Μεταπτυχιακές Εργασίες

Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://beta-pyxida.aueb.gr/handle/123456789/23

Νέα

Αυτή είναι η συλλογή από το παλιό σύστημα με ID:cid:3

Περιηγούμαι

Πρόσφατες Υποβολές

Τώρα δείχνει 1 - 20 από 1122
  • Τεκμήριο
    Η συμβολή του personalized marketing στο customer experience
    (2023) Ντασίου, Κυριακή; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Καπερώνης, Σταύρος
    Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη σχέση μεταξύ προσωποποιημένου μάρκετινγκ και εμπειρίας πελάτη. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στη σημασία της εμπειρίας πελάτη καθώς και του προσωποποιημένου μάρκετινγκ. Επίσης, γίνεται αναφορά στην προσωποποίηση, τους τύπους της, τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται και τα πλεονεκτήματά της. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται πρωτογενής ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων σε καταναλωτές. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει αν το προσωποποιημένο μάρκετινγκ σχετίζεται με την εμπειρία πελάτη και ειδικότερα με την ικανοποίησή του από την αγορά προϊόντος μετά από εξατομίκευση και την πρόθεση επαναγοράς και σύστασης του προϊόντος αυτού. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την εργασία αναδεικνύεται ότι οι ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο της προσωποποίησης επηρεάζουν θετικά την ικανοποίηση των πελατών από τις εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων. Επίσης, η ικανοποίηση των πελατών από την εξατομίκευση προϊόντων επηρεάζει θετικά την πιθανότητα να τα προτείνουν και την πρόθεση επαναγοράς. Όμοια, η ικανοποίηση των πελατών με την επιλογή του προϊόντος επηρεάζει θετικά την πιθανότητα να τα προτείνουν καθώς και την πρόθεση επαναγοράς. Η ικανοποίηση των πελατών με την εξατομίκευση προϊόντων επηρεάζει θετικά την ικανοποίησή τους από την επιλογή του προϊόντος. Τέλος, οι απόψεις των πελατών για την προσωποποίηση προϊόντων επηρεάζουν θετικά την ικανοποίησή τους από την επιλογή του προϊόντος.
  • Τεκμήριο
    Η συμβολή των νέων τεχνολογιών στο event industry
    (06-02-2023) Παπαθανασίου, Παναγιώτα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Καπερώνης, Σταύρος
    Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν να καταγράψει τις απόψεις και τη στάση του γενικού πληθυσμού στην Ελλάδα αναφορικά με τη χρήση νέων τεχνολογιών στις εκδηλώσεις και να αναδείξει παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη στάση και την τελικά την πρόθεση τους να συμμετέχουν σε τέτοιες εκδηλώσεις. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 150 πολιτών/καταναλωτών μέσω της διανομής ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό καταναλωτών/ πολιτών γνωρίζουν την έννοια της εικονικής/ επαυξημένης πραγματικότητας (90.7%) και έχουν συμμετάσχει/παρακολουθήσει εκδηλώσεις που έκαναν χρήση νέων τεχνολογιών (57.3%). Οι πολίτες/καταναλωτές της αναγνώρισαν πως η συμμετοχή σε μια εκδήλωση που κάνει χρήση νέων τεχνολογιών κάνει τη συμμετοχή πιο ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική και βελτιώνει την όλη εμπειρία συμμετοχής. Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι νέες τεχνολογίες μπορούν να ικανοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό ενημερωτικές και ψυχαγωγικές ανάγκες των συμμετεχόντων και να ενισχύσουν την αλληλοεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων. Η στάση των πολιτών απέναντι στις νέες τεχνολογίες στις εκδηλώσεις και η πρόθεση τους να συμμετέχουν σε τέτοιες εκδηλώσεις επηρεάζονται από την έως τώρα εμπειρία τους από τη χρήση τεχνολογίας στις εκδηλώσεις, από το κατά πόσο αναγνωρίζουν πως η χρήση τεχνολογιών στις εκδηλώσεις βελτιώνει την οργάνωση των εκδηλώσεων, από το κατά πόσο αναγνωρίζουν πως η χρήση τεχνολογιών στις εκδηλώσεις βελτιώνει τη δική τους συμμετοχής στις εκδηλώσεις και από το κατά πόσο η χρήση τεχνολογιών στις εκδηλώσεις βελτιώνει την αλληλοεπίδραση τους με άλλα άτομα.
  • Τεκμήριο
    Η χρήση εργαλείων επιχειρηματικής ευφυΐας ERP στη διαδικασία λήψης αποφάσεων
    (13-02-2023) Ράπτη, Αικατερίνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος
    Η ανάπτυξη και η εισαγωγή προϊόντων επιχειρηματικής ευφυΐας ισοδυναμεί με μια πολύπλοκη διαδικασία και χρειάζεται προσεκτική διαχείριση από πλευράς επιχείρησης. Τα συστήματα αυτά μπορούν να προσθέσουν αξία στον οργανισμό μόνο εάν οι χρήστες μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά. Ένα παράδειγμα συστήματος επιχειρηματικής ευφυΐας, είναι το Σύστημα Προγραμματισμού Επιχειρησιακών Πόρων (ERP System). Οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκομίζουν πληθώρα ωφελειών από την εγκατάσταση και χρήση συστημάτων ERP, τα οποία θα πρέπει φυσικά να σημειωθεί ότι περιέχουν και μια σειρά προκλήσεων οι οποίες απορρέουν τόσο από το εσωτερικό, όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον του οργανισμού. Η παρούσα εργασία, η οποία αποτελεί ποσοτική έρευνα, είχε σαν στόχο την εκτίμηση, διερεύνηση και παρουσίαση των διάφορων απόψεων, στάσεων και αντιλήψεων των εργαζομένων της εταιρείας Softone αναφορικά με την χρήση εργαλείων Επιχειρηματικής ευφυΐας ERP στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Συμμετέχοντες στην εργασία ήταν εργαζόμενοι στα παραρτήματα της επιχείρησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τον αριθμό του δείγματος να ανέρχεται στα 174 άτομα (άντρες και γυναίκες). Το προσωπικό του οργανισμού ως επί το πλείστον είναι ικανοποιημένο από τη χρήση του υπάρχοντος συστήματος ERP, ενώ τα οφέλη που προσφέρει σε ατομικό και επιχειρηματικό επίπεδο, αφοράνε παράγοντες όπως καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, αύξηση της παραγωγικότητας, βελτίωση της εταιρικής εικόνας και δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η πανδημία αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης για τη χρήση συστημάτων επιχειρηματικής ευφυΐας ERP, με την εταιρεία να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις διάφορες προκλήσεις που προέκυψαν. Αρνητικό αποτελεί όμως το γεγονός ότι η διοίκηση της εταιρείας δεν εμπλέκει τους εργαζομένους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με το πληροφοριακό σύστημα. Απαραίτητη είναι η δημιουργία ενός συστήματος διαμοιρασμού πληροφοριών στο οποίο οι διάφοροι χρήστης θα μπορούν να καταγράφουν τα διάφορα εμπόδια και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και προτάσεις/ιδέες, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό μια κοινότητα ανοιχτής επικοινωνίας και συνεργασίας.
  • Τεκμήριο
    Επιχειρηματικό σχέδιο για την ίδρυση boutique hotel 4* στη Μύκονο
    (16-02-2023) Μπουγονικολού, Μαριάνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Παπαλεξανδρής, Αλέξανδρος; Σαλαβού, Ελένη
    Το προτεινόμενο επιχειρηματικό σχέδιο εξετάζει σε βάθος πενταετίας την ανάπτυξη και λειτουργία ενός boutique ξενοδοχείου τεσσάρων αστέρων στη Μύκονο υπό την επωνυμία The Nest: Mykonos, το οποίο θα προσφέρει μία γκάμα υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών στο επιφανές αγοραστικό κοινό των επισκεπτών του νησιού. Το μοντέλο PEST αναλύει το εξωτερικό περιβάλλον, αποκαλύπτοντας σημαντικές ευκαιρίες που προκύπτουν από το Οικονομικό, Κοινωνικό και Τεχνολογικό περιβάλλον, ενώ αναγνωρίζει ως απειλή την αστάθεια και την πολυπλοκότητα των διαδικασιών στο Πολιτικό περιβάλλον. Η ανάλυση του μικροπεριβάλλοντος μέσω της ανάλυσης PORTER αναγνωρίζει τη χαμηλή διαπραγματευτική δύναμη των πελατών και την περιορισμένη διαθεσιμότητα υποκατάστατων προορισμών υψηλής ποιότητας ως ευκαιρίες. Ακολουθεί το όραμα της επιχείρησης, το οποίο αποτελεί πυξίδα για τη μοναδική αίσθηση του «ανήκειν» που θέλουμε να βιώνει ο κάθε πελάτης μας, ενώ διατυπώνεται και η αποστολή καθώς και το αξιακό σύστημα που διέπει τον οργανισμό. Παρουσιάζονται αναλυτικά οι υποθέσεις που πραγματοποιούμε για την θέσπιση των ποσοτικών στόχων σε βάθος πενταετίας για κάθε επιμέρους επιχειρηματική μονάδα, καθώς και οι στρατηγικές τριών επιπέδων με τις οποίες αυτοί θα επιτευχθούν. Στο Σχέδιο Mάρκετινγκ, αποτυπώνονται οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν για την προσέλκυση του ιδανικού πελατολογίου μέσα από την αξιοποίηση των 4Ps του μείγματος μάρκετινγκ. Πραγματοποιείται ανάλυση κινδύνων για να προσδιοριστούν οι βασικοί κίνδυνοι που μπορεί να αντιμετωπίσει η επιχείρηση κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της και προτείνονται τρόποι αντιμετώπισής τους. Τέλος, το επιχειρηματικό σχέδιο ολοκληρώνεται με τη χρηματοοικονομική ανάλυση που αποδεικνύει τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένων των προβλεπόμενων καταστάσεων εσόδων, ισολογισμών και ταμειακών ροών. Παρουσιάζονται οι αρχικές δαπάνες ίδρυσης και εγκατάστασης και το μίγμα χρηματοδότησης αυτών που αποτελείται από Ίδια Συμμετοχή, Επιδότηση και μακροπρόθεσμο 10ετές τραπεζικό δάνειο. Τέλος αξιολογείται με βάση τη μέθοδο της Κ.Π.Α. η αξία της επένδυσης ως προς το «σήμερα» και αποδεικνύεται πως το εγχείρημα είναι βιώσιμο και μπορεί να αποφέρει σημαντικό κέρδος.
  • Τεκμήριο
    Συμπεριφορά του καταναλωτή την περίοδο των ανατιμήσεων
    (21-02-2023) Λαμπρινοπούλου, Φωτεινή; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος; Καπερώνης, Σταύρος
    Τόσο η πολεμική σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας, όσο και η πανδημία Covid-19, οδήγησαν σε διαταραχές των εφοδιαστικών αλυσίδων, καθώς και σε «ενεργειακό πόλεμο» μεταξύ Δύσης και Ρωσίας. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν σημαντικές ανατιμήσεις στις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και των καυσίμων. Στα ανωτέρω θα πρέπει να προστεθεί και το ευρωπαϊκό όραμα για απεξάρτηση από τον άνθρακα και τη στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μία προσπάθεια αρκετά κοστοβόρα για τους ευρωπαίους καταναλωτές.Κατά τη διάρκεια περιόδων ανατιμήσεων οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τη ζήτηση, αλλά στην περίπτωση βασικών αγαθών, αυτή η προσαρμογή είναι αρκετά δύσκολη. Επιπρόσθετα, ο τρόπος ζωής των καταναλωτών, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους (π.χ. αισιοδοξία), αλλά και κοινωνικοδημογραφικές (π.χ. επάγγελμα, εισόδημα, οικογενειακή κατάσταση) και συμπεριφορές (π.χ. ενημέρωση από τα μέσα) μεταβλητές, επηρεάζουν τη στάση τους κατά την περίοδο ανατιμήσεων. Οι μη γραμμικές και ομοιόμορφες αλλαγές στις καταναλωτικές συμπεριφορές εξαιτίας της πανδημίας, καθιστούν ακόμα πιο δύσκολη την εκτίμηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Καθώς οι ανατιμήσεις στις τιμές καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνουν χώρα σε ένα εξαιρετικά πολύπλοκο και αβέβαιο περιβάλλον, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μελετηθεί το συγκεκριμένο ζήτημα.
  • Τεκμήριο
    Η επίδραση των web atmospherics στην ικανοποίηση και την προσήλωση των πελατών
    (06-02-2023) Πανταζοπούλου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Καπερώνης, Σταύρος
    Η παρούσα μελέτη, εξέτασε τη σχέση των web atmospherics και της προσήλωσης και της ικανοποίησης των καταναλωτών, εστιάζοντας στην περίπτωση της επιχείρησης Perfect Toys. Κατόπιν της βιβλιογραφικής ανασκόπησης πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγια, η οποία ανέδειξε ότι υπήρχε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της ικανοποίησης των πελατών από τα web atmospherics της επιχείρησης και της προσήλωσης των πελατών σε αυτή, επιβεβαιώνοντας τη βιβλιογραφική ανασκόπηση.
  • Τεκμήριο
    Ανάπτυξη μεθόδου διαχείρισης κινδύνων στη διαδικασία προσφοράς μηχανολογικού εξοπλισμού: μελέτη κινδύνων με έμφαση στην απόφαση αποδοχής της προσφοράς και στην ορθή υλοποίηση του έργου
    (16-02-2023) Διανέλλος, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Πόνης, Στάυρος; Χατζηστέλιος, Γεώργιος; Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος
    Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην διαδικασία προσφοράς μηχανολογικού εξοπλισμού, και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη μεθόδου διαχείρισης κινδύνων, οι οποίοι έχουν επίπτωση στην απόφαση αποδοχής της προσφοράς, και στην μετέπειτα ορθή υλοποίηση του έργου. Σκοπός της έρευνας είναι η δημιουργία κατάλληλης διαδικασίας διαχείρισης κινδύνων στο στάδιο της προσφοράς μηχανολογικού εξοπλισμού, μέσω της οποίας αφενός βελτιώνεται η δέσμευση πόρων της εταιρίας και η πιθανότητα ανάληψης του έργου, και αφετέρου προλαμβάνονται οι κίνδυνοι που παρουσιάζονται στο μετέπειτα στάδιο υλοποίησης του έργου. Ως ερευνητικοί στόχοι για την επίτευξη αυτού του σκοπού τέθηκαν η ανάπτυξη καταλόγου κινδύνων στην διαδικασία της προσφοράς, η καταγραφή σχετικών μέτρων αντιμετώπισης, αλλά και η δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης κινδύνων, το οποίο περιλαμβάνει πρότυπες διαδικασίες που ακολουθούνται από την ομάδα προσφοράς. Ως μέθοδοι συλλογής δεδομένων επιλέχθηκαν οι ημι-δομημένες συνεντεύξεις με ειδικούς στον χώρο της κατασκευής και προσφοράς μηχανολογικού εξοπλισμού, η διερεύνηση της βιβλιογραφίας, αλλά και η μελέτη περίπτωσης εταιρίας κατασκευής μηχανολογικού εξοπλισμού, εστιάζοντας στους κινδύνους που εμφανίζονται στο στάδιο υλοποίησης έργων. Αρχικά, μέσω της διεξαγωγής συνεντεύξεων διερευνήθηκαν οι κύριοι στόχοι της εταιρίας που πρέπει να επιτευχθούν, οι κίνδυνοι που εμφανίζονται στο στάδιο προσφοράς και υλοποίησης έργων, τα μέτρα αντιμετώπισης που λαμβάνονται από τους εργαζομένους, όπως και η διαδικασία διαχείρισης κινδύνων που ακολουθείται. Έπειτα, συλλέχθηκαν και αξιολογήθηκαν τα δεδομένα από την μελέτη περίπτωσης που αφορούσαν τους κινδύνους που παρουσιάζονται στο στάδιο υλοποίησης έργων, καθώς και τα σχέδια και μέτρα αντιμετώπισης που λαμβάνονται, με σκοπό την μείωση της πιθανότητας εμφάνισης και της επίπτωσης των κινδύνων. Στη συνέχεια, δομήθηκε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης κινδύνων στο στάδιο της προσφοράς, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων διαδικασιών που πρέπει να ακολουθούνται από την ομάδα προσφοράς, έτσι ώστε η προσφορά να διαμορφώνεται λαμβάνοντας υπόψη τους κινδύνους που εμφανίζονται στο έργο, αλλά και με στόχο την ελαχιστοποίηση των κινδύνων που μεταβιβάζονται στην ομάδα έργου σε περίπτωση επιτυχούς προσφοράς. Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι κίνδυνοι στο στάδιο προσφοράς και στο στάδιο υλοποίησης συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό, και είναι επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής διαδικασίας διαχείρισης κινδύνων κατά την προσφορά, όπου επικρατεί η μεγαλύτερη αβεβαιότητα στο έργο, αλλά ταυτόχρονα η ευελιξία διαπραγμάτευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι μεγαλύτερη και το κόστος ενδεχόμενων αλλαγών το μικρότερο δυνατόν. Τέλος, σημειώνεται πως ειδικά σε εταιρίες που έχουν σύνθετη δομή και διαδικασίες, αλλά και πληθώρα τμημάτων διασκορπισμένων γεωγραφικά, είναι ιδιαίτερη σημαντική η επικοινωνία και η ορθή και έγκαιρη μεταβίβαση των απαραίτητων πληροφοριών, η οποία μπορεί να αποτελέσει σοβαρή πηγή κινδύνων αν δεν οργανωθεί με τον κατάλληλο τρόπο. Τα αποτελέσματα της εργασίας μπορούν να εφαρμοστούν σε κατασκευαστές εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας, οι οποίοι συνεργάζονται με υποκατασκευαστές για την λήψη εξαρτημάτων, και οι οποίοι συμμετέχουν σε διαδικασία προσφοράς.
  • Τεκμήριο
    Διαχείριση πελατειακών σχέσεων και πελατοκεντρική στρατηγική των επιχειρήσεων στον κλάδο του λιανεμπορίου
    (08-02-2023) Μικροπούλου, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Βρεχόπουλος, Αδάμ
    Η παρούσα εργασία στοχεύει να εξετάσει το κατά πόσο η εφαρμογή της φιλοσοφίας της διοίκησης των πελατειακών σχέσεων μπορεί πραγματικά να επηρεάσει θετικά την εξέλιξη και την κερδοφορία της επιχείρησης και πως η εφαρμογή της πελατοκεντρικής διοίκησης στο λιανεμπόριο, δύναται να επηρεάσει τη συνολική της απόδοση. Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει μια εισαγωγή στην έννοια του CRM, ώστε να δοθεί πλήρης και σφαιρική εικόνα του όρου. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στα τα κύρια χαρακτηριστικά των σύγχρονων λύσεων CRM, τα οποία κρίνονται απαραίτητα για την επιτυχημένη εφαρμογή του, αλλά και στους λόγους που οδήγησαν στην ανάπτυξη του και στην μετάβαση από την έννοια του μαζικού μάρκετινγκ στην στρατηγική CRM. Για την απάντηση στα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν, πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα σε ένα δείγμα καταναλωτών, ώστε να εξαχθούν ποσοτικά συμπεράσματα μέσω της στατιστικής ανάλυσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, αναφορικά με την ικανοποίηση των πελατών από το σύστημα CRM οι περισσότεροι καταναλωτές τόνισαν πως οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου παρέχουν σημαντικά κίνητρα στους πελάτες τους ώστε να συνεχίσουν την σχέση μαζί τους, ενώ δήλωσαν πως οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο στους τακτικούς πελάτες και στους μη τακτικούς πελάτες και υποστήριξαν πως οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου παρέχουν αρκετά κίνητρα στους πελάτες τους με σκοπό να συστήσουν καινούργιούς πελάτες. Ακόμα, από την έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε εξήχθη το συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι καταναλωτές δήλωσαν πως οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου επιβραβεύουν ελάχιστα τους πελάτες τους, προσπαθούν ελάχιστα από μέρους τους να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τους πελάτες τους γύρω από την αγοραστική τους συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα, δήλωσαν πως οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου προσπαθούν αρκετά από μέρους τους να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους. Επιπρόσθετα από την έρευνα προέκυψε ότι οι περισσότεροι καταναλωτές αξιολογούν ως ελάχιστα αξιόπιστο το σύστημα αποθήκευσης και επεξεργασίας πληροφοριών των πελατών που διαθέτουν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, είναι πολύ αφοσιωμένοι σε κάποια επιχείρησης του λιανεμπορίου, είναι αρκετά πρόθυμοι να παραμείνουν πελάτες σε μια επιχείρηση λιανεμπορίου και θεωρούν πως οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ικανοποιούν αρκετά τις ανάγκες των πελατών τους.Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι καταναλωτές που επισκέπτονταν τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου περίπου μια φορά το τρίμηνο ήταν περισσότερο ικανοποιημένοι από τους καταναλωτές που επισκέπτονταν τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου μία φορά την εβδομάδα. Ακόμη, προέκυψε ότι καθώς αυξάνεται ο βαθμός που ικανοποιούν οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου τις ανάγκες των πελατών αυξάνεται και ο βαθμός που είναι πρόθυμοι να παραμείνουν πελάτες στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις.Τέλος, οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, σύμφωνα με την έρευνα, παρέχουν σε μεγάλο βαθμό κίνητρα στους πελάτες τους ώστε να συνεχίσουν την σχέση μαζί τους και να είναι περισσότερο αφοσιωμένοι σε κάποια επιχείρηση λιανεμπορίου.Σε γενικές γραμμές, τα αποτελέσματα της έρευνας δεν απομακρύνθηκαν ιδιαίτερα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Όπως προέκυψε από ευρήματα αντίστοιχων ερευνών. Η διαχείριση σχέσεων πελατών, συχνά γνωστή ως CRM αναφέρεται σε μια εταιρική στρατηγική που βασίζεται στην αρχή της παροχής ανώτερων υπηρεσιών σε υπάρχοντες πελάτες.
  • Τεκμήριο
    Ανάγκες και προσδοκίες εργαζομένων στον δημόσιο τομέα. Μέτρηση της εργασιακής ικανοποίησης σε οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης
    (30-01-2023) Φουντά, Αικατερίνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος; Πόνης, Σταύρος; Χατζηστέλιος, Γεώργιος
    Ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί και επιχειρήσεις στον ιδιωτικό τομέα ενδιαφέρονται να μάθουν πόσο ικανοποιημένοι είναι οι υπάλληλοι από την εργασία τους και για το σκοπό αυτό προβαίνουν σε μέτρηση της εργασιακής ικανοποίησης αυτών, με τη βοήθεια ερωτηματολογίων που έχουν σχεδιαστεί γι’ αυτό τον σκοπό. Σκοπός λοιπόν αυτής της εργασίας είναι να προσπαθήσει να μετρήσει τη συνολική εργασιακή ικανοποίηση αλλά και των επιμέρους διαστάσεων της των εργαζομένων στο Δημόσιο Τομέα και συγκεκριμένα στην Περιφέρεια Αττικής. Παράλληλοι στόχοι της εργασίας είναι να εξετάσει κατά πόσο οι δημογραφικοί παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία των εργαζομένων, το μορφωτικό τους επίπεδο, η κατοχή θέσης ευθύνης ή όχι, τα έτη προϋπηρεσίας, η Διεύθυνση στην οποία εργάζονται επιδρούν στη συνολική εργασιακή ικανοποίηση και στις επιμέρους διαστάσεις της.Η παρούσα μελέτη βασίζεται στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από το ερωτηματολόγιο μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης του Paul E. Spector, “Job Satisfaction Survey” (JSS),το οποίο μοιράστηκε στους εργαζομένους της Περιφέρειας Αττικής.Η έρευνα φανέρωσε, ότι οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Αττικής είναι μέτρια ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Επίσης διαπιστώθηκε ότι από τους δημογραφικούς παράγοντες μόνο η Διεύθυνση στην οποία εργάζονται οι υπάλληλοι συσχετίζεται σημαντικά με τη συνολική εργασιακή ικανοποίηση, ενώ οι διαστάσεις της εργασιακής ικανοποίησης σχετίζονται σημαντικά με την προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί, την ηλικία των υπαλλήλων αλλά και με τη Διεύθυνση στην οποία υπηρετούν.Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας δύναται να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο από τη Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής για τη βελτίωση εργασιακής ικανοποίησης των υπαλλήλων και κατά συνέπεια την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
  • Τεκμήριο
    How talent management affects the competitive advantage of consulting businesses in Greece
    (26-01-2023) Μουσελίμη, Χάιδω; Mouselimi, Chaido; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Kardaras, Dimitris; Siomkos, Georgios; Ioannidis, Antonios
    Η οργανωσιακή δομή μιας εταιρείας μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη διαχείριση των ταλέντων μέσα στον οργανισμό. Η διαχείριση ταλέντων παίζει καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων της εταιρείας, καθώς είναι υπεύθυνη για την προσέλκυση, την ανάπτυξη και τη διατήρηση κορυφαίων ταλέντων. Ωστόσο, οι οργανισμοί ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις για την προσέλκυση και τη διατήρηση ταλέντων στο μοναδικό επιχειρησιακό τους περιβάλλον. Αυτή η μελέτη διερευνά τη συσχέτιση μεταξύ της διαχείρισης ταλέντων και της δέσμευσης των εργαζομένων σε συμβουλευτικούς οργανισμούς, καθώς και τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για τη διαχείριση ταλέντων. Τα βασικά ευρήματα υποδηλώνουν ότι μια σαφής και αποτελεσματική στρατηγική διαχείρισης ταλέντων, σε συνδυασμό με μια θετική οργανωτική κουλτούρα και ισχυρή ηγεσία, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη δέσμευση των εργαζομένων και να συμβάλει στη συνολική επιτυχία του οργανισμού. Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της συνεχούς αξιολόγησης και προσαρμογής των στρατηγικών διαχείρισης ταλέντων για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στο συνεχώς εξελισσόμενο επιχειρηματικό τοπίο.
  • Τεκμήριο
    Roadmapping the barriers to digital transformation of the Greek banking sector
    (08-02-2023) Ευσταθιάδης, Αντώνιος; Efstathiadis, Antonios; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Vrechopoulos, Adam; Siomkos, Georgios; Kardaras, Dimitris
    Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός συγκεντρώνει μεγάλο μέρος της προσοχής τόσο σε ακαδημαϊκό επίπεδο όσο και στην πραγματική οικονομία. Στην μελέτη μας αναδεικνύονται τα πιο σημαντικά εμπόδια ψηφιακού μετασχηματισμού στον Ελληνικό τραπεζικό σύστημα, επιχειρείται η χαρτογράφηση με βάση συγκεκριμένες ψηφιακές διαστάσεις και εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο το υπόβαθρο του δείγματος επηρεάζει τις πεποιθήσεις του πάνω στα εξεταζόμενα θέματα. Για τους σκοπούς αυτούς εξετάστηκαν 10 εμπόδια ψηφιακού μετασχηματισμού, τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού περιβάλλοντος, και χρησιμοποιήθηκαν οι διαστάσεις του Digital Maturity Assessment Tool.Για να απαντηθούν τα εξεταζόμενα ερωτήματα αναπτύχθηκε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου που προωθήθηκε σε τραπεζικούς εκπροσώπους και εξωτερικούς συμβούλους τραπεζικών ιδρυμάτων. Ο σκοπός του ερωτηματολογίου ήταν να προσφέρει συγκεκριμένα ποσοτικά στοιχεία για συγκεκριμένα εσωτερικά και εξωτερικά εμπόδια αλλά και να υπολογίσει πως αυτά επιδρούν στις ψηφιακές διαστάσεις των τραπεζικών ιδρυμάτων. Το τελικό δείγμα αποτελείται από 16 απαντήσεις, οι 9 εκ των όποιων είναι από τραπεζικά στελέχη και 7 από εξωτερικούς συμβούλους. Για την ανάλυση των δεδομένων που αντλήθηκαν από το ερωτηματολόγιο, αναπτύχθηκε ένα Ιεραρχικό Μοντέλο που χρησιμοποιεί 13 Analytical Hierarchical Processes για την ανάδειξη των πιο σημαντικών εσωτερικών και εξωτερικών εμποδίων.Κάποια από τα κύρια ευρήματα είναι πώς κάθε εμπόδιο επιδρά με μοναδικό τρόπο στις εξεταζόμενες διαστάσεις. Το εμπόδιο Ζήτηση για ψηφιακές υπηρεσίες υπολογίστηκε ως το πιο σημαντικό εξωτερικό εμπόδιο ψηφιακού μετασχηματισμού στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα και η Έλλειψη σαφήνειας στα στρατηγικά οφέλη το πιο σημαντικό εσωτερικό εμπόδιο. Επιπροσθέτως η έλλειψη σαφήνειας στα στρατηγικά οφέλη υπολογίστηκε ως συνολικά το πιο σημαντικό εμπόδιο ψηφιακού μετασχηματισμού.
  • Τεκμήριο
    Η έννοια της κουλτούρας στο πλαίσιο των Μονάδων Υγείας
    (09-02-2023) Μπόικου, Παρασκευή; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Ιωαννίδης, Αντώνιος
    Η οργανωσιακή κουλτούρα επηρεάζει κάθε λεπτομέρεια των οργανισμών. Σύμφωνα με μια έρευνα το 77% των ενηλίκων σε τέσσερις χώρες (Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία) θα εξέταζαν σοβαρά την κουλτούρα ενός οργανισμού, προτού υποβάλουν αίτηση για μια θέση εργασίας. Οι υποψήφιοι τείνουν να αναζητούν ένα οργανισμό του οποίου οι αξίες αντικατοπτρίζουν τις δικές τους, και θέλουν να πιστέψουν σε έναν οργανισμό και την αποστολή του. Η πρόσληψη ποιοτικών υπαλλήλων που ταιριάζουν στην κουλτούρα του οργανισμού θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής στον τομέα της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Στο ελληνικό πλαίσιο αναφοράς, υπάρχουν πολύ σημαντικά, άλυτα ζητήματα (όπως η χαμηλή ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών Υγείας, η έλλειψη μιας προδραστικής, εθνικής στρατηγικής (σε επίπεδο πρόληψης και όχι αντιμετώπισης των διάφορων προβλημάτων) κ.ά. Τα ελληνικά νοσοκομεία μπορεί να λειτουργούν σχετικά ικανοποιητικά, καθώς μπορεί να στηρίζονται στις θυσίες, την εσωτερική παρακίνηση και την υπομονή ενός άξιου ανθρώπινου δυναμικού (που βρίσκεται μάλλον σε κατάσταση εξουθένωσης, μετά την πανδημία και εξαιτίας δομικών ελλείψεων). Στην παρούσα εργασία, γίνεται παραδεκτό, ότι η έννοια της κουλτούρας, μπορεί να οδηγήσει σε θεαματικές αλλαγές σε επίπεδο λειτουργίας του ελληνικού συστήματος Υγείας. Ο οργανισμός μπορεί να προσελκύσει κορυφαία ταλέντα δημιουργώντας μια θετική εργασιακή κουλτούρα. Μια επιτυχημένη οργανωσιακή κουλτούρα μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη ικανοποίηση, βελτιωμένη απόδοση και καλύτερα αποτελέσματα. Οι οργανισμοί με θετική κουλτούρα τείνουν να δίνουν μεγάλη έμφαση στο σεβασμό, την ακεραιότητα, την προσαρμοστικότητα, την ομαδική εργασία και τη δέσμευση των εργαζομένων. Για την εκπλήρωση των ερευνητικών στόχων, υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος (διενέργεια συνεντεύξεων).
  • Τεκμήριο
    Επίδραση κοινωνικών μέσων στην εμπειρία πελάτη και στην πρόθεση ηλεκτρονικής αγοράς
    (25-01-2023) Χρόνη, Γεωργία-Μαρίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Βρεχόπουλος, Αδάμ
    Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέσο επαφής με τους καταναλωτές καθώς και το πώς και σε τι βαθμό επηρεάζουν την εμπειρία πελατών αλλά και την πρόθεση εν τέλει για ηλεκτρονική αγορά. Για την υλοποίηση του σκοπού αυτού, διεξήχθη έρευνα η οποία στόχευε στην χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, την συχνότητα πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών καθώς και σε τι βαθμό επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον καταναλωτή ώστε να προχωρήσει σε ηλεκτρονική αγορά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβρη του 2022 με την χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτελούταν από 200 άτομα όλων των ηλικιών. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με την χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της θετικής σχέσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, έγινε σαφές ότι όσο αυξάνεται το επίπεδο του πρώτου, τόσο αυξάνεται το επίπεδο του δεύτερου. Επιπλέον, όλες οι ερευνητικές υποθέσεις αποδείχθηκαν σωστές καθώς αποδείχθηκε ότι το επίπεδο του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η επιρροή άλλων χρηστών-καταναλωτών και η θετική σχέση μεταξύ ηλεκτρονικών καταστημάτων και πελατών είχαν όλα άμεση συσχέτιση με το βαθμό στον οποίο οι καταναλωτές σκόπευαν να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες.
  • Τεκμήριο
    Αξιομνημόνευτες γαστρονομικές εμπειρίες στον τουρισμό
    (09-02-2023) Χαραλαμπίδη, Νεφέλη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Σταυριανέα, Αικατερίνη
    Σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες των επισκεπτών στην Ελλάδα και να αξιολογηθεί το κατά πόσον οι γαστρονομικές εμπειρίες σχετίζονται με τη δημιουργία αξιομνημόνευτων εμπειριών και εν συνεχεία κατά πόσο σχετίζονται με την ικανοποίηση, την πρόθεση να επισκεφθούν ξανά την Ελλάδα και την πρόθεση να προτείνουν την Ελλάδα σε άλλους. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε 303 τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω διανομής ενός ερωτηματολογίου και πιο συγκεκριμένα με χρήση της πλατφόρμας Google Forms. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε στο λογισμικό SPSS version 25 με χρήση του συντελεστή συσχέτισης του Pearson και της μεθόδου της γραμμικής παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η δημιουργία μιας αξιομνημόνευτης γαστρονομικής εμπειρίας στην Ελλάδα μπορεί να προκληθεί από 7 διαστάσεις της γαστρονομικής εμπειρίας όπως η αναζήτηση καινοτομίας/ μοναδικότητα, η γνώση, ο ηδονισμός, η ανανέωση, η τοπική κουλτούρα, το νόημα και η ανάμιξη. Επιπλέον, τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως οι αξιομνημόνευτες γαστρονομικές εμπειρίες επιδρούν θετικά στην ικανοποίηση των επισκεπτών από την επίσκεψη τους στην Ελλάδα, στην πρόθεση των επισκεπτών να επισκεφθούν ξανά Ελλάδα και στην πρόθεση των επισκεπτών να προτείνουν την Ελλάδα σε άλλους. Τα ευρήματα αυτά αναδεικνύουν ότι η παροχή αξιομνημόνευτων γαστρονομικών εμπειριών θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο μάρκετινγκ στον ελληνικό τουρισμό.
  • Τεκμήριο
    Η ενσωμάτωση RPA (Robotic Process Automation) σε επιχειρησιακές διαδικασίες
    (20-02-2023) Πετρόπουλος, Μαρίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος
    Η επιτυχημένη εφαρμογή RPA στην υγειονομική περίθαλψη απαιτεί τη διενέργεια μιας ολιστικής πρόβλεψης για να προσδιοριστεί πού μπορεί να αποφέρει οφέλη ο αυτοματισμός, ποιοι πόροι είναι διαθέσιμοι για να βοηθήσουν στη διαδικασία και τι είδος συνεργασίες πρέπει να αναπτυχθούν μεταξύ των διαφόρων τμημάτων οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν στην καλύτερη αξιοποίηση των πόρων του συστήματος και του οργανισμού. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων και στάσεων των επαγγελματιών που εργάζονται σε Ιδιωτική Κλινική Υγεία, αναφορικά με την επίδραση, τα εμπόδια και τις προοπτικές της ενσωμάτωσης του RPA όσον αφορά τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας. Στην ποιοτική έρευνα συμμετείχε ένα δείγμα 10 επαγγελματικών, μέσα από τη διαδικασία των προσωπικών συνεντεύξεων. Επί του παρόντος δεν εφαρμόζεται κάποιο σύστημα RPA στον οργανισμό, πέραν από του SAP ως πληροφοριακό σύστημα, παραμετροποιημένο με βάση τις εκάστοτε ανάγκες και απαιτήσεις των τμημάτων. H υιοθέτηση συστημάτων RPA μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα, την εταιρική επωνυμία, την επικοινωνία των τμημάτων και να οδηγήσει στην εξοικονόμηση των πόρων. Υπάρχει έντονη η ανάγκη καλύτερης οργάνωσης, ταχύτερης απόκτησης και αποτελεσματικότερου διαμοιρασμού πληροφοριών, τόσο εντός της εταιρείας όσο και στα διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη που βρίσκονται στο εξωτερικό της περιβάλλον. Η χρήση του πληροφοριακού συστήματος SAP, έχει θετικό αντίκτυπο στην αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του εκάστοτε τμήματος και γενικότερα του οργανισμού, ενώ η υγειονομική κρίση είχε σημαντικό αντίκτυπο στον μελλοντικό στρατηγικό σχεδιασμό σε επίπεδο ψηφιακών τεχνολογιών. Καθοριστικής σημασίας στην επιτυχημένη εφαρμογή του συστήματος, καθώς και οποιονδήποτε αλλαγών, είναι η δέσμευση από πλευράς διοίκησης καθώς και η εμπλοκή όλων των εργαζομένων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ενώ παράλληλα παράγοντες όπως κουλτούρα και οργανωσιακή δομή μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην εισαγωγή και περαιτέρω ανάπτυξη τους.
  • Τεκμήριο
    Μελέτη επιδράσεων μάρκας και ψηφιακών τεχνολογιών στη συμπεριφορά καταναλωτή στις FMCG αγορές
    (14-02-2023) Ερτσενιάν, Ναϊρί; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Βρεχόπουλος, Αδάμ
    Η εργασία αναφέρεται στην επίδραση του branding και των νέων ψηφιακών εργαλείων προώθησης στην καταναλωτική συμπεριφορά στις αγορές FMCG. Αναλύεται τί είναι καταναλωτής, ποιος ο τομέας FMCG, ποια η συμπεριφορά του καταναλωτή, αλλά και ποιοι οι παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και τον ωθούν στην αγοραστική απόφαση. Σημειώνεται ακόμη η καταναλωτική συμπεριφορά εν μέσω της πανδημίας COVID-19, πολλές αλλαγές που αυτή επέφερε στις προτιμήσεις και συνήθειες των καταναλωτών, αλλά και νέες «τάσεις» όπως οι αγορές πανικού. Ακόμη, επισημαίνονται τα νέα κανάλια αγορών και η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων των επιχειρήσεων μέσω των ψηφιακών μέσων, αλλά και οι αλλαγές στο ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως η δυναμική των διαφημίσεων και η επίδραση τους στην συμπεριφορά του καταναλωτή. Επιπροσθέτως, σημειώνεται ο όρος του πράσινου μάρκετινγκ και οι επιδράσεις του στις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Ένα ακόμη τμήμα της εργασίας είναι η ανάλυση της αξίας την μάρκας και επωνυμίας, αλλά και πως αυτές συνδέονται με την αγοραστική απόφαση και συμπεριφορά του καταναλωτή. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, υπάρχει μια θετική επίδραση κάποιων από αυτές τις παραμέτρους στην καταναλωτική συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα προκύπτει μια ξεκάθαρη επίδραση των ψηφιακών μέσων στην αγοραστική απόφαση, αλλά και μια μείωση της χρήσης των ψηφιακών μέσων μετά την πανδημία σε σχέση με την περίοδο της πανδημίας. Επιπλέον, φαίνεται ότι η αποτελεσματικότητα του πράσινου μάρκετινγκ επηρεάζεται από την σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην ποιότητα και στην φιλικότητα προς το περιβάλλον, των προϊόντων που αγοράζουν, ενώ τέλος φαίνεται τα άτομα που είναι ηλικίας μικρότερης των 30 ετών να επηρεάζονται περισσότερο από τις διαδικτυακές διαφημίσεις και τις στοχευμένες διαδικτυακές προβολές των καταστημάτων που κάνουν τις FMCG αγορές τους, με αποτέλεσμα να αυξάνουν την κατανάλωσή τους.
  • Τεκμήριο
    Ο ανασχεδιασμός των επιχειρηματικών διαδιακασιών και ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον τραπεζικό κλάδο
    (24-01-2023) Αχιάκο, Μαμπέλ-Ντελάλι; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καπερώνης, Σταύρος; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος
    Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθεί ο συνδυασμός των πρακτικών του Ανασχεδιασμού των Επιχειρηματικών Διαδικασιών και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, ένα αντικείμενο που δεν έχει μελετηθεί εκτενώς στην ακαδημαϊκή κοινότητα, και ο ρόλος των κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας σχετικά με τον τραπεζικό κλάδο.Σύμφωνα με την βιβλιογραφική επισκόπηση, από την μία, οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας του Ψηφιακού Μετασχηματισμού είναι 1) η προσήλωση στον πελάτη, 2) η αντιμετώπιση των ανταγωνιστών του κλάδου, 3) η διαχείριση δεδομένων, 4) η εύρεση καινοτόμων λύσεων και 5) η δημιουργία αξίας για τον πελάτη. Από την άλλη, οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας του Ανασχεδιασμού των Επιχειρηματικών Διαδικασιών είναι 1) η διαχείριση αλλαγής, 2) η ανάπτυξη καινοτόμων διαδικασιών, και 3) η αξιοποίηση της τεχνολογίας της πληροφορίας. Οι παράγοντες αυτοί βοηθούν τις επιχειρήσεις του κλάδου να μειώσουν αισθητά τα λειτουργικά κόστη και τον χρόνο διεκπεραίωσης των επιχειρηματικών διαδικασιών. Τέλος, μέσω της μελέτης διαδικασίας που εφαρμόζεται στην εταιρεία «Χ», αποδείχτηκε και στην πράξη ότι μια ανασχεδιασμένη διαδικασία μπορεί να αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα αν συνδυαστεί με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Με άλλα λόγια, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός βασίζεται στην χρήση εργαλείων προηγμένης τεχνολογίας που μπορούν να ενισχύσουν το έργο ανασχεδιασμού μιας διαδικασίας.
  • Τεκμήριο
    Ψηφιακές τεχνολογίες, τεχνητή νοημοσύνη, εμπειρία και πίστη-προσήλωση πελάτη
    (23-1-2023) Λογαριαστάκη, Γεωργία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Βρεχόπουλος, Αδάμ
    Στη νέα ψηφιακή εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίο ρυθμό και οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη αποτελεί έναν από τους στόχους των επιχειρήσεων που επιθυμούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές ,να αυξήσουν τα κέρδη και τις πωλήσεις και να αποκτήσουν ισχυρούς δεσμούς πίστης και αφοσίωσης με τους πελάτες τους. Συνεπώς, η ανάγκη για εμπειρία και ανθρωποκεντρική προσέγγιση είναι επιτακτική για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Η εμπειρία του πελάτη περιλαμβάνει κάθε πτυχή της προσφοράς μιας επιχείρησης, ξεκινώντας από τη διαφήμιση μέχρι τη συσκευασία, τα χαρακτηριστικά των προϊόντων και των υπηρεσιών, την ευκολία χρήσης, την αξιοπιστία και τέλος την ποιότητα της εξυπηρέτησης. Ψηφιακές Τεχνολογίες που τροφοδοτούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη τείνουν να υιοθετούνται σταδιακά από τις επιχειρήσεις, οι οποίες μέσα από την αξιοποίηση των πληροφοριών σχετικά με τις καταναλωτικές προτιμήσεις, είναι σε θέση να προσφέρουν εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Στην παρούσα έρευνα θα μελετήσουμε τον ρόλο που διαδραματίζουν οι ψηφιακές τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης, στην εμπειρία του πελάτη κατά την διάρκεια ηλεκτρονικών αγορών σε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την σχέση μεταξύ εμπειρίας, ικανοποίησης, εμπιστοσύνης, πίστης και προσήλωσης του πελάτη με την επιχείρηση.
  • Τεκμήριο
    Ψηφιακός μετασχηματισμός στον ασφαλιστικό κλάδο: ευκαιρίες και προκλήσεις
    (14-02-2023) Καρβούνης, Αλέξανδρος; Σιώμκος, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Βρεχόπουλος, Αδάμ
    Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη αναφορικά με τις ευκαιρίες και δυνατότητες που προσφέρουν οι καινοτομίες του τεχνολογικού – ψηφιακού μετασχηματισμού στους πελάτες στον ασφαλιστικό κλάδο. Επιπλέον στόχος είναι η μελέτη των πλεονεκτημάτων και προκλήσεων που προκαλεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Στην διπλωματική εργασία αναλύθηκε η έννοια της ασφάλισης καθώς και η ιστορική της αναδρομή από τη δημιουργία της. Επίσης αναλύθηκε η εξέλιξή της στο πέρασμα των χρόνων, οι κλάδοι της καθώς και η συνεισφορά της ασφάλισης στην κοινωνία και στην οικονομία. Στη συνέχεια έγινε η ανάλυση της έννοιας του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς και τα είδη που υπάρχουν πλέον στον ασφαλιστικό κλάδο. Επιπλέον έγινε αναφορά στο σημαντικό ρόλο που έχει ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον ασφαλιστικό κλάδο στη σύγχρονη εποχή μέσα από την εξέλιξή του στον συγκεκριμένο κλάδο. Στη συνέχεια αναλύθηκε ο ρόλος των smartphones στον ασφαλιστικό τομέα καθώς και τα κύρια σημεία επαφής του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ασφάλιση. Έγινε αναφορά στα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού στον ασφαλιστικό κλάδο και γιατί είναι σημαντικός καθώς και στον αντίκτυπο που προκαλεί. Τέλος αναλύθηκαν οι ευκαιρίες που προέρχονται από τον ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και τις προκλήσεις που επιφέρει στον ασφαλιστικό κλάδο. Ακολουθήθηκε η ποσοτική μέθοδος, η οποία εφαρμόστηκε με την αποστολή ερωτηματολογίου σε 150 τυχαία άτομα με διαφορετικό εκπαιδευτικό υπόβαθρο καθώς επίσης και διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.
  • Τεκμήριο
    Η εμπειρία του ψηφιακού νομάδα και κρουαζιέρα
    (14-02-2023) Σιρινίδη, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Σιώμκος, Γεώργιος; Σταυριανέα, Αικατερίνη
    Σκοπός ήταν ο προσδιορισμός και η ανάλυση του προφίλ του πελάτη ενός ψηφιακού νομά και ο καθορισμός των βασικών μοχλών που θα πρέπει να υιοθετήσει η βιομηχανία κρουαζιέρας για να είναι επιτυχημένη σε αυτήν την αγορά. Για να επιτευχθεί ο σκοπός διεξαχθεί ποσοτική έρευνα με συμμετοχή (Ν=260) ψηφιακών νομάδων οι οποίοι προσεγγίστηκαν διαδικτυακά μέσα από διάφορες ομάδες ψηφιακών νομάδων ανά τον κόσμο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ο σημαντικότερος παράγοντας που παρακινεί τους ψηφιακούς νομάδες για τα ταξίδια τους είναι να είναι ανεξάρτητοι, ενώ φαίνεται να προγραμματίζουν το ταξίδι τους περίπου 3-4 μήνες πριν. Παραμένουν σε ένα μέρος κατά μέσο όρο 3-4 εβδομάδες και εργάζονται συνήθως 6-8 ώρες. Ως σημαντικότερο παράγοντα που επηρεάζει την απόφασή τους να ζήσουν σε μια συγκεκριμένη πόλη ή χώρα είναι η αξιόπιστη συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο ενώ ως σημαντικότερη πρόκληση θεωρούν το κόστος ζωής. Δραστηριοποιούνται κυρίως με πολιτισμικές δραστηριότητες και η τιμή ενοικίασης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα ενός καλού εργασιακού χώρου. Το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων θεωρεί την κρουαζιέρα πολύ ελκυστική. Ωστόσο οι παράγοντες που καθορίζουν την απόφασή τους να συμμετάσχουν σε μία κρουαζιέρα ως ψηφιακοί νομάδες είναι: η συνδεσιμότητα, η ασφάλεια των επιβατών, τα αξιοθέατα προορισμού, η τιμή της κρουαζιέρας, το δρομολόγιο, η ποιότητα φαγητού επί του σκάφους, οι χώροι εργασίας επί του σκάφους (βιβλιοθήκες/καφετέριες/σαλόνια) και η ποιότητα υπηρεσιών επί του πλοίου. Τέλος όσον αφορά τις ανάγκες που απαιτούν να καλύπτονται σε μία κρουαζιέρα είναι: η συνδεσιμότητα, το ιατρικό κέντρο επί του σκάφους, η ασφάλεια των επιβατών, οι ηλεκτρικές πρίζες, οι εγκαταστάσεις γυμναστικής και υγείας, η συνέπεια καθαριότητας, η συμπεριφορά του προσωπικού, η κλιματιζόμενη διάταξη καμπίνας, η βοήθεια του προσωπικού και η ποιότητα φαγητού και ποτών επί του σκάφους. Συμπερασματικά τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τους βασικούς μοχλούς που θα πρέπει να υιοθετήσει η βιομηχανία κρουαζιέρας για να είναι επιτυχημένη σε αυτήν την αγορά.