Διδακτορικές διατριβές

Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://beta-pyxida.aueb.gr/handle/123456789/22

Νέα

Αυτή είναι η συλλογή από το παλιό σύστημα με ID:cid:4

Περιηγούμαι

Πρόσφατες Υποβολές

Τώρα δείχνει 1 - 11 από 11
  • Τεκμήριο
    Business model portfolios and firm performance
    (21-12-2022) Ξενάκης, Μιχαήλ; Xenakis, Michail; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Papadakis, Vassilis; Soderquist, Eric-Klas; Πολλάλης, Ιωάννης; Papalexandris, Alexandros; Μαγκούτας, Αναστάσιος; Thanos, Ioannis; Manolopoulos, Dimitrios
    Σε αυτή τη διατριβή, διερευνούμε την ετερογένεια στην απόδοση μεταξύ επιχειρήσεων που τηρούν χαρτοφυλάκια επιχειρηματικών μοντέλων. Χρησιμοποιώντας μια νέα θεωρητική οπτική για το θέμα, λαμβάνουμε υπόψη τα οφέλη και τα κόστη που σχετίζονται με διαφορετικά επίπεδα διαφοροποίησης-διασποράς των πηγών αξίας στο σχέδιο του χαρτοφυλακίου των επιχειρηματικών μοντέλων μιας επιχείρησης και κάνουμε την υπόθεση για μια σχέση αναστραμμένου σχήματος U με την εταιρική απόδοση. Χρησιμοποιώντας ένα μοναδικό σύνολο δεδομένων από 107 επιχειρήσεις στον κλάδο λογισμικού που τηρούν χαρτοφυλάκια επιχειρηματικών μοντέλων, βρίσκουμε υποστήριξη για μια καμπυλόγραμμη σχέση αναστραμμένου σχήματος U με την εταιρική απόδοση σε αυξανόμενα επίπεδα διαφοροποίησης-διασποράς των πηγών αξίας στο σχέδιο του χαρτοφυλακίου των επιχειρηματικών μοντέλων. Αυτή η διατριβή εστιάζει επίσης σε διατάξεις σχεδίων χαρτοφυλακίων επιχειρηματικών μοντέλων που σχετίζονται με υψηλή (χαμηλή) εταιρική απόδοση, βασιζόμενη στις ερευνητικές εργασίες των Amit και Zott και διεξάγει ποιοτική συγκριτική ανάλυση ασαφούς συνόλου (fsQCA) σε 107 επιχειρήσεις που τηρούν χαρτοφυλάκια επιχειρηματικών μοντέλων στον κλάδο λογισμικού. Από την έρευνα μας διαπιστώνουμε ότι η καινοτομία είναι βασική προϋπόθεση στα χαρτοφυλάκια επιχειρηματικών μοντέλων υψηλής απόδοσης. Διαπιστώνουμε επίσης ότι δεν υπάρχει διάταξη υψηλής απόδοσης που να δίνει έμφαση σε πολλαπλές πηγές αξίας ταυτόχρονα. Αναφορικά με αυτό, παρέχουμε τεκμήρια ότι οι διατάξεις που δίνουν έμφαση και σε όλες τις πηγές αξίας ταυτόχρονα στο σχέδιο του χαρτοφυλακίου οδηγούν σε χαμηλές εταιρικές αποδόσεις.
  • Τεκμήριο
    Strategic decision-making in turnaround situations
    (04/12/2019) Kakaletris, Panagiotis A.; Κακαλέτρης, Παναγιώτης Α.; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Κωνσταντόπουλος, Νικόλαος; Γεωργόπουλος, Νικόλαος; Χυτήρης, Λεωνίδας; Κουρέτας, Γεώργιος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Παπαδάκης, Βασίλειος
    The present doctoral thesis conceptually belongs to the broader strategic management scientific field in general and corporate turnaround strategy domain in particular. In essence, this thesis focuses on strategic decision-making under conditions of organizational decline and subsequent turnaround of firm performance. The concept of turnaround strategy is also directly related to the organizational decline research stream. Τhe current thesis aspires to perform a holistic examination of the turnaround phenomenon by bridging the gap between process and content that is typical of the vast majority of extant research on this scientific field. In essence, it examines both the process by which the overall turnaround phenomenon unfolds as well as the content of successful turnaround strategies. However, in order to serve this challenging purpose, we decided to employ a mixed methods research approach, whereby an initial qualitative phase was followed by a second quantitative phase. All in all, this study makes several original contributions to the advancement of the strategic management domain in general and the corporate turnaround theory in particular.
  • Τεκμήριο
    Α recommender system for e-tourism services
    (07/12/2019) Τσέτσεκα, Αθηνά; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Μέντζας, Γρηγόριος; Χονδροκούκης, Γρηγόριος; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Κρητικός, Εμμανουήλ; Καρδαράς, Δημήτριος
    Η παρούσα διατριβή στοχεύει στην παροχή νέων, πρωτότυπων ιδεών για την έρευνα του προβλήματος παραγωγής προτάσεων μέσω της εισαγωγής μεθοδολογιών και τεχνικών ανάλυσης κειμένου και πολύπλοκων αποφάσεων και από τον ευρύτερο τομέα της ασαφούς λογικής στο ερευνητικό πεδίο των συστημάτων προτάσεων. Συλλέχθηκαν κριτικές από 43 ξενοδοχεία του Λονδίνου συνολικά 2.779 κριτικές οι οποίες τέθηκαν υπό επεξεργασία από το εργαλείο επεξεργασίας κειμένου KNIME από την εφαρμογή του οποίου υπολογίστηκε η σημαντικότητα που έχει δώσει κάθε χρήστης στις υπηρεσίες του ξενοδοχείου που έχει αναφέρει. Με χρήση της AHP για κάθε χρήστη υπολογίζονται οι προτιμήσεις του που αποτελούν το προφίλ του χρήστη. Το προφίλ των ξενοδοχείων δημιουργείται από το άθροισμα των αξιολογήσεων των πελατών που τα επισκέφτηκαν για κάθε υπηρεσία οι οποίες αποτελούνται από τις προτιμήσεις του πελάτη, το συναίσθημα του πελάτη για κάθε υπηρεσία όπως εκφράστηκε στην κριτική και τη χρονολογία κατά την οποία γράφτηκε μια κριτική κανονικοποιημένο με τον αριθμό των κριτικών κάθε ξενοδοχείου. Με τη μέθοδο ανάλυσης συναισθημάτων που αναπτύσσεται αποδίδεται ένας βαθμός συναισθήματος για κάθε υπηρεσία που αναφέρει κάθε χρήστης επιτρέποντας ακριβέστερη αξιολόγηση των υπηρεσιών που παρέχει κάθε ξενοδοχείο. Επίσης η ενσωμάτωση της χρονικής διάστασης στον τύπο παραγωγής προτάσεων επιτρέπει τη δυναμική παρακολούθηση της εξέλιξης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα ξενοδοχεία. Για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του αλγορίθμου συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου οι προτιμήσεις 207 πελατών ξενοδοχείων και πολλαπλασιάστηκαν οι προτιμήσεις κάθε χρήστη με το προφίλ κάθε ξενοδοχείου ώστε να υπολογιστούν τα σκορ κάθε ξενοδοχείου για κάθε χρήστη. Το ποσοστό αποτελεσματικότητας του προτεινόμενου αλγορίθμου είναι 73,4%.
  • Τεκμήριο
    The influence of power struggles and coalition dynamics on strategic responses to attainment discrepancies
    (2019) Βουρλούμης, Σταύρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σαλαβού, Ελένη; Κέφης, Βασίλειος; Κωνσταντόπουλος, Νικόλαος; Βουδούρη, Ειρήνη; Σπανός, Ιωάννης; Thanos, Ioannis; Παπαδάκης, Βασίλειος
    Οι διαμάχες γύρω από την εξουσία και τον έλεγχο είναι ιδιαίτερα συχνές στους οργανισμούς και έχουν σημαντικές επιπτώσεις για την πορεία και τα αποτελέσματα τους. Η παρούσα διατριβή εστιάζει σε μια ειδικότερη πλευρά της εξουσίας και της πολιτικής: το σχηματισμό, τη δράση και την αλληλεπίδραση συνασπισμών στα ανώτερα διευθυντικά κλιμάκια των επιχειρήσεων. Ειδικότερα, μέσα από την κριτική επισκόπηση της βιβλιογραφίας και τη σύνθεση εναλλακτικών οπτικών και προσεγγίσεων, προτείνεται ένα εννοιολογικό μοντέλο που συνδέει τη λήψη ανατροφοδότησης σχετικά με την απόδοση με τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, και τοποθετεί τους συνασπισμούς στελεχών και τις δυναμικές μεταξύ τους στο επίκεντρο της ανάλυσης. Για την εμπειρική διερεύνηση του εννοιολογικού μοντέλου, σχεδιάστηκε μια διαχρονική (longitudinal) ποσοτική μελέτη σε ένα δείγμα 438 μεγάλων, εισηγμένων επιχειρήσεων και για μια χρονική περίοδο δεκαεπτά ετών (6.859 παρατηρήσεις). Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη βοήθεια εξελιγμένων οικονομετρικών τεχνικών, και από την ανάλυση προέκυψαν πρωτότυπα και ενδιαφέροντα ευρήματα. Μεταξύ άλλων, πως η σχετική εξουσία του εκάστοτε κυρίαρχου συνασπισμού εντός της επιχείρησης αυξάνεται με τη βελτίωση της απόδοσης, αλλά μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο, από το οποίο και έπειτα τα οφέλη σε όρους εξουσίας φθίνουν. Ακόμα, η σχετική εξουσία του κυρίαρχου συνασπισμού βρέθηκε να λειτουργεί μεσολαβητικά (mediator) στη σχέση μεταξύ αποκλίσεων απόδοσης – προσδοκιών και στρατηγικών επιλογών απόκρισης σε αυτές τις αποκλίσεις (προσανατολισμός στην εξερεύνηση, ανάληψη ρίσκων, στρατηγική αλλαγή).Επιπλέον, οι δομές εξουσίας σε επίπεδο ανώτερης διευθυντικής ομάδας και η αβεβαιότητα σε επίπεδο επιχείρησης και σε επίπεδο κλάδου βρέθηκαν να λειτουργούν ως ρυθμιστικοί παράγοντες στη διαδικασία λήψης στρατηγικών αποφάσεων. Συνολικά, η διατριβή υπογραμμίζει τη σημασία της εξουσίας και της πολιτικής, και ειδικότερα των συνασπισμών που διαμορφώνονται στα ανώτερα κλιμάκια και των μεταξύ τους δυναμικών μεταξύ τους, για την κατανόηση της διαφορετικής πορείας και των διαφορετικών αποτελεσμάτων των επιχειρήσεων. Προσφέρει, έτσι, μια πιο δυναμική και εκλεπτυσμένη θεώρηση των παραπάνω ενδο-οργανωσιακών φαινομένων, και ανοίγει δρόμους για περαιτέρω έρευνα.
  • Τεκμήριο
    H επίδραση των συντελεστών της ατμόσφαιρας του ηλεκτρονικού καταστήματος στην αγοραστική συμπεριφορά: στρατηγικές επιπτώσεις μάρκετινγκ
    (2008) Μαγγανάρη, Εμμανουέλα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαθανασίου, Ελευθέριος; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Δουκίδης, Γεώργιος; Καλαμπούκης, Θεόδωρος; Καρδαράς, Δημήτριος; Ρηγοπούλου, Ειρήνη; Σιώμκος, Γεώργιος
    Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει την επίδραση της ευκολίας χρήσης του layout του ηλεκτρονικού καταστήματος στη συμπεριφορά του καταναλωτή καθώς και τη διαφορά ανάμεσα σε δύο τύπους layout (δηλ. τo grid και το freeform layout). Στο πλαίσιο της έρευνας πραγματοποιήθηκε εργαστηριακό πείραμα. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 241 φοιτητές. Γενικά, τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα προηγούμενων ερευνών. Ωστόσο, η παρούσα έρευνα έδειξε ότι ο τύπος του layout επηρεάζει την ευχαρίστηση των αποκρινόμενων κατά τη διάρκεια της πλοήγησης, αλλά όχι την αντιληπτή ευκολία χρήσης. Επίσης, τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τον ρόλο της αποκρισιμότητας στην ατμόσφαιρα του καταστήματος στο ερευνητικό μοντέλο.
  • Τεκμήριο
    The reform of governmental accounting systems in Greece: evaluating the process and the outcomes
    (2015) Karatzimas, Sotirios; Καρατζήμας, Σωτήριος; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Βενιέρης, Γεώργιος; Καραμάνης, Κωνσταντίνος; Μπάλλας, Απόστολος; Φίλος, Ιωάννης; Τζόβας, Χρήστος; Δεδούλης, Εμμανουήλ; Κοέν, Σάνδρα
    Ο σκοπός της παρούσας διδακτορικής έρευνας είναι διττός: να διερευνήσει το πλαίσιο μέσα στο οποίο η κεντρική κυβέρνηση της Ελλάδος προχώρησε στην υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στα λογιστικά της συστήματα, και να αξιολογήσει, το αποτέλεσμα των μεταρρυθμίσεων μέχρι στιγμής. Από τη στιγμή που η μεταρρύθμιση του προϋπολογισμού εγκαταλείφθηκε, η αξιολόγηση του αποτελέσματος αναφέρεται κυρίως στη μεταρρύθμιση των λογιστικών προτύπων. Η τελευταία, αξιολογείται σε όρους αυξημένης ποιότητας και χρησιμότητας στη λήψηαποφάσεων, της παρεχόμενης στους χρήστες πληροφόρησης.
  • Τεκμήριο
    Investigating the role of brand experience in developing effective sensory marketing strategies
    (04/03/2019) Μανδύλη, Κυριακή; Σιώμκος, Γεώργιος
    Η διερεύνηση του ρόλου της brand experience στη διαμόρφωση αποτελεσματικών sensory marketing στρατηγικών.
  • Τεκμήριο
    Λογιστική αναμόρφωση δημοσίου τομέα - διερεύνηση της διαχείρισης αποτελεσμάτων στους Καλλικρατικούς δήμους
    (2018) Μαλκογιάννη, Ιωάννα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καραμάνης, Κωνσταντίνος; Δεδούλης, Εμμανουήλ; Φίλος, Ιωάννης; Σιουγλέ, Γεωργία; Τζόβας, Χρήστος; Τσούμας, Χρήστος; Κοέν, Σάνδρα
    Η διατριβή αυτή εξετάζει κατά πόσον οι Ελληνικοί δήμοι προβαίνουν σε πρακτικές διαχείρισης των αποτελεσμάτων τους, μέσω της χειραγώγησης των λογιστικών αποτελεσμάτων της δουλευμένης λογιστικής και ακόμη αν εμφανίζουν την τάση να αναφέρουν πλεονάσματα/ελλείμματα κοντά στο μηδέν. Το θεωρητικό πλαίσιο της διατριβής βασίζεται στην Θεωρία της Πολιτικής Επιλογής. Προκειμένου να γίνουν κατανοητοί οι λόγοι που ευνοούν την εμφάνιση πρακτικών διαχείρισης των αποτελεσμάτων, εξετάζονται κάποιοι χρηματοοικονομικοί δείκτες βιωσιμότητας αλλά και συγκριμένοι πολιτικοί παράγοντες. Για να ελεγχθούν οι υποθέσεις που τέθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν οι ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις των Καλλικρατικών δήμων για τα έτη 2011-2015. Το τελικό δείγμα είναι ένα μη ισορροπημένο δείγμα, που περιλαμβάνει 1122 ετήσιες παρατηρήσεις. Η εκτίμηση των δεδουλευμένων που μπορούν να χειραγωγηθούν βασίζεται στην μεθοδολογία της Jones (1991). Κατόπιν, χρησιμοποιείται ένα μοντέλο γραμμικής παλινδρόμησης προκειμένου να ελεγχθεί εάν οι δείκτες χρηματοοικονομικής βιωσιμότητας επηρεάζουν το μέγεθος της διαχείρισης. Για να εντοπιστεί αν υπάρχει η τάση να αναφέρονται αποτελέσματα κοντά στο μηδέν, χρησιμοποιείται η μεθοδολογία της εκτίμησης πυκνότητας πυρήνα με αναδειγματοληψία. Στη συνέχεια, εφαρμόζεται ένα μοντέλο λογιστικής παλινδρόμησης ώστε να διαπιστωθεί αν συγκεκριμένοι πολιτικοί παράγοντες (όπως η επανεκλογή δημάρχου και η αντιπολιτευτική ισχύς) ασκούν επίδραση στα αναφερόμενα αποτελέσματα. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι παρατηρούνται συμπεριφορές διαχείρισης των αποτελεσμάτων, διαμέσου της χειραγώγησης λογαριασμών της δεδουλευμένης λογιστικής ώστε να εμφανίζονται πλεονάσματα/ελλείμματα κοντά στο μηδέν. Επιπροσθέτως, υπάρχουν ενδείξεις ότι η χρηματοοικονομική βιωσιμότητα των δήμων επιδρά σημαντικά στην έκταση της διαχείρισης των αποτελεσμάτων. Τέλος, τα αποτελέσματα υποστηρίζουν ότι η επανεκλογή των δημάρχων αλλά και η αδύναμη αντιπολιτευτική ισχύς στα δημοτικά συμβούλια συμβάλλει στην αναφορά πλεονασμάτων/ελλειμμάτων κοντά στο μηδέν. Προς έλεγχο της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων αυτών διεξήχθη και ανάλυση ευαισθησίας επιβεβαιώνοντας τα αρχικά αποτελέσματα. Η συμβολή της έρευνας αυτής είναι διττή. Αφενός τεκμηριώνεται ότι παράγοντες χρηματοοικονομικής βιωσιμότητας σχετίζονται με το μέγεθος της διαχείρισης των αποτελεσμάτων και αφετέρου προκύπτει πως συγκεκριμένοι πολιτικοί παράγοντες συμβάλουν στην εμφάνιση τέτοιων πρακτικών.
  • Τεκμήριο
    The branding of political leaders: effects on voting intention for a political party
    (09/21/2018) Μπατσίλα, Σοφία; Batsila, Sofia; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σταθακόπουλος, Βλάσιος; Δημητριάδης, Σέργιος; Μπάλτας, Γεώργιος; Θεοδωρίδης, Προκόπιος; Μπουτσούκη, Χριστίνα; Βελούτσου, Κλεοπάτρα; Πανηγυράκης, Γεώργιος
    The purpose of the doctoral dissertation is to predict citizens’ electoral vote based on the image of political leaders as brands. The results of the survey confirm that the image of the political leader significantly influences the electoral behavior of a voter in conjunction with the other psychological and sociological variables of the theoretical model used (Theory of Programmed Behavior), resulting in that the independent variables explain 78.2% of the variance of the dependent variable (intention to vote for a political party). The doctoral dissertation and its results contribute both to the empirical application of political marketing in the context of the academic research, that is still in its infancy, and to the creation of a new prediction model of voting in Greek reality.
  • Τεκμήριο
    Three essays on monetary policy and international financial markets
    (01/30/2015) Bratis, Theodoros D.; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration
    This thesis is divided to 4 chapters. Chapter 1 describes the creditor moral hazard during EMU crisis. Chapter 2 discusses the linkages between the transmission of monetary policy and sovereign bond spreads. Chapter 3 discusses the Tobin Taxation over financial transactions. Chapter 4 approaches the systemic risk and financial market contagion under the context of bank and sovereign credit markets.
  • Τεκμήριο
    Intellectual capital in the banking sector: disclosure, key‐stakeholders’ perceptions and value relevance
    (21-12-2022) Κασοτάκη, Ελισάβετ; Kassotaki, Elissavet; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Kasimatis, Konstantinos; Caramanis, Constantinos; Kardaras, Dimitrios; Spilioti, Stiliani; Ballas, Apostolos; Dedoulis, Emmanouil; Koen, Sandra
    Οι σύγχρονες οικονομίες χαρακτηρίζονται από την πολυπλοκότητα των διαδικασιών δημιουργίας αξίας και τον κυρίαρχο ρόλο των άυλων πόρων σε μέσα σε αυτές. To νοητικό κεφάλαιο αποτελείται, με βάση τους θεωρητικούς της λογιστικής, από τους άυλους πόρους και τις συνέργειες, αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους ή με στοιχεία φυσικού ή του οικονομικού κεφαλαίου των επιχειρήσεων που καλούνται ροές. Αποτελεί σημαντικό μέρος της αξίας των σύγχρονων επιχειρήσεων. Η αδυναμία των λογιστικών συστημάτων να παρουσιάσουν την αξία των άυλων πόρων που έχουν οι επιχειρήσεις στην κατοχή τους οδηγεί σε περιορισμένη ικανότητα πληροφόρησης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, προβλήματα ασυμμετρίας στην ενημέρωση των ενδιαφερομένων και αναποτελεσματικότητα κατά την άσκηση διοίκησης. Αυτή η διατριβή επικεντρώνεται στη δημοσιοποίηση νοητικού κεφαλαίου των τραπεζικών οργανισμών. Εξετάζει την συμμετοχή του νοητικού κεφαλαίου στις διαδικασίες παραγωγής αξίας των τραπεζών για να συμβάλει στον απώτερο στόχο της περιοχής της λογιστικής, που αναζητά την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου συστήματος για τη δημοσιοποίηση πληροφορίων σχετικών με το νοητικό κεφάλαιο. H έρευνα πραγματοποιείται τόσο από την πλευρά των τραπεζικών στελεχών όσο και από την πλευρά των αναλυτών. Από την πλευρά των τραπεζικών στελεχών η αξία των στοιχείων του νοητικού κεφαλαίου ερευνάται με την χρήση ανάλυσης περιεχομένου της σχετικής δημοσιοποίησης. Αρχικά η έρευνα επικεντρώνεται στην αξία που αποδίδουν τα τραπεζικά στελέχη στα στοιχεία του νοητικού κεφαλαίου. Πρόσθετα, μια καινοτομική εφαρμογή της μεθόδου που προτείνεται από τη συγκεκριμένη διατριβή προσφέρει την δυνατότητα να διαπιστώσουμε τις αλληλεπιδράσεις και συνέργειες μεταξύ των στοιχείων του νοητικού κεφαλαίου που οδηγούν στη δημιουργία αξίας. Η ποσότητα και η συχνότητα εμφάνισης κάθε στοιχείου νοητικού κεφαλαίου που αναδεικνύει την σχετική σημαντικότητα κάθε ενός από αυτά καταγράφεται. Στο πλαίσιο της διατριβής εξετάζονται οι ετήσιες εκθέσεις των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών για τα έτη 2007, 2009, 2011. Αυτό δίνει τη δυνατότητα για διαχρονικές συγκρίσεις και συγκρίσεις μεταξύ τραπεζικών ιδρυμάτων. Το πλαίσιο των στοιχείων του νοητικού κεφαλαίου που προκύπτει από τη συστηματική ανάλυση των ετήσιων εκθέσεων αποτελεί προσαρμογή στα δεδομένα του τραπεζικού τομέα του γνωστού στη συγκεκριμένη ερευνητική περιοχή πλαισίου των Guthrie and Petty, 2000. H γνώμη των experts, που αποκτήθηκε μέσω της διαδικασίας Delphi, κατά την ανάπτυξη του μοντέλου ενίσχυσε την αξιοπιστία και την ακρίβεια του. Η διατριβή ακολουθεί έναν επίσης δυναμικό τρόπο κατά τη διερεύνηση της γνώμης των αναλυτών. Το πλαίσιο των πόρων που βρέθηκαν να αποτελούν αντικείμενο δημοσιοποίησης από τις τράπεζες αποτελεί τη βάση για την εμπειρική έρευνα που στοχεύει στη διερεύνηση της γνώμης των αναλυτών. Η αξιοσημείωτη εξειδίκευση τους σε θέματα αποτίμησης της αξίας των επιχειρήσεων καθώς και ο ρόλος τους σαν κόμβοι επικοινωνίας μεταξύ των επιχειρήσεων και του επενδυτικού κοινού τους κάνει τους πιο κατάλληλους χρήστες λογιστικής πληροφόρησης για να εκφράσουν γνώμη για τη δημιουργία ενός μοντέλου δημοσιοποίησης. Βασισμένη στα αποτελέσματα της έρευνας η διατριβή συμβάλει σημαντικά στην κατανόηση της γνώμης των αναλυτών για την αξία των στοιχείων του νοητικού κεφαλαίου. Πρώτα επιτρέπει την διερεύνηση της σημαντικότητας που δίνουν οι αναλυτές σε κάθε κατηγορία, υποκατηγορία και επιμέρους στοιχείο του νοητικού κεφαλαίου. Παράλληλα επιτρέπει τη σύγκριση της γνώμης τους με αυτή των στελεχών των τραπεζών. Στη σύγκριση αυτή διαφαίνονται και ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις δύο ομάδες. Περαιτέρω με πολυμεταβλητή στατιστική ανάλυση βρίσκουμε τις διαστάσεις κάθε μιας από τις από τις τρεις κατηγορίες του νοητικού κεφαλαίου (οργανωσιακό, σχεσιακό, ανθρώπινο κεφάλαιο). Αναπτύσσονται εμπειρικά μοντέλα και συγκεκριμενοποιούνται θεωρητικές δομές για κάθε μια από τις κατηγορίες αυτές. Βασισμένοι στα δεδομένα των κατηγοριών αναπτύσσουμε ένα μοντέλο για το συνολικό νοητικό κεφάλαιο. Τα μοντέλα ελέγχθηκαν για την ανταπόκριση τους στα εμπειρικά δεδομένα την αξιοπιστία και την εγκυρότητα τους. Μέσα από αυτά τα μοντέλα η διατριβή ξεκαθαρίζει το πεδίο για το οργανωσιακό, το σχεσιακό, το ανθρώπινο κεφάλαιο, και το συνολικό νοητικό κεφάλαιο. Βρίσκει τις διαστάσεις και τα στοιχεία που απαρτίζουν τα μοντέλα αυτά καθώς και τις μεταξύ τους σχέσεις. Η μελέτη δείχνει πως οι αναλυτές έχουν στο μυαλό τους πιο αναλυτική λεπτομερή δομή για κάθε μοντέλο από το αντίστοιχο πλαίσιο που προκύπτει από τα τραπεζικά στελέχη. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης συνεισφέρουν στη βασική της επιδίωξη που είναι η διαπίστωση της γνώμης των τραπεζικών στελεχών και των αναλυτών για την αξία των στοιχείων του νοητικού κεφαλαίου και τη συμμετοχή του στην δημιουργία αξίας για τις τράπεζες. Η ανάπτυξη ενός μοντέλου κατάλληλου για τη δημοσιοποίηση πληροφοριών σχετικών με το νοητικό κεφάλαιο θα μπορούσε να υποστηριχθεί από τα ευρήματα της παρούσας διατριβής.