περιβάλλον των Υπηρεσιών ως έννοια μελετήθηκε επισταμένως στην ακαδημαϊκή κοινότητα από την Bitner την δεκαετία του 90 όπου ο τομέας των υπηρεσιών συγκέντρωσε την προσοχή των ερευνητών. Η βασική ιδέα πίσω από αυτήν την έννοια είναι ότι τα στοιχεία που απαρτίζουν ένα περιβάλλον υπηρεσιών δίνουν τα ερεθίσματα στον πελάτη για να εξάγει, ασυνείδητα, συμπεράσματα για την ποιότητα της υπηρεσίας που έλαβαν και ύστερα να απαντήσουν σε αυτά είτε μέσω της στάσης προσέγγισης είτε μέσω της στάσης αποφυγής. Κεντρικός άξονας αυτής της εργασίας αποτέλεσε το υπόδειγμα servicescape της Bitner. Προκειμένου να διερευνηθούν ποια είναι τα βασικά στοιχεία που απαρτίζουν το περιβάλλον ενός γυμναστηρίου, και να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο ερωτηματολόγιο για την ποσοτική έρευνα, διεξήχθη ποιοτική έρευνα σε έξι γυμναστήρια της Αθήνας. Έγινε προσπάθεια τα γυμναστήρια αυτά να καλύπτουν αρκετά είδη γυμναστηρίων, ώστε η έρευνα να είναι πιο ολοκληρωμένη. Μέσω της ποσοτικής έρευνας που διεξήχθη μέσω internet, συγκεντρώθηκαν στοιχεία από 410 ερωτώμενους, των οποίων οι απαντήσεις επεξεργάστηκαν με τη συνδρομή στατιστικών μεθόδων μέσω του πακέτου SPSS 64.Τεκμήριο Eξυπηρέτηση πελατών σε βιομηχανικές (B2B) αγορές: μελέτη περίπτωσης της ΚΟΜΙΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ(02-10-2021) Κομίνη, Μυρτώ-Σωτηρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο έρευνας της την εταιρεία ΚΟΜΙΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε., η οποία βρίσκεται στον χώρο των τροφίμων και ποτών ως μεσάζοντας, προμηθευτής και διανομέας στην βιομηχανική (Β2Β) αγορά. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη γνώμη των πελατών σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης τους, καθώς και τα προβλήματα ή τις αδυναμίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία σε αυτό τον τομέα. Η ποιότητα παρουσιάζεται εδώ όπως την έχει ορίσει και αναφέρει στην βιβλιογραφική του προσέγγιση ο Γούναρης, ο οποίος την παρουσιάζει διαρθρωμένη σε τέσσερις διαστάσεις: Potential, Hard, Soft και Output Quality. Η μεθοδολογία της έρευνας συνοψίζεται στον προσδιορισμό του προβλήματος και στη συνέχεια στον προσδιορισμό της μεθόδου που ακολουθείται για τη συλλογή των στοιχείων. Για το σκοπό αυτής της έρευνας δημιουργήθηκε και μοιράστηκε στους πελάτες της εταιρείας ερωτηματολόγιο, για την κατασκευή του οποίου χρησιμοποιήθηκαν ως άξονες οι διαστάσεις του Γούναρη που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Το ερωτηματολόγιο αυτό δόθηκε στους πελάτες από τους πωλητές της εταιρείας και απαντήθηκε από 148 πελάτες της, οι οποίοι ανήκουν σε διαφορετικές ομάδες του πελατολογίου της, καθώς και σε διαφορετικές περιοχές του νησιού της Κέρκυρας, όπου έχει και την έδρα της η εταιρεία. Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας αυτής αναλύονται στα κεφάλαια που ακολουθούν και καταδεικνύουν τη σημασία κάποιων παραγόντων για τη σωστή λειτουργία των βιομηχανικών επιχειρήσεων και την σωστή εξυπηρέτηση των πελατών τους. Τα ευρήματα σχετίζονται με τις δυσκολίες της εξυπηρέτησης πελατών στις περιπτώσεις όπου η εταιρεία δεν διαθέτει συστήματα ή μέσα για να βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με τους πελάτες της, καθώς και με τις ιδιαιτερότητες των εμπορευμάτων που απαιτούν συγκεκριμένες προδιαγραφές για την μετακίνηση και συντήρησή τους, καθώς και γρήγορες ταχύτητες στην μεταφορά τους, αλλά και στις μεγάλου μεγέθους παραγγελίες που απαιτούν διαφορετική διαχείριση και προσωπικό για την διεκπεραίωση τους.Τεκμήριο Ανάλυση της στρατηγικής των ναυτιλιακών επιχειρήσεων με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του στόλου της μέσα από τη δημιουργία και την αξιολόγηση δύο επενδυτικών σχεδίων(02-11-2020) Τριάντης, Χαράλαμπος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Παπαδάκης, ΒασίλειοςΟ πρωταρχικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και η κατανόηση της στρατηγικής που ακολουθούν οι ναυτιλιακές εταιρίες με στόχο τη μεγέθυνση της κερδοφορίας τους, κυρίως από τη σκοπιά των ναυτιλιακών εταιριών που δραστηριοποιούνται στην αγορά υγρού φορτίου. Η συγκεκριμένη ανάλυση θα αποτελέσει βάση για τη δημιουργία και αξιολόγηση ενός επενδυτικού σχεδίου. Συγκεκριμένα, θα γίνει αξιολόγηση της επένδυσης σε αγορά υγρού φορτίου, αν δηλαδή είναι οικονομικά βιώσιμη αξιολογώντας δύο επενδυτικά σχέδια αγοράς μεταχειρισμένου και νεότευκτου πλοίου υγρού φορτίου τύπου Aframax. Πριν προχωρήσει η παρούσα διπλωματική στη μελέτη των δύο αυτών επενδυτικών σχεδίων στο πρώτο κεφάλαιο θέτονται οι βάσεις της ανάλυσης με την παρουσίαση των παγκόσμιων τάσεων της ναυτιλίας, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται ενδελεχής ανάλυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.Παράλληλα, αναλύεται η δομή της ναυτιλιακής επιχείρησης, το λειτουργικό περιβάλλον και τα χαρακτηριστικά των ναυτιλιακών εταιριών, ενώ δίνεται έμφαση στην ανάλυση των ναυτιλιακών κύκλων και στη σχέση τους με τη χρηματοδότηση. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται οι κατηγορίες των πλοίων υγρού φορτίου και η ψυχολογία της αγοράς όσον αφορά στην προσφορά και στη ζήτηση της μεταφορικής ικανότητας.Περνώντας στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται ενδελεχώς η εξέλιξη της ναυλαγοράς υγρού φορτίου με την ένθεση των χαρακτηριστικών της, τα πρόσωπα που την απαρτίζουν, τα είδη ναυλώσεων, ενώ τέλος γίνεται ανάλυση της ναυλαγοράς με τις 5 δυνάμεις. Εν συνεχεία στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση των βασικών μεγεθών της αγοράς υγρού φορτίου. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι τιμές των νεότευκτων και των μεταχειρισμένων πλοίων υγρού φορτίου, ο ρυθμός παραγγελιών και διαλύσεών τους και η επιλογή του καταλληλότερου πλοίου προς επένδυση. Σύμφωνα με την ανάλυση το καταλληλότερο πλοίο είναι τύπου Aframax, οπότε βάσει αυτού η παρούσα διπλωματική περνά στο τέταρτο κεφάλαιο όπου εκεί διαμορφώνονται και αναλύονται δύο επενδυτικά σχέδια για την αξιολόγηση επένδυσης σε μεταχειρισμένο ή νεότευκτο πλοίου τέτοιου τύπου. Στο τελευταίο κεφάλαιο αναλύονται η επένδυση σε μεταχειρισμένο και σε νεότευκτο πλοίο χρησιμοποιώντας τη μέθοδο υπολογισμού της Καθαράς Παρούσας Αξίας (ΚΠΑ), του Εσωτερικό Βαθμού Απόδοσης (ΕΒΑ) και του Μέσου Συντελεστή Απόδοσης. Τα αποτελέσματα που ανακύπτουν έχουν ως αποτέλεσμα να αξιολογηθούν και τα δύο επενδυτικά σχέδια ως οικονομικά βιώσιμα, γεγονός που οδηγεί εν τέλει τον εν δυνάμει επενδυτή-εφοπλιστή να λάβει την τελική απόφαση για αγορά βάσει του προφίλ και του χαρακτήρα του.Ως εκ τούτου, συμπεραίνεται πως η εκάστοτε ναυτιλιακή εταιρία επενδύει σε πλοία βάσει του προφίλ και της στρατηγικής που έχει διαμορφώσει με στόχο πάντα τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας της και την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικής της θέσης στη ναυτιλιακή βιομηχανία παγκοσμίως, αξιολογώντας το εξωτερικό και εσωτερικό της περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί πως σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν επενδυτές οι οποίοι μπορεί να μην επενδύουν σε επενδυτικά σχέδια υψηλής απόδοσης και αυτό διότι μπορεί να είναι πιο ριψοκίνδυνα. Συνεπώς, σημαντικό στοιχείο για την επιλογή μίας επένδυσης αποτελεί το risk profile του επενδυτή το οποίο στην παρούσα διπλωματική, είναι συντηρητικό καθώς γίνεται λόγος για χρονοναυλώσεις. Οι συγκεκριμένες θεωρούνται επιλογές μικρότερου ρίσκου σε σχέση με τα υπόλοιπα είδη ναυλώσεων, δεν έχει ιδιαίτερα υψηλά κέρδη, αλλά σε κάθε περίπτωση προσφέρει στον επενδυτή μεγαλύτερη ασφάλεια.Τεκμήριο Διασύνδεση SAP - ηλεκτρονικής αγοράς B2BIN.GR για την προμήθεια υλικών (e-procurement)(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 02-2004) Γιαννούκαρης, Σταύρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ; Ιωάννου, ΓεώργιοςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (MBA)Τεκμήριο Προϊόντα private label: η στρατηγική των ελληνικών βιομηχανιών(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 02-2005) Μυλωνάς, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Αυλωνίτης, ΓεώργιοςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ΣπουδώνΤεκμήριο Private label : ποια είναι η στάση των καταναλωτών απέναντί τους(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 02-2005) Ψαρράκου, Κωνσταντίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Αυλωνίτης, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και ΕπικοινωνίαςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (MBA)